ipad 2 startar inte batteriproblem?

Permalänk
Medlem

ipad 2 startar inte batteriproblem?

jo det är så att jag startar paden med 100% batteri efter ca 20 min fimpar den och går inte igång, sätter i sladden o den startar upp delvis, visar 1mm rött batteri. Efter 30sec startar den och visar 100% batteri?

någon med liknande problem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ajdå... låter som ett defekt batteri eller strömförsörjningschip i ipaden, hitta en auktoriserad apple verkstad eller dylikt och byt den direkt.. om du nu inte köpt den lokalt på någon butik. Uppenbarligen ett hårdvarufel som det låter.

Du kan ju dock prova att göra en hard reset genom att hålla in sleep/wake knappen SAMTIDIGT som home-knappen tills du ser ett äpple sedan släpper du knapparna... och så provar du från där. Funkar inte det prova en återställning på enheten och se om det löser problemet, annars är det bara att få den utbytt...

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

ok när den väl dött så hjälper inte dubbeltrycket så ska testa resetta den!!

annars blir det o åka till siba

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en uppdate körde med den efter att den laddats i 5timmar! men den gjorde lika dant igen så det blir o skicka in den!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trist att det inte funkade! Ibland finns det några ruttna äpplen bland apple produkterna, men de är få.. men ibland drabbas man tyvärr!

Hoppas nästa funka bättre för dig, blir så mycket trevligare då!

Hoppas du får den utbytt direkt, annars rekomenderar jag dig till någon apple auktoriserat ställe där dom kan byta ut sådant på plats oavsett om du köpt den på siba eller något annat ställe! Tänkte så du slipper vara utan en ipad tack vare t.ex "småföretagarnas" dåliga service som ibland kan dra ner apple service rykten som inte har med dem att göra så att säga!

Själv försöker jag ta slut på batteriet (så det blir helt kalibrerat), har försökt med det i 2dagar nu utan att komma någonstans heh.. känns som om batteriet räcker en evighet! Iofs ingen nackdel i sig..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

har också problem med sibas varor, köpte en obh chili brödrost och den vill ej låsa sig när man trycker ner knappen. Många tycks få defekta varor från siba.