Extremt lagg i Batman Arkham City (PC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille, Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Extremt lagg i Batman Arkham City (PC)

Fick med detta spel när jag köpte mitt grafikkort, och installerade det. Det är alltså på PC.

När jag startar spelet så kommer alla fina ikoner med tillverkare osv upp, och så loggas jag in på Windows Live saken, därefter börjar hela spelet rå-lagga. Allt går ''ofta'' bra tills ''Checking for downloadable content'' kommer upp, hela huvudmenyn laggar, laddnings skärmen laggar, in-game laggar? Tar jag till exempel Ctrl, alt, delete och sen öppnar spelet flyter det på perfekt i cirka två sekunder.

Värt att nämna är att jag igår spelade 50 minuter utan några av dessa problemen, jag har alltså lyckats få det att inte lagga en gång.

Specs finns i sign, men ändå:
GTX 560Ti
i5 2500k

Borde absolut inte vara några problem med min setup tycker man ju!

Är det någon som vet vad jag kan tänkas behöva göra? Har testat lite olika inställningar men inget resultat, (med/utan VSync)

Stationär: Phanteks Eclipse P400 | i5 4690k | MSI GTX 1080 | 16GB | Hyper EVO TX3
Laptop: Dell Xps 13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2011

Har du igång PhysX? För det tar en jävla massa på ditt grafikkort. Jag laggar också om jag har igång physx på High, samt DX11 features. Jag har ett GTX 580 kort.

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |