Vågar jag överklocka processorn med mitt nätaggregat?

Permalänk

Vågar jag överklocka processorn med mitt nätaggregat?

Tjena, jag börjar bli sugen på att klocka min processor nu då jag ej försökt mig på det innan.

Det enda som hindrar mig är väl nätagget som jag misstänker kan vara för svagt. Hade inte alls tänkt att klocka mycket, bara att få upp fpsen i battlefield lite grann.

Komponenterna är:
Fractal design integra 400w
Radeon hd6850
Amd Phenom II x4 955
Asus xonar externt ljudkort
2x2gb ram

I princip. Bra kylning i datorn och på alla komponenter.

Do I dare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimkitten:

Tjena, jag börjar bli sugen på att klocka min processor nu då jag ej försökt mig på det innan.

Det enda som hindrar mig är väl nätagget som jag misstänker kan vara för svagt. Hade inte alls tänkt att klocka mycket, bara att få upp fpsen i battlefield lite grann.

Komponenterna är:
Fractal design integra 400w
Radeon hd6850
Amd Phenom II x4 955
Asus xonar externt ljudkort
2x2gb ram

I princip. Bra kylning i datorn och på alla komponenter.

Do I dare?

I Swecs test drar ett 6850 + överklockad I7(3.8GHz) 288w från väggen,
dvs komponenterna drar ca 250-260w.

Så du vågar göra en måttlig överklockning!

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Inga som helst problem.

Permalänk

Inga problem, överklocka du. Ditt grafikkort är väldigt strömsnålt, så är bara att köra på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimkitten:

Tjena, jag börjar bli sugen på att klocka min processor nu då jag ej försökt mig på det innan.

Det enda som hindrar mig är väl nätagget som jag misstänker kan vara för svagt. Hade inte alls tänkt att klocka mycket, bara att få upp fpsen i battlefield lite grann.

Komponenterna är:
Fractal design integra 400w
Radeon hd6850
Amd Phenom II x4 955
Asus xonar externt ljudkort
2x2gb ram

I princip. Bra kylning i datorn och på alla komponenter.

Do I dare?

I princip bra kylning i datorn? Vad är det för en CPU kylare du har? Är det stock kylaren så är det verkligen inte rekommenderat. Körde ett liknande system innan själv, hade dock ett 6870 och en H50 kylare körde mitt på 3,8ghz helt utan problem. Jag har själv Integra 500W, vet inte hur mycket mindre ström ett 6850 drar.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk

Cooler master hyper 212 plus som cpu-kylare.