Frys -> BSOD -> SSD oidentiferad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2001

Frys -> BSOD -> SSD oidentiferad

Tja! Har fått ett riktigt jobbigt problem med min dator. Köpte en Crucial m4 256GB i somras. Den har fungerat felfritt tills igår. nu ar den börjat strula som bara.

Trodde först det var en vanlig HDD som lagt av. Kopplade ur alla förutom SSD'n och får fortfarande frysning sedan BSOD efter några sekunder. Använder jag inte datorn så kan den fungera typ i en timme eller något, men så fort jag gör minsta lilla och den då ska ladda från SSD'n så fryser den och efter ett tag får jag BSOD. Efter reset så hittar den inte SSD'n heller, måste stänga av och sätta på den. Då bootar den upp som inget har hänt. Fungerar i kanske 30 minuter eller så, sedan kan det hända när som helst igen.

Jag har uppdaterat firmwaren på SSD'n från 0001 -> 0009 utan att det hjälpte. Har även flyttat den från SATA1 till SATA3 på moderkortet, samma problem.

Mitt system är ASUS P5Q Deluxe med C2Q 9550 CPU, 4GB DDR2 samt ATI Radeon 6950 2GB gfxkort. Datorn har inte hängt sig/fått blue screens sedan installationen av SSD'n i somras så den har varit hur stabil som helst tills igår.

Har läst lite på andra forum, verkar vara ett vanligt problem bland SSDer oavsett märke? Ska nämnas att jag kör ACHI-mode.