Permalänk
Medlem

chassi bygge

Hejsan tänkte bygga ett chassi från scratch. Hade tänkt att utgå från en LIAN LI moderkortsplåt (atx) men tycks inte hitta någon webbshop som har dessa i lager.. någon som vet vart jag kan få tag i en någonstans?

Permalänk
Medlem

Lättaste är väl att slakta ett gammalt chassi gissningsvis, aldrig sett såna komponenter hållas av nån affär heller.

Permalänk

Jag håller också på att bygga om ett Lian Li chassi. Närmare bestämt ett PC-A71F hightower.
Kan rekommendera dig att köpa en stomme iaf, så kan du bygga sidopaneler/framluckor osv senare. Att bygga ett chassi från grunden torde vara nästintill omöjligt utan en fabrik till hands

edit: såg att du tänkte köpa fler grejer än det där. Moderkortsplåt går väl ändå också att tillverka själv när man ändå är i farten? Det är väl bara och ta en stadig skiva alu/stål och borra hål på rätt ställen. Sen hur man fixar skruvgängor och sånt vettefan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

Jag håller också på att bygga om ett Lian Li chassi. Närmare bestämt ett PC-A71F hightower.
Kan rekommendera dig att köpa en stomme iaf, så kan du bygga sidopaneler/framluckor osv senare. Att bygga ett chassi från grunden torde vara nästintill omöjligt utan en fabrik till hands

edit: såg att du tänkte köpa fler grejer än det där. Moderkortsplåt går väl ändå också att tillverka själv när man ändå är i farten? Det är väl bara och ta en stadig skiva alu/stål och borra hål på rätt ställen. Sen hur man fixar skruvgängor och sånt vettefan..

är tyvärr inte så bara och bara man vill nog ha en färdig moderkortsplåt jag själv säga att det inte är helt lätt att göra expansionsplatser hål med 0.4mm trollirans på en plåt vet det själv efter som att jag jobbar med plåt och svets själv. allt utom moderkortsplåt är ganska enkelt och bygga bara man tänker efter före som jag brukar säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Lättaste är väl att slakta ett gammalt chassi gissningsvis, aldrig sett såna komponenter hållas av nån affär heller.

nej det går inte.. vill ha den specifika produkt jag efterfrågar .. finns på tex inet men orkar inte vänta tills slutat av q1

Skrivet av Parabellum:

behövs inte så fasansfullt avanceraded verktyg .. har dock tillgång till verkstad med redig plåtsax (läs press) mm..
svårt att få till alla mått enligt atx standarden..

Skrivet av alakabambam:

är tyvärr inte så bara och bara man vill nog ha en färdig moderkortsplåt jag själv säga att det inte är helt lätt att göra expansionsplatser hål med 0.4mm trollirans på en plåt vet det själv efter som att jag jobbar med plåt och svets själv. allt utom moderkortsplåt är ganska enkelt och bygga bara man tänker efter före som jag brukar säga.

låter som att vi är på samma plan

är det verkligen inte någon som vet vart jag kan få tag på den efterfrågade delen?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6904111/lian-li-moderkortsplat-med...

edit:

läste lite för snabbt

citaterar inet

Inet svarar
Det är tyvärr väldigt lång leveranstid på delar från Lian Li och kommer först in mot slutet av Q1 2012.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

edit:

läste lite för snabbt

citaterar inet

Inet svarar
Det är tyvärr väldigt lång leveranstid på delar från Lian Li och kommer först in mot slutet av Q1 2012.

jo jag vet det där.. men undrar om någon vet något annat ställe man kan köpa plåten på. Har letat i timmar.. hittade den på en norsk firma men dom verkar inte skicka till sverige :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

jo jag vet det där.. men undrar om någon vet något annat ställe man kan köpa plåten på. Har letat i timmar.. hittade den på en norsk firma men dom verkar inte skicka till sverige :S

Fråga supermoddarna På sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

edit:

läste lite för snabbt

citaterar inet

Inet svarar

vad i hela ?.. dubbel post:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Fråga supermoddarna På sidan

okej tror du att dom har en eller vet dom vart jag kan få tag på en plåt? , kan du lista några?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

okej tror du att dom har en eller vet dom vart jag kan få tag på en plåt? , kan du lista några?

Nå måste de finnas någon lokal plåtslagare ? dom kan väl klippa till någon plåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Nå måste de finnas någon lokal plåtslagare ? dom kan väl klippa till någon plåt

Alltså den efterfrågade LIAN LI moderkortsplåten, förlåt om jag uttryckte mig oklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

vad i hela ?.. dubbel post:S

Kolla på

www.casekind.de
www.mindfactory.de (billigt där)

Dem skickar till Sverige, mindfacory har en frakt på 30euro, medans jag casekings frakt har jag ingen susning om. Fast många här på sweclockers har betällt där ifrån

annars skicka ett e-mail till Lian Li genom deras hemsida för att fråga om dem vet vilka som har dem inne samt om dem har någon

*
Annars så har jag en plåt liggandes här från ett annat chassi Är dock upp till E-ATX och man kan inte ta bort distanserna för att dem är RUNDA runt om :/ Jädra HP dator