Permalänk

Tt Esport??

Någon som vet om detta märke gör bra prylar? o isåfall finns de något att rekommendera?

Tack för svar

Permalänk

Deras headsets ska vara halvkass men i övrigt är dom nog helt ok

Permalänk

Vore trevligt om fler kunde svara, då jag specifict är ute efter tangentbord och mus

Permalänk
Medlem

more gg more skill

Visa signatur

P67 Deluxe :: i7 2600k :: 6970CF w/ Arctic Accelero Xtreme II :: 120GB SSD :: Obsidian 650D

Permalänk

White-ra är sponsrad av dem så gogo
http://www.rakaka.se/images/3238-whitera_2.jpg
så jävla koolt

Permalänk

Deras mekaniska tgb är helt okej, MEKA nånting, mössen har jag inte känt på. Musmattorna är riktigt sköna om du gillar mjuka tygmattor

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Jag har TTEsports black. Funkar bra tycket jag, min polare har dock haft lite problem med att skrolldjulet gnisslar osv.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

White-ra är sponsrad av dem så gogo
http://www.rakaka.se/images/3238-whitera_2.jpg
så jävla koolt

Söt du är

Skrivet av Pizzabulle:

Deras mekaniska tgb är helt okej, MEKA nånting, mössen har jag inte känt på. Musmattorna är riktigt sköna om du gillar mjuka tygmattor

Jo tror bara de är deras "MEKA" serie som är mekaniskt (makes sense dosent it xD)

Skrivet av HoBb3:

Jag har TTEsports black. Funkar bra tycket jag, min polare har dock haft lite problem med att skrolldjulet gnisslar osv.

Misstänker att du menar http://cdon.se/hemelektronik/tt_esports_black_element_-_gamin... ?? är en sån jag kollat på

Permalänk
Medlem

Neeej stopp! köp ej Tt.. värdelöst jävla shi*t det e... Jag och 3 polare löpte alla Black elements... alla 4 var sönder efter 3 månader...
Extra jobbade innan på Kjell och var och snackade med en som driver en butik... tydligen hade dem haft mer än 80 % åter lämningar där sakerna gått sönder och de har nu tagit ut dem från sortimentet.... lägg pengar på en Razor, steelseries eller vf inte den nya logitec musen som är en förbättring utav mx518

Permalänk
Skrivet av somly:

Neeej stopp! köp ej Tt.. värdelöst jävla shi*t det e... Jag och 3 polare löpte alla Black elements... alla 4 var sönder efter 3 månader...
Extra jobbade innan på Kjell och var och snackade med en som driver en butik... tydligen hade dem haft mer än 80 % åter lämningar där sakerna gått sönder och de har nu tagit ut dem från sortimentet.... lägg pengar på en Razor, steelseries eller vf inte den nya logitec musen som är en förbättring utav mx518

Tack så mycket för varningen
Dock lägger jag nog ALDRIG mer pengar på Razer's skit xD lågkvalitéts plastkåpor till överpris om du frågar mej, har ALDRIG lyckas fått en grej som fungerar felfritt från razer, tex så mitt Lycosa som jag har nu (nypriset var 1200...) stänger av knappar mitt under spel osv lite som den känner för.
Fungerar ej heller i bios då den registrerar 1 och ett halft knapptryck (klockan för "om du inte trycker så startas de automatiskt" stoppas första trycket men inget händer, trycket efter rör markören sej ett snäpp) efter det så svarar inte tangentbordet alls.

Vad gäller razermöss så känns dom enligt mej riktigt lågkvalité och har dessutom uppfattat att dom buggar mer än andra möss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Misstänker att du menar http://cdon.se/hemelektronik/tt_esports_black_element_-_gamin... ?? är en sån jag kollat på

Inte riktigt den, är denna jag har.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650084&cks=ASS&assoc=B99...

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Oh alright, självklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av somly:

Neeej stopp! köp ej Tt.. värdelöst jävla shi*t det e... Jag och 3 polare löpte alla Black elements... alla 4 var sönder efter 3 månader...
Extra jobbade innan på Kjell och var och snackade med en som driver en butik... tydligen hade dem haft mer än 80 % åter lämningar där sakerna gått sönder och de har nu tagit ut dem från sortimentet.... lägg pengar på en Razor, steelseries eller vf inte den nya logitec musen som är en förbättring utav mx518

Äger själv den nya logitech musen ( G400 ) måste säg att den är jävligt bra med en steelseries Qck matta tål hur mycke stryk som helst och har ett gött grepp köp den lovar du kommer inte ångra dig

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Någon som vet om detta märke gör bra prylar? o isåfall finns de något att rekommendera?

Tack för svar

Min bror har deras mus "Black Element". Jag provkörde den lite i jul och tyckte den höll bra kvalitet. Mjukvaran var enkel att använda och väldigt funktionell. Jag själv har alltid kört Razer men måste säga att denna mus ligger i nästan samma klass. Dessutom var mjukvaran mycket lättare att använda.

Han har dessutom deras mekaniska tangentbord "MEKA". Riktigt bra kvalitet och skönt tangentbord, gillade att det tog sådan liten plats på bordet. Jag har för övrigt Razer BlackWidow Ultimate som är en bjässe... tar alldeles för mycket plats imo.

Kjell & Company har för övrigt total lagerrensning på Tt eSport. Det står ingenstans, men gå in i butik och prata med butiksbiträde så vet dem om det, eller ser det i sina system. Det är 30% på alla produkterna. (lagerrensningen beror inte på kvalitet på produkterna, utan att Tt eSport inte kan hålla lagren uppe på Kjell. När Kjell begär 500 ex av något får dem vara glada om de får in 50)

Jag rekommenderar!

CreX

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av CreX:

Min bror har deras mus "Black Element". Jag provkörde den lite i jul och tyckte den höll bra kvalitet. Mjukvaran var enkel att använda och väldigt funktionell. Jag själv har alltid kört Razer men måste säga att denna mus ligger i nästan samma klass. Dessutom var mjukvaran mycket lättare att använda.

Han har dessutom deras mekaniska tangentbord "MEKA". Riktigt bra kvalitet och skönt tangentbord, gillade att det tog sådan liten plats på bordet. Jag har för övrigt Razer BlackWidow Ultimate som är en bjässe... tar alldeles för mycket plats imo.

Kjell & Company har för övrigt total lagerrensning på Tt eSport. Det står ingenstans, men gå in i butik och prata med butiksbiträde så vet dem om det, eller ser det i sina system. Det är 30% på alla produkterna. (lagerrensningen beror inte på kvalitet på produkterna, utan att Tt eSport inte kan hålla lagren uppe på Kjell. När Kjell begär 500 ex av något får dem vara glada om de får in 50)

Jag rekommenderar!

CreX

Det var som fan var på kjell så sent som igår... min bror köpte ett tangentbord -.-
Blir ev o åka bort idag med då o känna lite på grejerna
Tack så jätte mycket för ditt svar!

Permalänk

Så, var och köpte borde tangentbord och mus tidigare, till min förskräckt så var MEKA tangentborden slut
Vart självklart lite besviken o bestämde mej för att köpa deras julgran istället! (http://cdon.se/hemelektronik/tt_esports_challenger_ultimate-1...)

Ångrade mig dock på bussen hem.. Men vart väldigt chockad när jag kom hem! trodde att de skulle vara ett halvkorkat ihopp plock, men sanning är att de faktis är ganska gediget! Känns väldigt "kvalitéts-osande" för att vara ett rubber-dome Tbord!

Musen passade tyvärr inte min hand dock =( knapparna sitter lustigt så kommer inte åt dom när jag spelar WoW, spelar inte de SÅ mycke så anväder bara en annan mus när jag WoWar

Minus var dock att programvaran var lite krånglig, var tvungen att spara en ändrig, sen klicka "ok/exit" när jag gjort de övergick allt till inställningarna jag hade innan ändringarna.. De visade sig att jag var tvungen att efter ha sparat inställningarna, trycka på en annan knapp för att faktis aktivera dom.. Mycke märkligt!

För övrigt så ser mina spel sessioner med Tbordet ut på de sättet att : T4(macro knapp), caps lock, A, S och Q är dom jag går med xD

Tack för tipset, är overall nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Det var som fan var på kjell så sent som igår... min bror köpte ett tangentbord -.-
Blir ev o åka bort idag med då o känna lite på grejerna
Tack så jätte mycket för ditt svar!

Inga problem.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum