Köpråd till HTPC för max 5k

Permalänk
Medlem

DDR3 är ju en standard så de passar. Dock om de är kompatibilitetstestade eller inte är ju inte alltid fallet, man kan titta på minnestillverkarens hemsida oxo. Men jag skulle inte vara orolig, man ska ha otur om de inte funkar.

Man kan ju alltid googla och se om man kan hitta någon stackare som haft minnesproblem med det kortet.

Och även om du får problem så brukar ju inte affärerna vara omöjliga att låta en byta minnena.

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av nafs:

DDR3 är ju en standard så de passar. Dock om de är kompatibilitetstestade eller inte är ju inte alltid fallet, man kan titta på minnestillverkarens hemsida oxo. Men jag skulle inte vara orolig, man ska ha otur om de inte funkar.

Man kan ju alltid googla och se om man kan hitta någon stackare som haft minnesproblem med det kortet.

Och även om du får problem så brukar ju inte affärerna vara omöjliga att låta en byta minnena.

Sådär!

Nu är datorn ihopsatt o allt verkar funka som det ska än så länge iaf! Har inte hunnit pröva några spel mer än att jag installerat COD4 och startat det men inte mer än så. Det enda jag undrar över är om du vet nått bra program för att hålla koll på processor tempen.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1293795/2011-12-27 Dessa delar bestod bygget av och jag kan inte annat än att rekommendera andra till ett liknande paket!

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av treijner:

Sådär!

Nu är datorn ihopsatt o allt verkar funka som det ska än så länge iaf! Har inte hunnit pröva några spel mer än att jag installerat COD4 och startat det men inte mer än så. Det enda jag undrar över är om du vet nått bra program för att hålla koll på processor tempen.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1293795/2011-12-27 Dessa delar bestod bygget av och jag kan inte annat än att rekommendera andra till ett liknande paket!

Tack för all hjälp!

Coolt!
Du behöver alltså inget separat grafikkort för att kunna köra ex COD Morden Warfare 1 (=COD4?)? Hur "mycket" låter den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikerg:

Coolt!
Du behöver alltså inget separat grafikkort för att kunna köra ex COD Morden Warfare 1 (=COD4?)? Hur "mycket" låter den?

Nej det behöver jag inte, behövde jag inte med min 4-5 år gamla bärbara heller men då var det verkligen på gränsen till att det gick. I CPU'n är de ju integrerad grafik som är rätt hyfsad som jag förstått de (har ganska dålig koll egentligen..). Angående ljudet har jag ingen bra referensmodell att jämnföra med men jag tycker inte att de är störande iaf. Har kanske ganska hög smärt tröskel dock då jag enbart har gamla stora stationera härken o en röten bärbar att jämföra med. Sitter en fläkt i fram på chassit o täcker jag över den så minskar dock ljudet avsevärt så ett annat chassi som inte har front fläkt kanske skulle vara en bra idé.