Avnjutas på PC eller XBOX? (projektor,surround)

Permalänk
Medlem

Avnjutas på PC eller XBOX? (projektor,surround)

Hallå alla, vet att det finns en massa sådanahär trådar.
MEN! Skillnaden är att det inte diskuteras om mitt problem någonstans.

Jag har läst och läst och läst om att skyrim är bättre till PC eftersom du får bättre spelupplevelse iom ljud/bild osv än jämfört med TV.

Nu är ju fallet såhär att jag sitter med 96"-duk, en grym fullHD-projektor (Mitsu HC4000) och surroundljud (5.0 och Dynavoice M-85)

Vilket väljer man?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem

Kan du koppla datorn till projektorn är ju datorn givet.

Permalänk
Medlem

Har du en Xbox 360-mottagare + kontroll till datorn samt en hyffsad dator skulle jag föredra PC-versionen framför Xbox-versionen. Kör själv på min 42"-TV, riktigt schysst att ligga i sängen med 360-kontrollen och spela.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Klart jag har kopplat datorn till projektorn, men grejen är ju den att man kan ju fan inte sitta vid sitt vanliga tangentbord och vrida huvet och glo på projektorn..

Nej jag har ingen mottagare tyvärr heller.. Länka?

vad är den största skillnaden annars mellan xbox och pc, för jag menar, om du jämför nhl på xbox och nhl på dator så har du ju ingen makaber in-game-skillnad, det är väl om du sitter och jämför bredvid varandra.

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem

PC versionen har högre upplösning (xbox 720p) och det finns även mods som gör grafik/gameplay bättre.

Permalänk
Medlem

Den här kan vara värd att titta på lite.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk

Får väl använda lite fantasi. Det är ju bara att sätta sig i soffan med tangentbord och mus på en lagom stor trä/plast-skiva i knät. Det har jag gjort flera gånger framför min hemmabio, funkar utmärkt att spela med.

Jag köpte mig tex en redan perfekt dimensionerad och behandlad planka för en tjuga på coop bygg, rollade på lite svart färg och häftade fast en liten kudde på varje sida för att stabilisera, done! Ser schysst ut och kan enkelt gömmas bakom soffan när den inte används.

I vilket fall så ska Skyrim spelas via pc om man har ett vettigt system. Så om du nu måste välja så hade jag dissat hemmabion. På konsol är det uppskalad upplösning, hemskt lågupplösta texturer och ingen AA, så det blir bara soppa på 1080p projektor ändå. Ljudet i spelet är inte av särskillt imponerande kvalite heller, så ett bra ljudsystem är inte nödvändigt heller, utöver surround då möjligtvis (vettifan hur det funkar på konsol).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dattuz:

Hallå alla, vet att det finns en massa sådanahär trådar.
MEN! Skillnaden är att det inte diskuteras om mitt problem någonstans.

Jag har läst och läst och läst om att skyrim är bättre till PC eftersom du får bättre spelupplevelse iom ljud/bild osv än jämfört med TV.

Nu är ju fallet såhär att jag sitter med 96"-duk, en grym fullHD-projektor (Mitsu HC4000) och surroundljud (5.0 och Dynavoice M-85)

Vilket väljer man?

Jag kör själv med en xbox 360-kontroll kopplad till pc:n som är kopplad till tv:n. På så vis får jag alla bekvämligheter en xbox-tv-soffa situation kan ge, samtidigt som jag kan njuta av kraften från datorn, och ha snyggare grafik och möjligheten till alla andra moddar som går att hitta.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Håller med föregående talare - det optimala är att köra på PC med trådlös 360-kontroll. Billig lösning som förhöjer upplevelsen något otroligt, särskilt om du moddar Skyrim så att det blir riktigt snyggt. Så otroligt fin känsla att spela detta spel i Full HD i soffan med surround. Och handkontroll, självklart!

Visa signatur

Dator.

Permalänk

Köp en subb så blir upplevelsen mycket bättre.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Kör på Xbox å jag har faktiskt inte haft så många problem med texturer men dom små fryslaggen har börjat på vissa delar av kartan. När man kommer upp mot ~160timmar speltid å ~12MB savefil så verkar det som dom kryper på. Dock måste jag säga att grafiken var bättre än jag trodde, visst inte PC-grafik men det är ju inte direkt ny hårdvara heller. Skulle man köra på en PC från samma år som Xbox kom ut så tvivlar jag att man har så mycket snyggare grafik

Nu kör jag bara 720p på min "lilla" 42" så har du kraftfull PC skulle jag nog välja till PC å köra 1080p
Sen kan du ju modda grafiken bäst du vill, jag är inte intresserad av att modda så mitt val föll på Xbox å det funkar riktigt bra än så länge
Skulle väl vilja byta bort dom där äckliga spindlarna men annars tycker jag spelet är riktigt bra

Visa signatur
Permalänk

På dator med massor av mods, kör du vanilla så kan du lika gärna lira på XBOX.