Datorn får ingen bild.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Okt 2011

Datorn får ingen bild.

jag har precis skaffat en intel core i5 2500k och ett gigabyte z68xp ud3, fick mitt ram minne idag så jag satte i det men när jag startar upp datorn så får jag ingen bild när jag kopplar inn det i grafikkortet kan det vara så att jag måste installera moderkortets drivrutiner? eller måste jag använda en hdmi kabel från moderkortet till skärmen finns ingen vga eller dvi kontakt och sen gå in i Bios och ändra så att grafikkortet prioriteras? :/

Tack på förhand för snabba svar!!!

i7 3770k @4.5ghz @ 1.1volt Zotac Gtx 670.Msi z77 gd45. Phanteks ph-tc14pe red edition. corsair xms3 dd3 @ 1800mhz.Chassi:Thermaltake V3.Tillbehör:Mus:Steelseries XaiMusmatta: Q-pad CT large Webhallen edition.Skärm: Achieva Shimian led ips @ 2560x1440.Tangentbord: Qpad Mk-50[/U][/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Eftersom du verkar vara ny med att bygga datorer så frågar jag dig:

Har du kopplat rätt all slags strömförsörjning till grafikkort och moderkort?
Har du kopplat skärmen till rätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Okt 2011

Ny på att bygga datorer är jag väll inte problemet löste jag genom att använda en hdmi kabel och ändra graphics Unit till graffet istället för mobot

i7 3770k @4.5ghz @ 1.1volt Zotac Gtx 670.Msi z77 gd45. Phanteks ph-tc14pe red edition. corsair xms3 dd3 @ 1800mhz.Chassi:Thermaltake V3.Tillbehör:Mus:Steelseries XaiMusmatta: Q-pad CT large Webhallen edition.Skärm: Achieva Shimian led ips @ 2560x1440.Tangentbord: Qpad Mk-50[/U][/B]