Permalänk

Logitech g35 hjälp

Hallå!

Fick nyss hem mitt g35 och jag undrar hur man vet om surrond ljudet är på? Jag tycker inte jag hör någon skillnad :< Men det kanske är jag? På deras hemsida så står det att efter man laddat ner software så ska det lysa ett rött headset i min system tray men det gör det icke..

Någon som vet lite mer som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badkrukan:

Hallå!

Fick nyss hem mitt g35 och jag undrar hur man vet om surrond ljudet är på? Jag tycker inte jag hör någon skillnad :< Men det kanske är jag? På deras hemsida så står det att efter man laddat ner software så ska det lysa ett rött headset i min system tray men det gör det icke..

Någon som vet lite mer som kan hjälpa mig?

Testat att använda knappen som sitter på vänsta luren?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Testat att använda knappen som sitter på vänsta luren?

Det har jag gjort? Hör dock ingen skillnad. Ska den vara upp eller ner för att vara på? och varför har jag ingen såndära headset icon som deras hemsida säger att man ska få? då jag laddade ner ifrån dem

Permalänk
Medlem

http://www.logitech.com/sv-se/438/5095 -Klicka på downloads , Välj operativ system , ladda ner , installera.

Knappen ska vara dragen neråt för att 7.1 ska vara igång

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

du ser ju i inställningar för headset om det är på eller av men som skrivits tidigare knappen ska vara i nedre läge

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv

Annars så öppnar du upp inställningarna, där står det när surround senast hördes. Och tänk på att inte allt du hör stödjer surround.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Annars så öppnar du upp inställningarna, där står det när surround senast hördes. Och tänk på att inte allt du hör stödjer surround.

AHh, det kan stämma.. men men, får testa vidare!

Permalänk

Har fått surround att funka men någon som har något program med "för inställda" equalizer settings typ?

Permalänk
Medlem

Har samma problem, bara att det ska lysa när surround är på i programet enligt manuelt vilket mitt program inte gör.

Hör heller ingen skillnad när jag switchar, hörde någonstans att det var för att det blev konflikt mellan Logitech gaming software och G35 drivrutinen, vet dock inte

Permalänk
Medlem

Ett tips som jag först märkte när jag köpte G19 är att det programmet Logitech Gaming Software 8.12.030 som kom med också har stöd för G35 och individuellt inställbara ljudnivåer för headsetet.

Mycket bättre än det andra jag fick med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Ett tips som jag först märkte när jag köpte G19 är att det programmet Logitech Gaming Software 8.12.030 som kom med också har stöd för G35 och individuellt inställbara ljudnivåer för headsetet.

Mycket bättre än det andra jag fick med!

Hör du någon större skillnad när du växlar mellan surround och vanlig ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Hör du någon större skillnad när du växlar mellan surround och vanlig ?

Det beror på källan, dvs om jag bara kollar på youtube så blir det ingen skillnad. Däremot om jag spelar t.ex BF3 så märks det direkt. Se till att ha rätt inställningar och se till att hörluren nere till höger (om du använder det gamla programmet) lyser rött. Om du laddar hem det programmet jag tipsade om så kan man trycka på "Experience surround sound" då märker du direkt om det är igång eller ej!