Permalänk

väntar på bilder med draget, så du kan fästa den vid dragkroken när du ska på LAN.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit en rad och tagit bort den flera gånger nu. Jag säger bara.... nej jag säger inget, finner inga ord.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Jag har detta skärmstativ från Ergotech:

http://pcper.com/images/reviews/946/ergotech.jpg

Hej.

Imonerande bygge minst sagt. Jag önskar jag hade samma ork och lust att få samma finish på min rigg.

Angående ditt skärmstativ:

Du kör 24or på den, eller hur?

Finns det mycket utrymme att spela på eller är det tight med just 24or?

Får man fråga var du köpt den någonstans och vad den kostar? Jag är ute efter något liknande men de är inte helt lätta att hitta.

Tack på förhand,

/P

Permalänk
Inaktiv

Helt sjukt bygge, skulle man kunna få se en bild på andra sidan där nätagget sitter? 5p är för lite för detta galleriet!!

Permalänk
Medlem

Grymt som redan sagt. Men har funderat mycket på seriekopplingen av pumpar och pratat med folk som jobbar med pumpar etc och fått som jag själv tänker mig att det inte är en bra ide som svar att de t.o.m kan orsaka negativ effekt ? Jag vet att dessa pumparna släpper igenom naturligt utan att va igång men i mina ögon bromsar den sista de andra etc. Får du verkligen ut något har du jämfört paralell vs seriell koppling av pumparna och 1vs 2vs 3st? Väldigt nyfiken på detta i mitt huvud är parallelkoppling bättre både för högtflöde och högre tryck än seriell men du får gärna bevisa motsatsen!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Biturbo:

Hej.

Imonerande bygge minst sagt. Jag önskar jag hade samma ork och lust att få samma finish på min rigg.

Angående ditt skärmstativ:

Du kör 24or på den, eller hur?

Finns det mycket utrymme att spela på eller är det tight med just 24or?

Får man fråga var du köpt den någonstans och vad den kostar? Jag är ute efter något liknande men de är inte helt lätta att hitta.

Tack på förhand,

/P

24" är max på det här stativet. Men du kan köpa till extra långa skenor, då stödjer det 27" skärmar. Köpte stativet här: http://www.monitorarmsandstands.co.uk/shop/monitor_arms/multi...

Skrivet av anon186175:

Helt sjukt bygge, skulle man kunna få se en bild på andra sidan där nätagget sitter? 5p är för lite för detta galleriet!!

Har precis satt i ett till psu (AX850) så det är lite rörigt på den sidan för tillfället:) Kan återkomma med bilder när jag har sågat ut vent. och fixat kabeldragningen.

Skrivet av Palme_570:

Grymt som redan sagt. Men har funderat mycket på seriekopplingen av pumpar och pratat med folk som jobbar med pumpar etc och fått som jag själv tänker mig att det inte är en bra ide som svar att de t.o.m kan orsaka negativ effekt ? Jag vet att dessa pumparna släpper igenom naturligt utan att va igång men i mina ögon bromsar den sista de andra etc. Får du verkligen ut något har du jämfört paralell vs seriell koppling av pumparna och 1vs 2vs 3st? Väldigt nyfiken på detta i mitt huvud är parallelkoppling bättre både för högtflöde och högre tryck än seriell men du får gärna bevisa motsatsen!

Intressant tanke, däremot har jag aldrig sett en dubbelpump topp som är parallellkopplad, det borde ju betyda nånting, men jag vet inte ärligt talat. Tanken var från början att köra 2 pumpar i serie, men eftersom jag redan hade 3 och tyckte den passade bra där så fick det bli 3st:)

Permalänk

Sweet as candy. Snyggt och en clean kabeldragning inuti chassit.

Vilka spel lirar du? För 3 st Zotac 580 på 3GB styck klarar väl alla spel fram till åtminstånde 2016.

Bra jobbat, ditt bygge får full pott av mig 10 points.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Sweet as candy. Snyggt och en clean kabeldragning inuti chassit.

Vilka spel lirar du? För 3 st Zotac 580 på 3GB styck klarar väl alla spel fram till åtminstånde 2016.

Bra jobbat, ditt bygge får full pott av mig 10 points.

/AP

hehe var inte så säker på det med tanke på att han kör Eyefinity/nvidias version av eyefinity. Då kör man spelen i 3xupplösning (i mitt fall 6004x1080) och i mitt fall har jag ett AMD 6990 kort (~2x6970) och de pallar inte av t.ex. BF3 med allt på max då har man typ 15fps. ( I mitt fall tror jag dock det är mitt 2x2GB grafikminne som tar slut då texturerna på ultra drar mer än 2gb i den upplösningen... 3GB funkar nog bättre!

Du kan nog räkna med ett kort per skärm = 1st 580 3GB kort om man ska se det så...

Visa signatur

Core i7 2600K @ 4.4ghz | Corsair Cooling Hydro H70 | Asus SABERTOOTH P67 B3 | 16GB Corsair 1600MHz VENGEANCE | OCZ ZX-series 1250W[ 80+ GULD | !! TriFire !! XFX HD6990 4GB (Arctic Accelero Twin Turbo kylare) + Sapphire 6970 2GB, alla "Tre" @ 901/5500mhz | 3x 24" LED 3x1080P @ 6028x1080 Eyefinity | 80GB X25 Intel SSD | Byggt i ett Fractal Define XL | Högtalare: LOGITECH Z-906 5.1 THX |

Permalänk
Skrivet av zorco:

hehe var inte så säker på det med tanke på att han kör Eyefinity/nvidias version av eyefinity. Då kör man spelen i 3xupplösning (i mitt fall 6004x1080) och i mitt fall har jag ett AMD 6990 kort (~2x6970) och de pallar inte av t.ex. BF3 med allt på max då har man typ 15fps. ( I mitt fall tror jag dock det är mitt 2x2GB grafikminne som tar slut då texturerna på ultra drar mer än 2gb i den upplösningen... 3GB funkar nog bättre!

Du kan nog räkna med ett kort per skärm = 1st 580 3GB kort om man ska se det så...

Joo..det låter mest logiskt att han menar 3xupplösning i Eyefinity. För att lägga dom pengarna på 3 st, skulle inte vara ekonomiskt försvarbart. Då han skulle inte få ut den GPU-prestanda 3 st GTX 580 erbjuder, utan någon flaskhals. Sen skulle det behövas ett mindre kärnkraftverk, för att driva alla komponenter.

Vad hade han nu? Var det ett nätagg. på 1200W och att han hade lagt till en till på 850W? Sen var jag nog lite trött i "mössan" :p, för annars skulle jag nog ha sett från bilderna, att han inte har 3 st GTX 580.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ali3nPredator:

Joo..det låter mest logiskt att han menar 3xupplösning i Eyefinity. För att lägga dom pengarna på 3 st, skulle inte vara ekonomiskt försvarbart. Då han skulle inte få ut den GPU-prestanda 3 st GTX 580 erbjuder, utan någon flaskhals. Sen skulle det behövas ett mindre kärnkraftverk, för att driva alla komponenter.

Vad hade han nu? Var det ett nätagg. på 1200W och att han hade lagt till en till på 850W? Sen var jag nog lite trött i "mössan" :p, för annars skulle jag nog ha sett från bilderna, att han inte har 3 st GTX 580.

/AP

Jag har ett AX1200 + ett AX850 och 3st GTX580 3Gb. Hade köpt ett till 580 för länge sen om skalningen inte hade varit så usel från 3->4 kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Intressant tanke, däremot har jag aldrig sett en dubbelpump topp som är parallellkopplad, det borde ju betyda nånting, men jag vet inte ärligt talat. Tanken var från början att köra 2 pumpar i serie, men eftersom jag redan hade 3 och tyckte den passade bra där så fick det bli 3st:)

okej , har jag inte tänkt på de där med topparna men som sagt fått negativ respons. Men jag får väl helt enkelt skaffa tryck och flödes mätare och testa För av dig blev man ju inte klokare

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

24" är max på det här stativet. Men du kan köpa till extra långa skenor, då stödjer det 27" skärmar. Köpte stativet här: http://www.monitorarmsandstands.co.uk/shop/monitor_arms/multi...

Tack för snabbt svar.

Är det tight att få på 24orna på det elelr finns det lite spelrum? Jag tänker mig om man har skärmar med lite bredare kant.

Permalänk
Inaktiv

Tjena,
Undrar ifall bygeln är vadderad med äkta läder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Joo..det låter mest logiskt att han menar 3xupplösning i Eyefinity. För att lägga dom pengarna på 3 st, skulle inte vara ekonomiskt försvarbart. Då han skulle inte få ut den GPU-prestanda 3 st GTX 580 erbjuder, utan någon flaskhals. Sen skulle det behövas ett mindre kärnkraftverk, för att driva alla komponenter.

Vad hade han nu? Var det ett nätagg. på 1200W och att han hade lagt till en till på 850W? Sen var jag nog lite trött i "mössan" :p, för annars skulle jag nog ha sett från bilderna, att han inte har 3 st GTX 580.

/AP

hej igen, tror du misstolka mig / jag förklarade dåligt igår
Han har som han skriver här över 3st GTX 580kort... det jag menade var att om man kör eyefinity/flera skärmar i spel så bli det i 3st skärmläge i princip 300% mer krävande (om man säger 3x 1080P istället för 1x 1080P) (om inte mer) än att köra på 1 skärm... så jag menade att ett GTX 580 på en skärm blir nästan detsamma som 3st GTX 580 på 3 skärmar (inte 120fps i maxupplösning över 3 skärmar som man kanske skulle få om man körde 3st kort mot 1 skärm...) förutom skalningen då som inte ger 100% extra prestanda per kort!

Sorry att jag var/är förvirrande

Visa signatur

Core i7 2600K @ 4.4ghz | Corsair Cooling Hydro H70 | Asus SABERTOOTH P67 B3 | 16GB Corsair 1600MHz VENGEANCE | OCZ ZX-series 1250W[ 80+ GULD | !! TriFire !! XFX HD6990 4GB (Arctic Accelero Twin Turbo kylare) + Sapphire 6970 2GB, alla "Tre" @ 901/5500mhz | 3x 24" LED 3x1080P @ 6028x1080 Eyefinity | 80GB X25 Intel SSD | Byggt i ett Fractal Define XL | Högtalare: LOGITECH Z-906 5.1 THX |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Biturbo:

Tack för snabbt svar.

Är det tight att få på 24orna på det elelr finns det lite spelrum? Jag tänker mig om man har skärmar med lite bredare kant.

Det finns spelrum. Allt beror ju såklart på hur stor vinkel du vill ha sidoskärmarna i.

Skrivet av ÜBERCAMELS:

Tjena,
Undrar ifall bygeln är vadderad med äkta läder?

Du kan välja mellan äkta läder och konstläder. Jag valde äkta läder.

Permalänk
Skrivet av zorco:

hej igen, tror du misstolka mig / jag förklarade dåligt igår
Han har som han skriver här över 3st GTX 580kort... det jag menade var att om man kör eyefinity/flera skärmar i spel så bli det i 3st skärmläge i princip 300% mer krävande (om man säger 3x 1080P istället för 1x 1080P) (om inte mer) än att köra på 1 skärm... så jag menade att ett GTX 580 på en skärm blir nästan detsamma som 3st GTX 580 på 3 skärmar (inte 120fps i maxupplösning över 3 skärmar som man kanske skulle få om man körde 3st kort mot 1 skärm...) förutom skalningen då som inte ger 100% extra prestanda per kort!

Sorry att jag var/är förvirrande

Okej då förstår jag- Men det är i alla fall bra prestanda per skärm.

Med 3 st Zotac kan han köra 8 skärmar på DVI-I och 3 st skärmar som han har nu med HDMI.

Nu efter att ha kollat in bilderna närmare, så ser jag ju 3x Zotac GF 580 med vattenkylningsblock på varje kort. Sen ser jag också att han har v-block på processorn och som det ser ut på nordbryggan också.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Oh My God! Det var den snyggaste J*vla lådan jag sett!

Permalänk
Medlem

Asså dra mig in åt helvete vilket bygge. Datorn är ju för fan som ett medel stort kylskåp.
Grymt snyggt och välgjort bygge från start till mål.

Jag som trodde 800D chassit var storm. men i detta får du väl plats med ett 800D utan och behöva ta ur dina grejjer

Sen har det väl säkert kostat dig ett par medelsvenssons månadslöner. Men det är det utan tvekan värt asså.

5/5 Utan tvekan det sjukaste och grymmaste dator bygge jag sett.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Oh My God! Det var den snyggaste J*vla lådan jag sett!

Skrivet av Sonaks:

Asså dra mig in åt helvete vilket bygge. Datorn är ju för fan som ett medel stort kylskåp.
Grymt snyggt och välgjort bygge från start till mål.

Jag som trodde 800D chassit var storm. men i detta får du väl plats med ett 800D utan och behöva ta ur dina grejjer

Sen har det väl säkert kostat dig ett par medelsvenssons månadslöner. Men det är det utan tvekan värt asså.

5/5 Utan tvekan det sjukaste och grymmaste dator bygge jag sett.

Tack så mycket!:D

Permalänk
Medlem

Helvetes fan! Du är min idol

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Bland de grymmaste o snyggaste jag sett!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Snyggt !
Vilka mer prylar/brands ingår i bygget ?
(kylare/block/pumpar..mm)

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av XpreS:

Helvetes fan! Du är min idol

Skrivet av RazerInc:

Bland de grymmaste o snyggaste jag sett!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Bigsweede:

Snyggt !
Vilka mer prylar/brands ingår i bygget ?
(kylare/block/pumpar..mm)

Tackar!

Gpu-blocken är från Aquacomputer, cpu-block Watercool Heatkiller 3.0 nickel, mb-block är EK Acetal-Nickel. Alla fittings är från bitspower. Primochill 1/2"ID 3/4"OD slang. 3 x D5 pumpar med bitspower modkit. MDPC-X sleev. Lamptron FC5 fläktkontrollers, säkert glömt nåt:p

Permalänk

Nästan för vacker! Riktigt snyggt jobb!

Permalänk
Medlem

Tjo MisterX grymt bygge det är önske bygget jag vill uppnå någon dag

men undrar om du kunde gör en lista på alla saker till vatten bygget som du köpt med direkt länkar till dom hemsidor där du köp dom
vore jette hygligt om du kunde göra en utförlig lista med alla saker som var med själva vatten systemt att göra med länkar till dom hemsidor där du köp dom

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av skibbetyskott:

Nästan för vacker! Riktigt snyggt jobb!

Skrivet av DeXZoR:

Tjo MisterX grymt bygge det är önske bygget jag vill uppnå någon dag

men undrar om du kunde gör en lista på alla saker till vatten bygget som du köpt med direkt länkar till dom hemsidor där du köp dom
vore jette hygligt om du kunde göra en utförlig lista med alla saker som var med själva vatten systemt att göra med länkar till dom hemsidor där du köp dom

Tack så mycket!

www.highflow.nl hittar du de mesta du behöver. Orkar inte göra en utförlig lista, men jag kan ge dig ett par till sajter som jag använder:
http://www.aquatuning.de/
http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php
http://www.specialtech.co.uk/spshop/customer/home.php

Permalänk
Medlem

Vad väger kärnkraftsverket?

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Tackar!

Gpu-blocken är från Aquacomputer, cpu-block Watercool Heatkiller 3.0 nickel, mb-block är EK Acetal-Nickel. Alla fittings är från bitspower. Primochill 1/2"ID 3/4"OD slang. 3 x D5 pumpar med bitspower modkit. MDPC-X sleev. Lamptron FC5 fläktkontrollers, säkert glömt nåt:p

Vilka Bitspowerdelar använde du för övergångarna mellan CPU och MB-Blocken ?

mvh

Stefan

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bigsweede:

Vilka Bitspowerdelar använde du för övergångarna mellan CPU och MB-Blocken ?

mvh

Stefan

Mellan mosfet -> cpu:
1 x triple rotary 90

1 x dual rotary 90

1 x d-plug normal

1 x extender

Mellan cpu -> chipset:
2 x extender

2 x single rotary 90

1 x d-plug one inch

Permalänk

Ser ut som en cool/snygg lösning..
Kanske "stjäl" den !
B)

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"