Jag har svårt att se min companions hälsa i skyrim

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se min companions hälsa i skyrim

Halloj.

Jag tycker det är bökigt att se min companions hälsa. Kör med en sådan som tank och ser endast hälsan ifrån vissa vinklar och ifrån vissa avstånd. Det gör att det blir svårt med helandet utav den. Ställer mig ofta frågor som "kommer den att dö snart?" "Har den full hälsa ännu?" osv.

Är det bara så eller finns det något man kan göra/tänka på?

Permalänk

Stör mig också på detta, orolig som jag är slutar det med att jag inte tar med mig någon:P

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Inaktiv

Den böjer sig väl ner när den är på g att dö?

Permalänk
Medlem

Du ser inte deras "health bar" fören de tagit skada tydligen. Dock hade jag föredragit en konstant "health bar! ovan dem.
Men mina companions dör aldrig som tur är fast jag kör på hårdaste svårighetsnivån är så jag oroar mig inte.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

Som Mindrax säger, ser du ingen bar när du riktar dig mot dem har de full hälsa. De har redig in-combat regen dessutom.
Vid de få tillfällen de tar så mycket stryk att de sätter sig på huk och vilar kan du snabbt slänga iväg en dubbel healing hands och de reser sig direkt igen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jo jag var nog lite otydlig Men min companion har faktiskt -dött- någon gång, i det uppdraget som man ska hjälpa redguard-tjejen från att bli hämtat av redguard-assassins. Då blev det loada av.

Jag har även problem att se hälsan i strid (när jag -vet- att den har tagit skada). Och när det har gått så långt att den "hukar" så riktas ju alla attacker på mig och då är det för långt

Jag kör också på svåraste svårighetsgraden, jag tycker att min companion (lydia) rätt ofta får knäa och det brukar bli ungefär runt den tiden som vi förlorar i bossfighterna