800kr~ Grafik kort förslag?

Permalänk

800kr~ Grafik kort förslag?

Hej! Det är så att just nu så är jag i Dubai och med tanke på att det är skattefritt här så tänkte jag köpa ett grafik kort för ungefär 800kr.

Min fråga är : vilket grafik kort kan jag köpa som är mest lämplig för spel? Skulle verkligen uppskatta om jag kunde få en liten lista på 3-4 grafik kort och en liten förklaring på varför jag ska välja just det. Priset får inte överstiga 1000kr med tanke på att jag har tänkt mig lägga ner ungefär 800kr, det är ju trots allt skattefritt

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

har funnits en del 5850 kort i marknaden för ~7-900 kr. Kolla marknaden.

Aha dubai.. 800 kr motsvarar vaddå här?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=644665 Notera att utan moms i Sverige kanske är det motsvarande vad saker i allmänhet kostar i Dubai. 6770 är ett väldigt kompetent kort som tar över efter 5770 fast utvecklat utifrån 6xxx serien. Eller ta en titt på 550Ti modellerna, kanske också är något

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highonlifee:

Hej! Det är så att just nu så är jag i Dubai och med tanke på att det är skattefritt här så tänkte jag köpa ett grafik kort för ungefär 800kr.

Min fråga är : vilket grafik kort kan jag köpa som är mest lämplig för spel? Skulle verkligen uppskatta om jag kunde få en liten lista på 3-4 grafik kort och en liten förklaring på varför jag ska välja just det. Priset får inte överstiga 1000kr med tanke på att jag har tänkt mig lägga ner ungefär 800kr, det är ju trots allt skattefritt

Tack på förhand.

Så du menar att vi ska ta reda på vad det finns för grafikkort i Dubai? Eller har jag fattat fel?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av onYYx:

Så du menar att vi ska ta reda på vad det finns för grafikkort i Dubai? Eller har jag fattat fel?

Inte bara det, utan även sitta och omvandla valuta och gämnföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Inte bara det, utan även sitta och omvandla valuta och gämnföra.

waow, en del är bra bekväma

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av onYYx:

waow, en del är bra bekväma

Riktigt mäktigt ibland visst är det? xD

Permalänk

lägg på 200 spänn så får du ganska mycket bättre

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Inte bara det, utan även sitta och omvandla valuta och gämnföra.

Skrivet av onYYx:

Så du menar att vi ska ta reda på vad det finns för grafikkort i Dubai? Eller har jag fattat fel?

Menar ju inte alls def, ville bara ha en liten lista på 2-3 grafikkort som jag skulle kunna kolla upp här, iom att jag går till affären och där frågar jag om han kan beställa in just de grafik korten, valuta bryr jag mig inte om, jag kan göra allt sådant själv, ville bara veta vilka grafik kort som var i den prisklassen.

tack

Permalänk
Skrivet av Highonlifee:

Menar ju inte alls def, ville bara ha en liten lista på 2-3 grafikkort som jag skulle kunna kolla upp här, iom att jag går till affären och där frågar jag om han kan beställa in just de grafik korten, valuta bryr jag mig inte om, jag kan göra allt sådant själv, ville bara veta vilka grafik kort som var i den prisklassen.

tack

Problemet är att utan att göra jordens research finns de inget kort i den prisklassen, förutom evetuellt nått jävla GS 8600

Permalänk
Hedersmedlem

Du kanske kan ge oss en lista på de graffen de har där nere så kan vi utvärdera om de är ok?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag vet inget om prisnivåerna där nere men kanske du kan få ett 6850 för 1000kr där nere? i så fall är det helt okej.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag vet inget om prisnivåerna där nere men kanske du kan få ett 6850 för 1000kr där nere? i så fall är det helt okej.

Ska till affären imorgon och kolla upp det, problemet är att alla är indier och pratar lite engelska och arabiska så det tar en timme att komma fram till något som man hade kunnat säga på 2 min annars. Men vad ska man göra