Söker Minecraft community. Kunnig inom Bukkit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Söker Minecraft community. Kunnig inom Bukkit.

Som topic lyder så söker jag ett minecraft community att hjälpa till på.
Är kunnig inom Bukkit samt kan hantera MySQL.
Det jag vill hjälp till med är att sätta upp plugins samt konfa och uppgradera dessa då nya uppdateringar kommer.

Dock så kan jag ej skapa egna plugins men är sugen på att lära mig.

Lite om mig

Jag är en grabb på 15år som gillar att lira på datorn. Bor i Ångermanland ca 10 mil norr om Sundsvall. Har inga speciella intressen förutom datorn så mycket tid efter skolan går till den. Funderar på att gå IT inriktning på gymnasiet vilket blir nästa år då.

Varför skapar jag inte en server själv?

Well, är man 15 år som jag nu är så har man ju inte den största inkomsten.
Jag kan ju inte hyra en server då jag även betalar mobilräkning samt bensin till moppen.
Att hosta en server hemma är även uteslutet för då man bor i norrut i en liten kommun på ca 20000 invånare så finns det inte bra internet.
Vi har det bästa man kan få tag på hos oss vilket är 24/3. Av det får jag ut ca 12/1. Inte så bra att hosta på, right?

Krav

Självklart om jag ska hjälpa till så finns det ju en del krav med.

• Bra serverdator, dvs inget Skit ska ligga på den.

• Du som hostar/hyr skall vara mogen samt helst 15+.

• Om du hostar själv så måste du ju självklart ha ett bra internet. 100/100, 100/10. 1000/100 skulle inte vara fel heller

• Hyr du servern så skall den vara hostad i Sverige eller närliggande, dvs Danmark, Norge eller Finland.

Är du intresserad eller har några frågor?

Släng iväg ett PM eller skriv ett inlägg här i tråden.

//Molo

| i7 4770k | VI Hero | 780 Classified | AX860 | XL2420T |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Molo:

Som topic lyder så söker jag ett minecraft community att hjälpa till på.
Är kunnig inom Bukkit samt kan hantera MySQL.
Det jag vill hjälp till med är att sätta upp plugins samt konfa och uppgradera dessa då nya uppdateringar kommer.

Dock så kan jag ej skapa egna plugins men är sugen på att lära mig.

Lite om mig

Jag är en grabb på 15år som gillar att lira på datorn. Bor i Ångermanland ca 10 mil norr om Sundsvall. Har inga speciella intressen förutom datorn så mycket tid efter skolan går till den. Funderar på att gå IT inriktning på gymnasiet vilket blir nästa år då.

Varför skapar jag inte en server själv?

Well, är man 15 år som jag nu är så har man ju inte den största inkomsten.
Jag kan ju inte hyra en server då jag även betalar mobilräkning samt bensin till moppen.
Att hosta en server hemma är även uteslutet för då man bor i norrut i en liten kommun på ca 20000 invånare så finns det inte bra internet.
Vi har det bästa man kan få tag på hos oss vilket är 24/3. Av det får jag ut ca 12/1. Inte så bra att hosta på, right?

Krav

Självklart om jag ska hjälpa till så finns det ju en del krav med.

• Riktigt serverdator, dvs inget annat skall användas på den. Eventuellt så kan en hemsida gå bra att ha på den.

• Du som hostar/hyr skall vara mogen samt helst 15+.

• Om du hostar själv så måste du ju självklart ha ett bra internet. 100/100, 100/10. 1000/100 skulle inte vara fel heller

• Hyr du servern så skall den vara hostad i Sverige eller närliggande, dvs Danmark eller Norge.

Är du intresserad eller har några frågor?

Släng iväg ett PM eller skriv ett inlägg här i tråden.

//Molo

Hej jag har en bukkit server och skulle gärna uppskatta lite hjälp med lite plugins och mysql då jag inte hinner med det så mycket. Har ingen riktig server dator än, men håller på att spara och behöver ca. 600 kr till.
adda skype om du vill veta mera: nord.dd
//noordan