Samsung 830 laptop och desktop ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

Samsung 830 laptop och desktop ?

Tja, jag undrade bara om det är nångon skilldnad mellan laptop och desktop edition på en samsung 830 128GB. För att det skiljer lite i pris.

http://www.webhallen.com/hardvara/datorkomponenter/harddiskar...

Tack för svaret
Mvh

GA-P55A-UD3P, i5 750 OC 3.6ghz turbo 4.1ghz, G.skill OC 1720mhz, Hd6970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av eritor14:

Tja, jag undrade bara om det är nångon skilldnad mellan laptop och desktop edition på en samsung 830 128GB. För att det skiljer lite i pris.

http://www.webhallen.com/hardvara/datorkomponenter/harddiskar...

Tack för svaret
Mvh

Bara för att spekulera. Kanske innehåller desktop edition en SATA-kabel? Kanske också en adapter så den kan fästas i samma bur som fullstora hårddiskar. Skulle tippa på att det ligger på den nivån.

i5 3570K som jag inte får dit jag vill | Thermalright MUX Black | 16 gb 1600 mhz | MSI GTX 1060 Gaming X 6gb | MSI Z77A GD65 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Nov 2003

Disken är tunnare än normalt, vilket gör att notebook versionen innehåller en "adapter" för att den ska passa bättre i 2,5" och desktop adapter för 3,5".
Notebook versionen innehåller även SATA till USB adapter.

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

GA-P55A-UD3P, i5 750 OC 3.6ghz turbo 4.1ghz, G.skill OC 1720mhz, Hd6970

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Får man med en usb adapter och programvara på cd för att klona ditt nuvarande operativsystem som ligger på din HDD till din nya SSD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Apr 2005

För desktop får du en brygga till 3,5", sata-kablage och skruvar. I nb-kitet så
får du istället en sata/usb-adapter. Du även en liten bricka som du lägger under
SSD:n vid montering i just notebooks.
Man får med Norton Ghost i båda versionerna.

Jag körde på notebook eftersom jag redan hade satakablage och desktop fanns inte i lager.

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3