Grafikfel i skyrim efter skärmbyte.

Permalänk
Medlem

Grafikfel i skyrim efter skärmbyte.

Så.. jag fick hem min u3011 idag och installerade den. Är jättenöjd och allt fungerar som väntat utom skyrim. Blir gigantiska artifacts, om man nu kan kalla det här för artifacts. Det flimmrar mellan att vara helt normalt till att typ halva världen blir osynlig och ibland är det svart/vitt o nästa hundradel kommer massor gröna figurer upp.

Lyckades få ett par screenshots innan båda skärmarna blev svarta och jag kan inte komma ur spelet, hör ljudet dock. Blir tvungen att trycka av datorn.

Kan tillägga att jag bytt nätagg också, men det var samma fel både innan och efter jag gjorde det.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Jag tänker iaf inte googla vad "u3011" är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Jag tänker iaf inte googla vad "u3011" är.

En skärm från Dell.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Du har alltså bytt skärm & därefter funkar inte Skyrim?

Klarar ditt grafikkort Skyrim i 2560x1600?
(Ser i din sign att du kör SLI?, hur funkar det med singelkort?)
Var datorn avslagen när du kopplade i skärmen?
Fungerar Skyrim fortfarande med den gamla skärmen enbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Du har alltså bytt skärm & därefter funkar inte Skyrim?

Klarar ditt grafikkort Skyrim i 2560x1600?
(Ser i din sign att du kör SLI?, hur funkar det med singelkort?)
Var datorn avslagen när du kopplade i skärmen?
Fungerar Skyrim fortfarande med den gamla skärmen enbart?

1, ja.
2, ja 2st 580 borde ta det utan problem, äter alla andra spel i 2560x1600.
3, inte provat singelkort.
4, nej den var på, men har rebootat efteråt.
5, ska prova vad som händer om jag bara använder den gamla skärmen igen.

Ska väl tillägga att jag använder båda skärmarna nu, vet inte om det kan skapa problem.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Svårt det där.

Skyrim är nytt, 580-korten är nya, drivrutinerna har jag noll koll på pga ATI i min burk f.t.
SLI är _alltid_ vanskligare än singelkort. Ha aldrig apparater igång när du kopplar i & ur saker.

OM "allt annat" än just Skyrim fungerar, så borde det dock var drivrutinerna, eller Skyrims´SLI-stöd.
Dock borde det ju inte ändras bara för att man byter SKÄRM,
det är lite som att skylla på en brödrost när bilen inte startar tycker jag.

Permalänk
Medlem

Just Skyrim har väl dock haft rätt mycket problem med både SLI och Crossfire så det kan nog vara värt att testa med bara ett kort.

Att ha båda skärmarna i borde inte göra någon skillnad, men man vet aldrig. Samma med att koppa i/ur saker när datorn är på, utom PS/2 ska det inte spela någon som helst roll men återigen, för att felsöka lika bra att låta bli.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Svårt det där.

Skyrim är nytt, 580-korten är nya, drivrutinerna har jag noll koll på pga ATI i min burk f.t.
SLI är _alltid_ vanskligare än singelkort. Ha aldrig apparater igång när du kopplar i & ur saker.

OM "allt annat" än just Skyrim fungerar, så borde det dock var drivrutinerna, eller Skyrims´SLI-stöd.
Dock borde det ju inte ändras bara för att man byter SKÄRM,
det är lite som att skylla på en brödrost när bilen inte startar tycker jag.

Jo, det är lite märkligt.

Så jag provade med bara den gamla skärmen igen. Fick grafikfel men inte lika grova, det var blå linjer vertikalt över hela skärmen. Kanske 15-20st. Kunde heller knappt se mig om, tror det var riktigt låg fps. Linjerna var även kvar när jag kom ur spelet, och när jag stängde av datorn blev allt svart och jag var tvungen att bryta strömmen för att kunna starta om.

Ska nog testa att installera om spelet.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Stängde av SLI i Nvidiapanelen, eller är det nödvändigt att ta ur kortet fysiskt menar ni? Iaf så kom jag inte ens in i spelet med SLI avaktiverat, stannade med 0,3fps vid loadscreen. Ljudet kom dock fram, som om jag var i spelet.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Installera om grafikdrivrutinen istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Installera om grafikdrivrutinen istället?

Gjorde det, har 290,52 eller nått nu. Beta.

Det gjorde ingen skillnad, installerade om spelet och tog bort ini filerna. Startade spelet med rekommenderade inställningar om det såg ok ut, inga grafikfel osv. Men när jag tvingade fram lite högre inställningar så zoomar det in på ett konstigt sätt, helt ospelbart. Kan se vart jag är ungefär och ibland dyker det upp någon npc.. men det är som att den har zoomat in x10.. helskumt. Grafikfelen är borta nu iaf.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Så ser det ut nu ungefär, oavsett inställningar på grafiken. Det känns som att allt är snedvridet med, rör jag musen upp så flyttar sig skärmen till höger.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -