Grafikbuggar/krashande i Batman Arkham City (PC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Grafikbuggar/krashande i Batman Arkham City (PC)

Nu har jag googlat mig hjärndöd och inte kommit fram till någon lösning på mitt problem med spelet.

Jag spelade spelet helt felfritt under gårdagen i närmare 4 timmar och när jag skulle starta spelet idag är någonting väldigt fel.

I startscreenen med Batman är grafiken buggad i olika grad varje gång jag startar det, allt från att Batmans ansikte flimmrar till att hela screenen flimmrar svart och Batman saknar ansikte/kropp osv.
Ignorerar jag detta och startar spelet ändå går det cirka 5 sekunder sen crashar spelet, och bland annat detta felmeddelande kommer.

Någon som vet vad detta kan bero på?
Jag har kört utan SLI, windowed mode, ändrat till DX10 istället för DX11 i configen.
Jag har läst att jag inte är ensam om att ha problem med att spelet krashar, men ingen nämner att de spelat felfritt flera timmar innan.

Jag har för övrigt också testat både med Nvidias 285.62 samt 290.53.
Under tiden spelet fungerade använde jag 290.53.

Tacksam för all hjälp!

Burk: Fractal Design Define R4, Mobo: Asus P8Z77-V LX, CPU: Intel Core I5 2500kK 4,3 Ghz, CPUkylare: CM Hyper 212 Evo, GPU ASUS GTX 780ti DCII OC, RAM: Corsair 16GB CL9 1600Mhz, PSU: Corsair AX 1200 Gold, Sysdisk: Corsair SSD Force 3 Series 120GB, Monitor:BenQ XL2411T (main), XL2410T (second) OS: Windows 7 64-bit