Permalänk
Medlem

SSD+mekanisk i HTPC

Hejsan, har just nu vanlig mekanisk HDD i min HTPC och funderar på att utöka med en snabb SSD, typ Ocz vertex plus 60Gb. Funderar lite mer hur det rent praktisk blir med främst mediacenter installerat. Jag vill självklart lagra så mycket som möjligt på SSD:n och resterande på den mekaniska hårddisken, hur kommer det fungera med inspelningar? Live-TV spelar ju också in medans kollar på tv så man kan pausa osv. Var lagras detta och vad händer om det blir dåligt med utrymme på SSD:n?

Tl;dn Jag vill lagra inspelade program på SSD:n tills det är ca 10GB kvar på den.

Gissar jag missat någon tråd eller så, någon måste ju behandlat detta förr!

Permalänk
Avstängd

60gb är för lite tror windows tar 50 typ

ta detta istället
http://cdon.se/hemelektronik/intel_320_serie_ssd_120gb_sata_i...

SWECNOV rabattkoden 15%

runt 1050kr för den

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

60gb är alldeles tillräckligt för win7. Jag använder 35gb och ändå har jag HoN och nått mer installerat där.
Varför krångla till det med att lagra så mycket som möjligt på SSDn? du vinner ju inget på det förutom att du kan få strul med för full hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bödvar:

60gb är alldeles tillräckligt för win7. Jag använder 35gb och ändå har jag HoN och nått mer installerat där.
Varför krångla till det med att lagra så mycket som möjligt på SSDn? du vinner ju inget på det förutom att du kan få strul med för full hårddisk

Jag vill i alla fall ha den temporära inspelningen lagrad på SSD:n just eftersom det snabbar upp kanalbyten, frågan är om den temporära kan vara på ett ställe och de permanenta på den mekaniska disken.

Och, nej. 60 Gb räcker...

Edit: Verkar gå rätt smärtlöst, man behöver bara ändra det i inställningarna i Media center, och temp-records stannar ändå på ursprungligt ställe