Permalänk

Cpu kylare max 850kr!

Hejsan jag har skramlat ihop 850kr sedan jag köpte min nya dator och skulle vilja köpa en ny cpu kylare och min budget är 850kr. vill ha en som kyler bra och har tänkt att över klocka till typ 4.5ghz och jag ska mest spela cod4 och hålla på med videoredigering. Skulle vara grymt tacksam om någon kunde hjälpa mig!
kylaren ska få plats över Vengeance minnen (dom höga) resten av datorn ser ni i min sign!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

kan va bra att veta om du vill ha luft eller vatten

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Kollat sweclockers kylartest?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Permalänk

Skulle vilja ha vatten

Skrivet av Solding:

kan va bra att veta om du vill ha luft eller vatten

Skrivet av Rydisen:

Kollat sweclockers kylartest?

Skrivet av Yrch:
Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

jag skulle rekommendera corsair h80 om du menar sluten vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av the_3rm:

jag skulle rekommendera corsair h80 om du menar sluten vattenkylning.

japp det är det jag menar men jag har hört att fläktarna ska vara ganska högljuda? samt att man måste köpa en pogramvara för att få full kontroll?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

japp det är det jag menar men jag har hört att fläktarna ska vara ganska högljuda? samt att man måste köpa en pogramvara för att få full kontroll?

Jag använder en h80 i min gaming rigg men och visst den låter som en jumbojet med fläktarna på max, men det går att köpa tystare fläkter till den. och man måste inte direkt köra med fläktarna på max. Det som låter mest i min rigg är mina två XFX 6970

Permalänk
Skrivet av the_3rm:

Jag använder en h80 i min gaming rigg men och visst den låter som en jumbojet med fläktarna på max, men det går att köpa tystare fläkter till den. och man måste inte direkt köra med fläktarna på max. Det som låter mest i min rigg är mina två XFX 6970

okej hur mycket låter den på medium samt hur bra kyler den jämmfört med på max? skulle DU rekomendera den här framför intels vattenkylning med en extra fläkt eller antec 920?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

okej hur mycket låter den på medium samt hur bra kyler den jämmfört med på max? skulle DU rekomendera den här framför intels vattenkylning med en extra fläkt eller antec 920?

Jag visste inte ens att intel gör slutna vattenkylningspaket, är de nya med det? Men JAG valde corsair h80 till min rigg efter att kollat på sweclockers testresultat Här. Jag har aldrig hört eller testat antec 920 men h80 ska enligt testerna prestera bättre

Permalänk
Skrivet av the_3rm:

Jag visste inte ens att intel gör slutna vattenkylningspaket, är de nya med det? Men JAG valde corsair h80 till min rigg efter att kollat på sweclockers testresultat Här. Jag har aldrig hört eller testat antec 920 men h80 ska enligt testerna prestera bättre

Ja Intel släppte det samtidigt som ivybridge. Men hur är ljud skillnaden på 920 och h80?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Noctua NH-D14 eftersom det har PWM fläktar och marknadens bästa lager i fläktarna, alternativet är Phanteks nya som saknar PWM fläktar.

Permalänk
Medlem

Skulle nog köpa Phanteks om jag var du, kyler bra, jävligt snygg, dock stor som ett as.

EDIT: Såg att du ville ha vetten, ingen aning då isf, men presterar de verkligen bättre än luftkylarna?

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

är toknöjd med min h60 gick från 80+ till 40-ish i bf 3

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk

H80 alla dagar i veckan. Orginalfläktarna låter dock skit! Googlade runt och bestämde mig för att testa schrytle Typhoon 1850. Sjukt nöjd med det valet till min rigg, kyler grymt bra och låter nästan ingenting.

Visa signatur

| Intel Core i7 2700K @ 4.6GHZ 1.34V | Corsair H80 Scythe Typhoon 1850rpm P&P |
| Asus Maximus IV Gene-Z |
| Asus GeForce GTX 1070 8gb | Samsung EVO SSD |
| DDR3 Corsair 16gb | PSU 1000w 80+ |
| Antec Six Hundred | Asus VG278H 120hz 3D monitor |

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Noctua NH-D14 eftersom det har PWM fläktar och marknadens bästa lager i fläktarna, alternativet är Phanteks nya som saknar PWM fläktar.

Men jag tänkte att dom är tunga och att minnena inte får plats under den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Ja Intel släppte det samtidigt som ivybridge. Men hur är ljud skillnaden på 920 och h80?

Skickades från m.sweclockers.com

Ivy bridge kommer i april tror jag. Du menar Sandy Bridge E.

H80 alla gånger. Ifall fläktarna är störande köp ett par nya tystare, men mitt råd är att testa dem först.

Permalänk
Skrivet av Chmat76:

Ivy bridge kommer i april tror jag. Du menar Sandy Bridge E.

H80 alla gånger. Ifall fläktarna är störande köp ett par nya tystare, men mitt råd är att testa dem först.

Aa menade det okej om jag beställer från inet imorgon så kommer den dagen efter eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av MackieMack:

H80 alla dagar i veckan. Orginalfläktarna låter dock skit! Googlade runt och bestämde mig för att testa schrytle Typhoon 1850. Sjukt nöjd med det valet till min rigg, kyler grymt bra och låter nästan ingenting.

det följer inte med någon mjukvara för att kontrollera h80 eller, som det gör med antec 920?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

det följer inte med någon mjukvara för att kontrollera h80 eller, som det gör med antec 920?

Nej det gör det inte. Du kan ju koppla fläktarna till en controller om du vill.

Visa signatur

| Intel Core i7 2700K @ 4.6GHZ 1.34V | Corsair H80 Scythe Typhoon 1850rpm P&P |
| Asus Maximus IV Gene-Z |
| Asus GeForce GTX 1070 8gb | Samsung EVO SSD |
| DDR3 Corsair 16gb | PSU 1000w 80+ |
| Antec Six Hundred | Asus VG278H 120hz 3D monitor |

Permalänk
Skrivet av MackieMack:

Nej det gör det inte. Du kan ju koppla fläktarna till en controller om du vill.

just nu är mina tre chassi fläktar kopplade till min fläktkontroller men kan ju bara koppla ur dom

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2