Tre skärmar till två grafikkort? Hur? Vilket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2007

Tre skärmar till två grafikkort? Hur? Vilket?

Hejsan svejsan

Som ni lär märka ganska snabbt har jag ingen koll på det jag tänkte ge mig in på, men det är så att jag impulsköpte en ny skärm på mellandagsrean vilket gör att jag just nu har tre stycken, men bara möjlighet att koppla in två samtidigt. Detta tänkte jag ändra på så smidigt och billigt som möjligt, om det går.

Min tanke var att sätta in ett till grafikkort eftersom jag har för mig att det går att göra så för att kunna använda sig av flera skärmar än två. Det var ungefär så långt jag kom på egen hand.

Nu till det jag undrar:
Funkar det att göra så som jag har tänkt?
Måste det andra grafikkortet vara ett precis likadant? Om inte, måste det vara samma tillverkare?
Kan jag trycka in ett grafikkort till i datorn (som kommer här nedanför), med tanke på temperatur, vad nätagget klarar (både med tanke på antal kontakter och kapacitet), och vad är det egentligen för anslutningar som behövs?

Datorn (skratta inte, jag sitter bara vid internet och håller på med skolgrejer så den duger till mig, dessutom är jag snål):

MSI P965 NEO-F

Intel Core 2 Duo E4400 2GHz

DVD

USB- och minneskortsgrej

Nätaggregat

2 x RAM

Hårddsik + en likadan 640 GB

Gainward GeForce 8600GT

Nätverkskort

Tack på förhand!

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart
Intel Core i7 2700k | MSI Z68A-GD55 (G3) | Radeon 6870 1 GB | 4 GB RAM | WD 640AAKS | Fractal Design Defiine R4 Vit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av husqvarnaff:

Hejsan svejsan

Som ni lär märka ganska snabbt har jag ingen koll på det jag tänkte ge mig in på, men det är så att jag impulsköpte en ny skärm på mellandagsrean vilket gör att jag just nu har tre stycken, men bara möjlighet att koppla in två samtidigt. Detta tänkte jag ändra på så smidigt och billigt som möjligt, om det går.

Min tanke var att sätta in ett till grafikkort eftersom jag har för mig att det går att göra så för att kunna använda sig av flera skärmar än två. Det var ungefär så långt jag kom på egen hand.

Nu till det jag undrar:
Funkar det att göra så som jag har tänkt?
Måste det andra grafikkortet vara ett precis likadant? Om inte, måste det vara samma tillverkare?
Kan jag trycka in ett grafikkort till i datorn (som kommer här nedanför), med tanke på temperatur, vad nätagget klarar (både med tanke på antal kontakter och kapacitet), och vad är det egentligen för anslutningar som behövs?

Datorn (skratta inte, jag sitter bara vid internet och håller på med skolgrejer så den duger till mig, dessutom är jag snål):

MSI P965 NEO-F

Intel Core 2 Duo E4400 2GHz

DVD

USB- och minneskortsgrej

Nätaggregat

2 x RAM

Hårddsik + en likadan 640 GB

Gainward GeForce 8600GT

Nätverkskort

Tack på förhand!

Stödjer inte ditt grafikkort 3 skärmar vilket jag inte tror den gör för då hade där nog varit fler än 2 utag, isf är det kört. sålänge du inte ska använda dom samtidigt, för då kan du ha en switch så du använder en i taget men slipper dra ut o in kablar. men du får ha en "splitter" så du får 3 utag..
Och nej man kan bara använda det ena grafikkortet att koppla kablar till om man har två. Det primära! mvh

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com