Stora ”Vad fick du (inte) i julklapp?”-tråden

Permalänk
Medlem

Stora ”Vad fick du (inte) i julklapp?”-tråden

Morsan köpt kalsonger och yllestrumpor istället för det där nya 7970-kortet du tjatat om sedan oktober? Flickvän som fortfarande insisterar på att semesterbilder av er själva inramade i hjärtformade guldramar (”det är ju en mycket mer PERSONLIG present”) är en bättre julklapp än ”såna dära giggabajtskärmar och SEPEU-proteser” som ni ju båda vet att du redan spenderar alltför mycket pengar på?

Här är tråden där vi vräker oss i varandras odrägliga skadeglädje och outgrundliga avundsjuka i sann konsumentsamhällelig kapitalistanda. Fuck köttbullar, fred på jorden och Tommy Körberg; julen handlar om att uppgradera sitt allra heligaste och låta familjen stå för notan utan att skämmas för det. Alltifrån nya, snabbaste processorn till påfyllning av DVD r/w-skivor, inget ego är för stort eller för litet för den här tråden så det är bara att fläska på i Jesu Kristu namn.

Vad fick du i julklapp?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Köpte klappar för runt 10k till sambon och några tusen till ungarna.

Nä, jag fick inget i år igen. Det är ju roligast att ge säger folk...

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Köpte klappar för runt 10k till sambon och några tusen till ungarna.

Nä, jag fick inget i år igen. Det är ju roligast att ge säger folk...

10 tusen får du ju en jävligt najs dator för, det måste vara nåt allvarligt fel på dig.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

10 tusen får du ju en jävligt najs dator för, det måste vara nåt allvarligt fel på dig.

Har en jävligt najs dator

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag fick ett presentkort på en tusenlapp, syrran fick en gitarr för bra många tusen.

Jag just nu:

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Inget jobb, ingen flickvän, inget sex, inget liv. I övrigt behövde jag inte köpa några klappar heller så ska väl inte klaga. Win win så att säga...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ville egentligen inte få/ge klappar men pga bristfällig kommunikation blev det klappar,ändå. Köpte för ca 1000kr, fick 1600kr och grejer för ca 2500kr
Lyckad "investering" mao. Hade ingen önskelista, men fick trots detta bara bra grejer (pengarna bidrar såklart till ett nytt (ev vattenkylt) projekt framöver. Nöjd!
Mindre nöjd över att åka förbi ambulans, polis och brandkår samlade runt vad som var kvar av två bilar, tre minuter efter att Kalle Anka börjat :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Inget jobb, ingen flickvän, inget sex, inget liv. I övrigt behövde jag inte köpa några klappar heller så ska väl inte klaga. Win win så att säga...

Både flickvänner och sex är ändå brutalt överskattade.

EDIT:
Livet med för den delen.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Ville egentligen inte få/ge klappar men pga bristfällig kommunikation blev det klappar,ändå. Köpte för ca 1000kr, fick 1600kr och grejer för ca 2500kr
Lyckad "investering" mao. Hade ingen önskelista, men fick trots detta bara bra grejer (pengarna bidrar såklart till ett nytt (ev vattenkylt) projekt framöver. Nöjd!
Mindre nöjd över att åka förbi ambulans, polis och brandkår samlade runt vad som var kvar av två bilar, tre minuter efter att Kalle Anka börjat :/

Skickades från m.sweclockers.com

Usch vad hemskt, det är vid såna tillfällen man verkligen förstår poängen med julafton inte är presenter utan att vara tillsammans med nära o kära ..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Usch vad hemskt, det är vid såna tillfällen man verkligen förstår poängen med julafton inte är presenter utan att vara tillsammans med nära o kära ..

Mjo, kan inte ha varit en rolig julafton hos dom familjerna
Nog om det, presentsnack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Ny datorstol

Lite kläder och en trvlig kväll.

Hade dock velat ha ett nytt headset men ser ut som att man blir tvungen att klämma ut lite pengar för det själv.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Musikälskare

Jag fick strumpor och pengar till hyran, bra skit!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Både flickvänner och sex är ändå brutalt överskattade.

Då har du fel flickvän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Då har du fel flickvän.

Eller bara inte samma hormonbalans som dig. Jag instämmer med föregående talare.

Back to topic: Missade mitt tåg hem så julen börjar kl 20.00 ikväll för min del

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Fira Julen ensam i år pga sjukdom medans släkten frossade mat på annat ställe, fick en bok Steve Jobs vilket var kul.

Men annars har jag spelat BF3 hela Julafton förutom att jag kollade Sällskapsresan på TV igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Fira Julen ensam i år pga sjukdom medans släkten frossade mat på annat ställe, fick en bok Steve Jobs vilket var kul.

Men annars har jag spelat BF3 hela Julafton förutom att jag kollade Sällskapsresan på TV igår.

Bortsett från sjukdom låter det rätt okej ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson