Permalänk
Medlem

Brukar tvätta mattan med en trasa o en droppe diskmedel, har gått kanon senaste 5 åren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mikrofiberduk + Schampo/balsam

Blöt ner musmattan, lägg en på en köksbricka av minsta samma storlek eller större.
Ta en bit mikrofiberduk, 10x10cm funkar utmärkt. Ta ett lock från en hårspray eller från en deo virra runt fiberduken runt locket, den platta sidan ner självklart. Lägg en klick schampo/balsam mitt på musmattan. Börja smeta ut försiktigt tills du får hela musmattan täckt. Fortsätt sedan med runda rörelser i ca 5 minuter. Skölj sedan av musmattan med ljummet vatten.

Kan ta ett tag innan all schampo/balsam rinner ur den, hitta egna metoder för denna bit. Jag fortsätter med fiberduken medans ljumet vatten rinner på musmattan tills jag ser att det slutar löddra. Häng upp för tork.

Jag gör detta ca varannan månad eller var tredje månad. Blir som ny.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

hahaha vilken gammal tråd ni hittade men klart tvätta musmattor är fortfarande aktuellt
hoppas TS hänger på sweclockers utan att logga in ...
Senast aktiv2012-08-31 16:59
så det var ett tag sen
men keep up the good " laundry work"

Permalänk
Medlem

Jag personligen har kört min i tvättmaskin på låg temp men har även tagit en tvättsvamp o diskmedel under kranen o gnuggat. Funkat bra för mig

Permalänk