Vad kan 3 vänner göra på nyår?

Permalänk
Medlem

Vad kan 3 vänner göra på nyår?

Tjena!

Jag och två vänner sitt er och funderar lite på vad man skulle kunna göra till nyår, det är i elfte timmen men dom var tvungna att lösa det med barnpassning osv.

Min fråga är helt enkelt, vad kan man göra på nyår?
Vi har kollat lite på kryssningar men dom e groteskt dyra och kräver dessutom att vi tar oss till Sthlm (vilket kostar en del med), vi har även kollat lite på nån weekend skidresa men börjar bli lite tomma på idéer.

Mvh

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk

Laga en god middag,drick gott och umgås bara?

Förstår inte all den här hetsen med att man måste göra något extraordinärt bara för att det är nyår..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Laga en god middag,drick gott och umgås bara?

Förstår inte all den här hetsen med att man måste göra något extraordinärt bara för att det är nyår..

+1

Eller sprätta en Pommac och kör ett nyktert nyår! ^^

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Är med på vad ni menar, men då vi tar det väldigt lugnt annars och gärna vill komma bort lite så funkar inte det riktigt!

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem

Åk till KPH och stanna en natt, gå på spa, käka gott och festa efter 12.

Förra året var jag, tjejen och massa andra på Tylösand. Kostade ca 2500. Var riktigt kul.

I år blir vi 16 pers e tjejens föräldrars hus. Så det blir inte så dyrt i år. Bara käka gott, umgås och äntligen får jag skjuta raketer igen!

Permalänk
Musikälskare

Drick några öl, behöver inte vara svårare

Man behöver inte ens vara stup full på nyår! Tänka sig det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RealMadrid:

Laga en god middag,drick gott och umgås bara?

Förstår inte all den här hetsen med att man måste göra något extraordinärt bara för att det är nyår..

Jag håller med:):

a) när man gick i 9:an var det populärt med "Stig Helmer"-resor till Kanarieöarna. Det var en tävlan om vem som hade åkt längst och på den dyraste resan
b) jag frågade far och mor om vi inte kunde åka på en dylika. Det blev nobben och jag kände mig "borta" i "tävlingen" (inför kamraterna).

Några år senare så fick man en språkresa till England och när man ser tillbaka på det hela så väljer jag hellre en språkresa än en Stig Helmer-resa till en strand där man gör i princip ingenting.:) Poängen är att man ska göra något man tycker om och har glädje av själv.^^ Visst kan du dricka the och täva i vem som har köpt mest pälsar till frugan, men risken finns att, när du senare tittar tillbaka på ditt liv att fotoalbumet mest består i en massa foton på frun i olika poser och alla hennes pälsar.;)

Gör helt enkelt det som är givande för dig och dina kamrater. Ni kan ju ha det som en återkommande tradition att faktiskt träffas ett gäng och laga mat och bara umgås och ha kul: sen om ni lagar mat, röker cigarr, gökar eller dricker sherry, spelar mindre roll bara det är roligt och givande för er som grupp!:D

Jag har en tjejkompis som en gång om året åker ut till en stuga med sina vänner och lagar mat, umgås, pratar och har kul.:) Inga män tillåtna och de är lite som frimurarna: de talar aldrig om vad de har gjort (mer än i mycket allmänna drag) just för att de anser att detta är deras aktivitet som de gör en gång om året och bara berör den kvinnliga delen av bekantskapskretsen.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

+1

Eller sprätta en Pommac och kör ett nyktert nyår! ^^

Urk, vi delade på en pommac i plutonen då jag med min tur hade vakttjänst under nyår när jag låg inne. Äckligaste jag druckit.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Antar att en trekant är uteslutet

Permalänk
Medlem

Se tillbaka på året och kolla om du utvecklats något sedan året innan och fira om du har det om du inte har det så vet du vad som krävs 2012.
Försök alltid att bli en bättre människa och fira just det, varje nyår. Det blir så mycket roligare om man festar eller umgås som ett pris för något man uppnått.
Men vad vet jag

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Är det här en kuggfråga? Spela Skyrim, såklart. Kan man göra något annat?

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Antar att en trekant är uteslutet

Haha, väntade bara på den

Permalänk

Frågan är fortfarande, vad gjorde tre vänner på nyår?

Ett gott nytt sådant på er förresten!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Ledsen för sent svar men hade glömt bort tråden lite. Det blev middag och dricka hemma hos dom och vi hade supertrevligt!

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]