Pensionärer dryger ut ekonomin - Beviset pensionen är förstörd?

Permalänk

Har du inte redan haft den här tråden innan? *Fundersam*

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Har du inte redan haft den här tråden innan? *Fundersam*

Jo, typ.

1000 miljarder bort från pensionen på 15 år
Varför ska mina föräldrar jobba längre för att vi tar in arbetslösa invandrare?

Det var lika knäppt då som nu.

Permalänk
Medlem

Arbetslösheten har för det första nästan halverats sen 1996, och vi har idag med tanke på världsekonomin en väldigt bra utgångspunkt när det gäller arbetstillfällen och ny-anställningar i Sverige. Regeringen hanterar stadsfinanserna på ett vettigt sätt.

Dessutom är det oerhört positivt för Sveriges ekonomi om människorna arbetar längre. Det genererar mer skatt som i sin tur genererar mer välfärd. Att "pensionärerna tar invandrarnas jobb" är lögn och helt taget ur luften. Tvärt om så bildas det fler arbeten ju fler som jobbar, det bästa vore om alla kunde jobba mer och längre. Pensionärerna har dessutom mångårig erfarenhet vilket är något som många invandrare saknar. Men målet är givetvis att få fler människor (även pensionärer som ofta lever fattigt) ur arbetslöshet ut till arbetslivet.

Om man nu ska gynna några mer än andra tycker jag att det är våra pensionärer som byggt upp det Sverige vi har idag som ska få mer av den kakan. Vi borde hjälpa dom innan vi tar in fler människor till landet i den pågående massinvandringen. Men det är en helt annan diskussion.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozeroun:

Var skriver jag fel nånstans? Du förstör tråden för du tar åt dig. Antagligen att jag nämner 100.000 arbetslösa invandrare va?

Bara i det citerade inlägget finns fyra(!) fel.

1) nånstans -> någonstans
2) Dubbla mellanslag
3) Felaktig meningsbyggnad i sista meningen
3) Vi använder inte punkt som tusenavgränsare i svenskan

Inget fel är allvarligt på något sätt och det är ingenting som egentligen stör. Nej, det som stör är attityden att inte svara konkret på frågor och enbart gå till mothugg utan att kunna bemöta kritik sakligt.

Var en smula mer ödmjuk så kommer du få bättre respons!

Edit: Om någon skulle få för sig att detta är "off-topic", låt mig då påpeka att tråden saknar egentligt ämne och är enbart ett sammelsurium av mer eller mindre orelaterade ting som TS blandat ihop. Exakt samma sammanblandning har gjorts flera gånger av TS som skapat flera trådar om exakt samma sak som alla slutat på exakt samma sätt.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Crippa: Jo du har rätt, rätt formulering hade varit som du sa att det är svårt för många att sadla om. Men tänker man efter vilket jag borde gjort innan jag skrev mitt inlägg så handlar det nog mest om att folk kör fast i gamla hjulspår om man säger så.

General Käpphäst (aka Ozeroun): Märker du seriöst inte att du skriver som en häst gjord av en pinne? Isof ber jag om ursäkt att jag högg på ditt handikapp

Förövrigt så trodde jag invandrarna tog våra jobb, hur kommer det sig att det då helt plötsligt är så att alla invandrare är arbetslösa snyltare? Föresten så svara inte ens på frågan, jag orkar inte läsa mer av dina tråkiga länkar.

Du förstörde tråden när du startade den, sluta slösa på det däringa internetet med ditt trams.

Permalänk
Medlem

Varför flyttar du fokus med personangrepp hur jag stavar "something"?

Jag har fakta, du har inte fakta, du vill bara förstöra

Du accepterar inte du har fel, du inte har några mot argument

Du menar alltså min farsa ska jobba och blockera ett jobb för en ung arbetslös eller arbetslösa invandrare?

Menar du verkligen det "something"?

Du är så fetägd "something" Märker du är inbiten sosse - gå dit du kom ifrån va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Bara i det citerade inlägget finns fyra(!) fel.

1) nånstans -> någonstans
2) Dubbla mellanslag
3) Felaktig meningsbyggnad i sista meningen
3) Vi använder inte punkt som tusenavgränsare i svenskan

Inget fel är allvarligt på något sätt och det är ingenting som egentligen stör. Nej, det som stör är attityden att inte svara konkret på frågor och enbart gå till mothugg utan att kunna bemöta kritik sakligt.

Var en smula mer ödmjuk så kommer du få bättre respons!

Edit: Om någon skulle få för sig att detta är "off-topic", låt mig då påpeka att tråden saknar egentligt ämne och är enbart ett sammelsurium av mer eller mindre orelaterade ting som TS blandat ihop. Exakt samma sammanblandning har gjorts flera gånger av TS som skapat flera trådar om exakt samma sak som alla slutat på exakt samma sätt.

Och du går in och förstör, håller dig inte topic

Ska du bidra eller hålla käften?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Arbetslösheten har för det första nästan halverats sen 1996, och vi har idag med tanke på världsekonomin en väldigt bra utgångspunkt när det gäller arbetstillfällen och ny-anställningar i Sverige. Regeringen hanterar stadsfinanserna på ett vettigt sätt.

Dessutom är det oerhört positivt för Sveriges ekonomi om människorna arbetar längre. Det genererar mer skatt som i sin tur genererar mer välfärd. Att "pensionärerna tar invandrarnas jobb" är lögn och helt taget ur luften. Tvärt om så bildas det fler arbeten ju fler som jobbar, det bästa vore om alla kunde jobba mer och längre. Pensionärerna har dessutom mångårig erfarenhet vilket är något som många invandrare saknar. Men målet är givetvis att få fler människor (även pensionärer som ofta lever fattigt) ur arbetslöshet ut till arbetslivet.

Om man nu ska gynna några mer än andra tycker jag att det är våra pensionärer som byggt upp det Sverige vi har idag som ska få mer av den kakan. Vi borde hjälpa dom innan vi tar in fler människor till landet i den pågående massinvandringen. Men det är en helt annan diskussion.

Varför ska min farsa jobba när en invandrare går arbetslös?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Har du inte redan haft den här tråden innan? *Fundersam*

Men sluta gnäll och bidra till något

Är du så fetägd redan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozeroun:

Varför ska min farsa jobba när en invandrare går arbetslös?

Han är väl fri att sluta när som helst och ge platsen till den invandraren i stället?

Är det statens uppgift att generera jobb? Är det staten som delar ut jobb? Är det ö.h.t. någon form av centralmakt som beslutar om allt och alla? Jag tror faktiskt inte att du förstår något av hur länder styrs, samhällen fungerar och jobb skapas. Din "fråga" har helt enkelt inget svar förutom det rent ironiska. Ja, varför ska din farsa jobba när en invandrare går arbetslös? Varför inte? Ska ingen få jobba om inte alla har jobb, eller ska ingen tvingas jobba? Vart vill du komma?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Hur tusan kan du kalla dig "allmänbildad" MBY?

Vad tror du "sysselsättning" betyder i praktiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Käpphäst aka Ozeroun:

Varför flyttar du fokus med personangrepp hur jag stavar "something"?

Jag har fakta, du har inte fakta, du vill bara förstöra

Du accepterar inte du har fel, du inte har några mot argument

Du menar alltså min farsa ska jobba och blockera ett jobb för en ung arbetslös eller arbetslösa invandrare?

Menar du verkligen det "something"?

Du är så fetägd "something" Märker du är inbiten sosse - gå dit du kom ifrån va?

Jag flyttar inte fokus, det enda jag fokuserar på är att du skriver som käpphäst resten av ditt dravel går mig obemärkt förbi.

Jag har inte fel, du skriver som en xxxxxxxx (<--gissa vad) och det är fakta.

Skiter högaktningsfullt i din far, om han jobbar eller inte är ingenting jag ligger sömnlös över.

Vad är det jag har fel i?

På vilket sätt framstår jag som en sosse? (är jag icke btw)

Du börjar bli tråkig. Men god jul på dig vetja

Permalänk
Hedersmedlem

Uj uj, att man glömmer så fort.
*låst*