Permalänk
Medlem

Hur hantera udda format till skrivare?

Hej!
Sitter ute hos kund och har ett problem jag inte lyckas lösa, kanske har någon annan bra idéer hur man ska hantera detta?

Jag skriver ut på kontinuerligt papper, traktormatning (Ni vet a4-papper som sitter ihop på kortsidan, och på långsidan är det en remsa hålat papper så skrivaren själv kan mata igenom detta). Inte varje dag man ser detta!

Problemet är att det kontinuerliga pappret inte är A4, utan 12" på längden. Jag har ställt in i skrivaren och i inställningar för skrivaren att längden är 12", vilket fungerar kanon!

Problemet är när man ska skriva ut den speciella informationen från en websida som visas i Internet Explorer 8, då väljs automatiskt A4-format så användaren måste varje gång gå in och ändra från A4 till mitt specialgjorda format 12". Detta glöms bort vilket orsakar problem.

Hur kan man i IE8 ställa in så att mitt specialgjorda pappersformat är förinställt? Under utskriftinställningar i IE8 så går det inte att lägga till något "eget format", det finns faktiskt ett alternativ som heter just så men jag lyckas inte påverka dess inställningar.

Finns det några idéer hur man kan lösa detta med IE8 och specialpapper som är 12" långt och inte som A4? Tacksam för hjälp!

Skrivaren är en Epson LX300+II för den insatte: http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support/supDetail.jsp?oid=...