Fråga om att sätta in en 2.5 HDD utan kabinett i datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ArnA
Registrerad
Jan 2010

Fråga om att sätta in en 2.5 HDD utan kabinett i datorn

Tjo!

Undrar om jag kan sätta in en 2.5 HDD i mitt chassi som bara verkar stöd för 3.5 utan att köpa en kabinett som omvandlar 2.5>3.5. Ska bara ha hårddisken i ett par timmar för att göra en backup på saker jag har på datorn.

Frågan är om jag kan sätta hårddisken någonstans i chassit utan att den förstörs.

Tack!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Det går bra, försök ha den plant bara.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Bara lägg den i botten av chassiet? Om den bara ska sitta där några timmar, liksom. Hårddiskar är lite ömtåliga, men så farligt är det inte

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ArnA
Registrerad
Jan 2010

Härligt! Så det gör inget att hårddisken ligger plant på chassitbottnen då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Jag har tre stycken mekanisk 2,5'' diskar liggande i mina två burkar sedan flera år tillbaka utan problem.

| CPU : TR1950X | GPU : XFX R9 nano | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q | Custom loop |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2003

Har min ssd hängandes i sladdarna bara. detta kan väl inte vara skadligt? Den har ju såvitt jag förstår inga rörliga delar.

Skickades från m.sweclockers.com

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB