Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Hdmi kabel med dvi anslutning

Hej!

Min benQ skärm har inget uttag för hdmi sladd men det har ju mina grafikkort så jag använder mig av en hdmi sladd med en dvi adapter till skärmen.

Frågan är om det gör någon skillnad eller om man lika gärna kan använda sig av en dvi sladd? Går det snabbare eller är det onödigt? Min polare funderar på att göra samma sak om det blir bättre dvs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

HDMI = DVI + Ljud (och ev. 3D)

Så kör på med DVI.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

förstår inte riktigt? Vad har ljud med detta å göra? alltså att det inte är nån skillnad då hdmi endast tillför ljud om du har högtalare i skärmen eller? :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Louca:

Hej!

Min benQ skärm har inget uttag för hdmi sladd men det har ju mina grafikkort så jag använder mig av en hdmi sladd med en dvi adapter till skärmen.

Frågan är om det gör någon skillnad eller om man lika gärna kan använda sig av en dvi sladd? Går det snabbare eller är det onödigt? Min polare funderar på att göra samma sak om det blir bättre dvs.

Kör på med DVI. En HDMI överför samma signal som en Single-link DVI-D, men klarar av ljud också. Så det kommer inte märkas någon skillnad alls.

Silverstone FT05 | Asus Z170 PRO | i7 6700k | 16GB Corsair Vengeance LP | Noctua NH-U12S | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Corsair Force GT 120GB, Raid-0 | Enermax Cluster | EVGA GTX 1080 | Seagate 2TB | Corsair AX860 | Dell UltraSharp U2711 | Dell 2407WFP | Logitech G510 & G35 | Mionix Naos 5000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Tackar för svar! Var nyfiken på detta så då kan ja säga till polarn att han kan bara köra med dvi