Nätverksproblem AC Ryan Playon HD + ACRyan Wifi Wireless N USB Adapter = knas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Nätverksproblem AC Ryan Playon HD + ACRyan Wifi Wireless N USB Adapter = knas

Hej alla snälla sweklockare, vill någon hjälpa en totalnoob så här i juletider? Skulle behöva hjälp med ett nätverksproblem.

Har AC ryan playon hd (POHD) PV 73100 med 1 TB hårddisk, vilket har fungerat utmärkt hittills, fört över filer med usb-kabel. Köpte precis wifi stickan (ACRyan wifi Wireless-N USB Adapter) för att koppla POHDn till datorn trådlöst. Problemet är att POHDn inte kan hitta det adhoc-nätverk jag skapar i min dator. Jag har alltså ingen router, men har antenner till moderkortet (ZOTAC H67ITX WiFi, Socket-1155) . Har windows 7.

-har uppdaterat Firmware till v7.4.4 r5440 på POHDn
-NAS/SAMBA funktionen är på.

-Har klickat i rutan där jag tillåter delning av internet på PCn i nätverks- och delningscenter...
-Har försökt brygga nätverkskortet (Realtek PCIe GBE Family Controller och 802.11n Wireless LAN card) utan framgång, "bryggan" står som aktiv och ansluten men det gör ingen skillnad för nätverket, POHDn hittar inte den ändå..

-Min android telefon hittar dock inte heller adhoc nätverket jag skapar när jag följer Windowskonfigurationssystemet.
-Om jag skapar en wifi-hotspot med programmet "Connectify" hittar min android nätverket men inte min POHD, så datorn borde vara kapabel att skapa ett fungerande nätverk.
-Hittar grannens nätverk men kan inte ansluta till det med datorn, trots att det är öppet. Har lyckats ansluta till det med POHDn, har således fått internetradion att fungera på POHDn
-Har F-secure installerat..

Känns som felet ligger i PCn och inte POHDn.
Någon som har ett bra tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Semilöst

har fått det att fungera men endast genom att skapa ett ad hoc nätverk på mediaspelaren och sedan ansluta till det nätverket med datorn och därefter klicka på anslutningen och godkänna delning av internet/filer. satte in antenn nr 2 i datorn också vilket gjorde att mediaspelaren hittade datorns adhocnätverk men blev bara test fail när jag försöker ansluta...Får alltså det inte att fungera andra hållet.
men är väl good enuff nu.