Synpunkter på första träningsprogram(lite deff)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Synpunkter på första träningsprogram(lite deff)

Tjo!

Jo, jag har skrivit ihop ett schema till mig och undar om någon har några synpunkter. Kan tillägga att på styrketräningen kan det tillkomma någon övning på varjepass. jag kör 2 stycken stretchpass varje dag också. Inte skrivit dit det på schemat.

Har ni några synpunkter. Är väldigt noga med att få ett perfekt schema så tell me!

Måndag
6:00 Whey-80
6:15 30-45 min motion (promenad, lätt joggning, Orbitrek Platinum, cykel)
7:05 Gröt och 2 ägg
9:30 Frukt
11:30 Lunch (Vanlig mat)
14:00 Keso
16:30 Middag (Vanlig mat)
18:00 Styrketräning (Frivändning, Komplexövning, Rygg och biceps)
Whey-80 + en macka direkt efter träning.
22-23:00 Keso innan läggdags

Tisdag
6:00 Whey-80
6:15 30-45 min motion (promenad, lätt joggning, Orbitrek Platinum, cykel)
7:05 Gröt och 2 ägg
9:30 Frukt
11:30 Lunch (Vanlig mat)
14:00 Keso (ca halvt paket, stora förpackningen)
16:30 Middag (Vanlig mat)
18:00 Styrketräning (Springa minst 5 km + Ben och magövning)
Whey-80 + en macka direkt efter träning.
22-23:00 Keso innan läggdags (ca halvt paket, stora förpackningen)

Onsdag
6:00 Whey-80
6:15 30-45 min motion (promenad, lätt joggning, Orbitrek Platinum, cykel)
7:05 Gröt och 2 ägg
9:30 Frukt
11:30 Lunch (Vanlig mat)
14:00 Keso (ca halvt paket, stora förpackningen)
16:30 Middag (Vanlig mat)
18:00 Styrketräning (Frivändning, Komplexövning, triceps och bröst)
Whey-80 + en macka direkt efter träning.
22-23:00 Keso innan läggdags (ca halvt paket, stora förpackningen)

Torsdag
Vilodag med vanlig mat och whey-80 under dagen.

Fredag
6:00 Whey-80
6:15 30-45 min motion (promenad, lätt joggning, Orbitrek Platinum, cykel)
7:05 Gröt och 2 ägg
9:30 Frukt
11:30 Lunch (Vanlig mat)
14:00 Keso (ca halvt paket, stora förpackningen)
16:30 Middag (Vanlig mat)
18:00 Styrketräning (Springa minst 5 km + Ben och magövning)
Whey-80 + en macka direkt efter träning.
22-23:00 Keso innan läggdags (ca halvt paket, stora förpackningen)

Lördag
6:00 Whey-80
6:15 30-45 min motion (promenad, lätt joggning, Orbitrek Platinum, cykel)
7:05 Gröt och 2 ägg
9:30 Frukt
11:30 Lunch (Vanlig mat)
14:00 Keso (ca halvt paket, stora förpackningen)
16:30 Middag (Vanlig mat)
18:00 Styrketräning (Frivändning, Komplexövning, Bålträning och lite av allt de jag orkar)
Whey-80 + en macka direkt efter träning.
22-23:00 Keso innan läggdags (ca halvt paket, stora förpackningen)

Söndag
Vilodag med vanlig mat och whey-80

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2002

Riktigt seriöst schema! Ser överlag bra ut, men de första tankarna jag dyker på är:

- Det är efter träning kroppen behöver återhämtning i form av energi. Så jag skulle lägga ett lite större mellanmål 1-2 timmar innan träning och sen middag ca en timme efter avslutad träning.
- Glöm inte träna axlar också. Annars verkar väl hela kroppen vara med.
- Vet inte om du redan tänkt på det, men jag skulle dela upp ben på flera olika pass. Benen innehåller väldigt mycket muskelmassa så jag brukar dela upp benen på tre olika pass - framsida lår, baksida lår och vader.
- Personligen tycker jag 250 g keso är alldeles för mycket för ett mellanmål. I alla fall om det är viktnedgång som är ditt mål. En 500 g kesoburk brukar räcka till 4-5 mellanmål för mig. Dock är ju det där ganska personligt. Vore nödvändigt att veta lite mer vilka förutsättningar du har i form av kroppsvikt etc.
- Du slänger i dig ganska mycket ägg. Värt att tänka på är att äggulan innehåller ganska mycket kolesterol. Under perioder när jag äter mycket ägg brukar jag ta bara äggvitan på en del ägg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Tack för dina synpunkter!

Ändrat lite nu.

6:00 Whey-80
6:15 30-45 min motion (promenad, lätt joggning, Orbitrek Platinum, cykel)
7:05 Gröt och 2 ägg utan gula
9:30 Frukt
11:30 Lunch (Vanlig mat)
14:00 Keso 1 tredjedel av (500g paket)
16:30 Middag (Vanlig mat lite mindre portion)
18:00 Styrketräning (Frivändning, Komplexövning, Rygg och biceps)
Whey-80 + en macka direkt efter träning.
Mat cirka 1 timme efter träning. (lite mer än middagen)
22-23:00 Keso 1 tredjedel av (500g paket) innan läggdags

Axlar får jag ganska mycket av komplexövningen. Men jag tillägger nog någon axelövning på något pass när jag känner för det.

I och med att jag är ute efter att få styrka. Explosivitet så känns det som springa och någon benövning räcker för mig. Samma här komplexövningen ger lite ben också.

Plockar bort gulan från äggen

jag väger idag ca 71 Kg 1,78 cm lång jag är ute efter en vältränad kropp. inte gå ner i vikt! eventuellt öka 1-2kg max så jag vill gärna hålla mig där jag är bara få en mer rippad kropp som är explosiv.