Geforce 290.53 Beta

Permalänk

Geforce 290.53 Beta

Jag gick från 290.36 beta drivrutinerna till 290.53 Beta idag. På mitt system fick jag en bra boost utomhus. När jag sprang omkring utomhus så gick FPS ner med 15-35 FPS med ca 9s mellanrum vilket har gjort att det känts lite ryckigt. Detta är i stort sätt borta nu. Inomhus, där patchen skulle ge mest, har jag aldrig haft detta problem och märkte heller ingen skillnad i prestanda. Enl FRAPS gav 290.53 mig en 7% i förbättring utomhus och i Whiterun. Låg på mellan 15 och 63 FPS innan och nu på mellan 45 och 63. Då har jag Vsynk påslaget och kommer upp i 60 ganska mycket. Inomhus har jag alltid legat i stort sätt alltid legat på mellan 50-60 FPS och jag mätte ingen skillnad nu som sagt.

2600K
560Ti
8 GB ram

uGridsToLoad=7
Några textur mods
Ultra förutom:
AA X4
AF 16X
Skuggor på high

Martin

Permalänk

Det visade sig vid mera testande att det inte blev så bra som jag trodde utomhus. Dipparna i FPS återkom igen. Det verkar som att när jag startat om datorn/stängt av den så är det tillbaka som förut. Installerar jag om drivrutinen 290.53 Beta och börjar spela direkt så blir det bra. Men så fort datorn stängts av så blir det sämre igen.

Martin

Permalänk
Medlem

Jag fick en jävligt fin boost av denna driver

Jag ligger på runt 50-60 fps i stort sett i alla situationer utom inomhus när det dippar ner runt 30 ibland.
Detta problemet är i stort sett borta med nyaste betan.

Det har även minskat microstuttering en hel del inomhus!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!