Permalänk
Medlem

Dell xps 420

God Jul!

Min lillebror har fått ärva min gamla trogna xps dator och nu tänkte jag ge den lite mer klös, därför behöver jag er hjälp

Idag sitter det en q6600 i datorn som tickar i 2.4 ghz. Denna tänkte jag överklocka till 3.0 ghz. Men då det är en märkes dator så måste jag byta moderkort, vilket passar bra till denna dator?
Kan även tillägga att det sitter ett 5850 kort i den,jag tänkte leta upp ett tillsådant kort och köra crossfire så moderkortet måste även stödja det.
Två 5850 i crossfire ger väl bra prestanda??

Tacksam för hjälp och ja jag förmodar att det finns såna här trådar på Google men jag ville fråga här!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

God jul!

Allt är special på de där burkarna. Vet inte ens om det går att sätta in ett vanligt moderkort. Ska du köra Crossfire så måste du nog även byta nätagget då det endast är på 400watt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

God jul!

Allt är special på de där burkarna. Vet inte ens om det går att sätta in ett vanligt moderkort. Ska du köra Crossfire så måste du nog även byta nätagget då det endast är på 400watt.

Mvh J

aha så det är så illa... Det var ju inte bra.
Ja jag har ett Cooler master 550w som jag tänkte stoppa in istället.

Permalänk

Som Jaxione sa så är det speciella moderkort i det, formfaktorn BTX vilket gör att inga ATX kort går att få i den. Jag har själv samma dator, med 380 W PSU, men eftersom du har ett 5850 gissar jag att du kör med 450W, eller rent av har du redan uppgraderat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R0flc0pt3r:

Som Jaxione sa så är det speciella moderkort i det, formfaktorn BTX vilket gör att inga ATX kort går att få i den. Jag har själv samma dator, med 380 W PSU, men eftersom du har ett 5850 gissar jag att du kör med 450W, eller rent av har du redan uppgraderat den.

Jaha då blir det ny burk också då...
Nä jag kör med orginal PSU på 375 W. Trodde faktiskt inte det skulle gå men har kört stabilt i ca 1 år med det grafikkortet. Som även är överklockat från fabrik