Hur formaterar jag om datorn till tidigare punk (vista)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Hur formaterar jag om datorn till tidigare punk (vista)

Jag har formaterar om datorn till windows 7. (hade 32 bit förut , men när jag formaterade om datorn till Windows 7 så fick jag 64 bit)
Mitt grafik minne har slutat att fungera , för att det inte anpassar sig för windows 7.(tror det)
jag måste formatera om datorn till Windows Vista för att mitt grafik minne ska börja fungera . men jag vet inte hur man gör och jag har ingen Windows Vista skiva

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Dags att lära sig de olika begrepp och termer som finns.

Formatera = Radera, tömma.
Det du vill göra verkara vara en återställning.

Ditt minne fungerar bra oavsett OS, men ditt grafikkort måste ha stöd för det OS du använder och det är svårt att veta om du inte berättar vad du har för komponenter i datorn speciellt vad du har för grafikkort. Också gärna exakt vad som händer och felmeddelande.

Vill du göra en återställning till Vista och har kvar din återställningspartition kan du använda återställningsprogrammet från din tillverkare. Har du inte det behöver du en vista skiva.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2001

Hur vet du att grafikminnet inte fungerar?

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10
HP Dv7- 1040| Intel C2D 8400 | Nvidia 9600 Gt M | 3GB Minne | 320 GB Hd |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Man formaterar partitioner och installerar OS (på en partition) - JÄTTESVÅRT!
Prova installera rätt drivrutiner