Avnjutas på PC eller XBOX? (projektor,surround)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2008

Avnjutas på PC eller XBOX? (projektor,surround)

Hallå alla, vet att det finns en massa sådanahär trådar.
MEN! Skillnaden är att det inte diskuteras om mitt problem någonstans.

Jag har läst och läst och läst om att skyrim är bättre till PC eftersom du får bättre spelupplevelse iom ljud/bild osv än jämfört med TV.

Nu är ju fallet såhär att jag sitter med 96"-duk, en grym fullHD-projektor (Mitsu HC4000) och surroundljud (5.0 och Dynavoice M-85)

Vilket väljer man?

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2011

Kan du koppla datorn till projektorn är ju datorn givet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Har du en Xbox 360-mottagare + kontroll till datorn samt en hyffsad dator skulle jag föredra PC-versionen framför Xbox-versionen. Kör själv på min 42"-TV, riktigt schysst att ligga i sängen med 360-kontrollen och spela.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2008

Klart jag har kopplat datorn till projektorn, men grejen är ju den att man kan ju fan inte sitta vid sitt vanliga tangentbord och vrida huvet och glo på projektorn..

Nej jag har ingen mottagare tyvärr heller.. Länka?

vad är den största skillnaden annars mellan xbox och pc, för jag menar, om du jämför nhl på xbox och nhl på dator så har du ju ingen makaber in-game-skillnad, det är väl om du sitter och jämför bredvid varandra.

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

PC versionen har högre upplösning (xbox 720p) och det finns även mods som gör grafik/gameplay bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Den här kan vara värd att titta på lite.

Silverstone Temjin TJ08B-E | i7 930 | GTX 570 | 12 GB XMS3 1600MHz | Rampage II Extreme (1366) | Noctua NH-D14 | Corsair CX 600W | Corsair F60 SSD + 1TB WB Green HDD | Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

Får väl använda lite fantasi. Det är ju bara att sätta sig i soffan med tangentbord och mus på en lagom stor trä/plast-skiva i knät. Det har jag gjort flera gånger framför min hemmabio, funkar utmärkt att spela med.

Jag köpte mig tex en redan perfekt dimensionerad och behandlad planka för en tjuga på coop bygg, rollade på lite svart färg och häftade fast en liten kudde på varje sida för att stabilisera, done! Ser schysst ut och kan enkelt gömmas bakom soffan när den inte används.

I vilket fall så ska Skyrim spelas via pc om man har ett vettigt system. Så om du nu måste välja så hade jag dissat hemmabion. På konsol är det uppskalad upplösning, hemskt lågupplösta texturer och ingen AA, så det blir bara soppa på 1080p projektor ändå. Ljudet i spelet är inte av särskillt imponerande kvalite heller, så ett bra ljudsystem är inte nödvändigt heller, utöver surround då möjligtvis (vettifan hur det funkar på konsol).

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av dattuz:

Hallå alla, vet att det finns en massa sådanahär trådar.
MEN! Skillnaden är att det inte diskuteras om mitt problem någonstans.

Jag har läst och läst och läst om att skyrim är bättre till PC eftersom du får bättre spelupplevelse iom ljud/bild osv än jämfört med TV.

Nu är ju fallet såhär att jag sitter med 96"-duk, en grym fullHD-projektor (Mitsu HC4000) och surroundljud (5.0 och Dynavoice M-85)

Vilket väljer man?

Jag kör själv med en xbox 360-kontroll kopplad till pc:n som är kopplad till tv:n. På så vis får jag alla bekvämligheter en xbox-tv-soffa situation kan ge, samtidigt som jag kan njuta av kraften från datorn, och ha snyggare grafik och möjligheten till alla andra moddar som går att hitta.

Spelar DirtyBomb, Rocket League, BF1.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Håller med föregående talare - det optimala är att köra på PC med trådlös 360-kontroll. Billig lösning som förhöjer upplevelsen något otroligt, särskilt om du moddar Skyrim så att det blir riktigt snyggt. Så otroligt fin känsla att spela detta spel i Full HD i soffan med surround. Och handkontroll, självklart!

Dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Köp en subb så blir upplevelsen mycket bättre.

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Kör på Xbox å jag har faktiskt inte haft så många problem med texturer men dom små fryslaggen har börjat på vissa delar av kartan. När man kommer upp mot ~160timmar speltid å ~12MB savefil så verkar det som dom kryper på. Dock måste jag säga att grafiken var bättre än jag trodde, visst inte PC-grafik men det är ju inte direkt ny hårdvara heller. Skulle man köra på en PC från samma år som Xbox kom ut så tvivlar jag att man har så mycket snyggare grafik

Nu kör jag bara 720p på min "lilla" 42" så har du kraftfull PC skulle jag nog välja till PC å köra 1080p
Sen kan du ju modda grafiken bäst du vill, jag är inte intresserad av att modda så mitt val föll på Xbox å det funkar riktigt bra än så länge
Skulle väl vilja byta bort dom där äckliga spindlarna men annars tycker jag spelet är riktigt bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

På dator med massor av mods, kör du vanilla så kan du lika gärna lira på XBOX.

Laptop: ASUS-G751JY