Hårdisken börjar ge sig kanske ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jun 2006

Hårdisken börjar ge sig kanske ?

Hej alla Swecare jag vaknade i morse men en svart skärm med texten bot dives not finnd mins dock inte 100% nu om det var det det stog eller bot dives faild

så jag tänkte kanske det är hårdisken som gjort sitt då den börjar komma till åren men alla fal jag försökte formatera den och installera om window7 först så sa den då jag ville sätta den hårdisk till där jag villa ha w7 att det inte går men det gick att fortsätta ändå men visst det funkade inte den gjorde instalasonen och så men den var det samma visa i börja i gen att kunde inte bota från den eller att det var ett bot faill

Då tog jag och instalerade på en anana hårdisk jag har och det funkade fint men när jag kom in och så kollade även BIOS så såg jag att den hårdisk jag haft som system hårdisk fortfarande fans med och verkade vara vid liv så då instalerade jag w7 på den i gen för att se om det funkar den här gånger och jo visst det gjorde det

för nu sitter jag med allt som det var från början förtom att den spökar en del i början med helt svart skärm med en liten sak som blinkar uppe till venster bara typp som ett _ som blinkar

så min fråga är är den hårdisken bara påväg att ge upp hellt enkelt ?
och om jag nu har windows på två hårdiskar hur gör man för att ta bort det jag inte använder är det bara att ta bort mapparna ?

Tack på förhand för råd och hjälp

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

CPU:Intel Core i7 5930K SSD:Samsung 950-series PRO 512GB .HD 3TB WD Black 7200rpm 64MB MOBO: Asus Rampage V Extreme GPU: ASUS GeForce GTX 1080 Ti Minnen: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666MHz CL15 Dominator Låda: Corsair Obsidian 800D