Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2011

Trådlöst Mekaniskt Tangentbord?

Nu är det så att ja vill verkligen ha min bords/gamingyta stillren och hatar kablar. Så ja har börjat kolla runt lite efter trådlöst tangentbord o mus.
Men eftersom ja nu sitter på ett steelseries 6gv2 som ja verkligen älskar nått enormt, så undrar ja bara om det finns nått trådlöst tangentbord med mekaniska switchar..

Ja har lyckat hitta denna men vet inte hur den är exakt.. verkar ju bara finnas med engelsk layout.
Nån som vet om de finns eller om det kommer nått mekaniskt trådlöst me nordisk layout?

MVH // Macce

Edit: glömde länken... -.- http://www.ergogeek.com/xarmor-u9w-2.4-ghz-rf-wireless-mechan...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2011

Ja trådlöst mekaniskt tangentbord vore underbart! Har en Saitek Cyborg atm med en ful jävla kabel. Men mechanic så det går inget annat än älska den

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Maccan4:

Nu är det så att ja vill verkligen ha min bords/gamingyta stillren och hatar kablar. Så ja har börjat kolla runt lite efter trådlöst tangentbord o mus.
Men eftersom ja nu sitter på ett steelseries 6gv2 som ja verkligen älskar nått enormt, så undrar ja bara om det finns nått trådlöst tangentbord med mekaniska switchar..

Ja har lyckat hitta denna men vet inte hur den är exakt.. verkar ju bara finnas med engelsk layout.
Nån som vet om de finns eller om det kommer nått mekaniskt trådlöst me nordisk layout?

MVH // Macce

Edit: glömde länken... -.- http://www.ergogeek.com/xarmor-u9w-2.4-ghz-rf-wireless-mechan...

Skrivet av tripletutorial:

Ja trådlöst mekaniskt tangentbord vore underbart! Har en Saitek Cyborg atm med en ful jävla kabel. Men mechanic så det går inget annat än älska den

Då får man ju ingen N-key rollover

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Lånar tråden då jag funderar på nytt tangentbord.

Mekaniskt trådlöst tangentbord gärna med belysning i, är det något som finns att få tag på?
Nordisk/svensk layout ska det vara

Intel Core i5-3570K | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | MacBook Air |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av tripletutorial:

Vet inte riktigt vad du menar men saitek cyborg är inte mekanisk, tänkte på din sista mening ;O

Ont: Finns så vitt jag vet inget trådlöst mekaniskt med svensk layout.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nälden
Registrerad
Jan 2008

Jag har Razer Mamba + Logitech solar keyboard.

Tangentbordet är det bästa jag haft. Tangenterna är låga med rundade kanter och lite skålformade i mitten, fingrarna bara susar över tangentbordet. Och man behöver aldrig ladda eller byta batteri. Det har även en glaskiva över sig som ger tangentbordet en gedigen tyngd trots att det är väldigt tunt. Det håller dock inte för att tappa i golvet (; (på bilder ser solpanelen väldigt brun ut, men irl är de väldigt mörka och inget som förstör utseendet.)

Razer Mamban är jag också nöjd med. Fast Razer-programmet man kan ladda ned drar typ 30% av CPU'n vilket är väldigt underligt. Annars är allt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av chrisragnar:

Jag har Razer Mamba + Logitech solar keyboard.

Tangentbordet är det bästa jag haft. Tangenterna är låga med rundade kanter och lite skålformade i mitten, fingrarna bara susar över tangentbordet. Och man behöver aldrig ladda eller byta batteri. Det har även en glaskiva över sig som ger tangentbordet en gedigen tyngd trots att det är väldigt tunt. Det håller dock inte för att tappa i golvet (; (på bilder ser solpanelen väldigt brun ut, men irl är de väldigt mörka och inget som förstör utseendet.)

Razer Mamban är jag också nöjd med. Fast Razer-programmet man kan ladda ned drar typ 30% av CPU'n vilket är väldigt underligt. Annars är allt bra.

Riktigt bra tangentbord, rekommenderas!
(Har den vita versionen).

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ]
[ Sony AF9 65" | HTC Vive | Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av azmodan:

Lånar tråden då jag funderar på nytt tangentbord.

Mekaniskt trådlöst tangentbord gärna med belysning i, är det något som finns att få tag på?
Nordisk/svensk layout ska det vara

Razer BlackWidow Ultimate

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av BrutalOddball:

Razer BlackWidow Ultimate

Fast det var ju inte trådlöst?

Intel Core i5-3570K | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | MacBook Air |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av azmodan:

Fast det var ju inte trådlöst?

True, men trådlösa saker är inte lätt att få tag på, speciellt inte med så speciella krav.

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Det enda trådlösa mekaniska tangentbord som jag har hört talas om är ett som släpptes i Asien. Det använder fel slags radiosekvenser som inte är tillåtna i Europa.
Folk i Europa och USA har efterfrågat ett trådlöst mekaniskt ganska länge nu... så jag tycker att en tillverkare borde ta åt sig.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

Om man vill ha ett mekaniskt trådlöst tangentbord så är det nog bara Xarmor tangentbordet som gäller. Men det är ju å andra sidan exakt samma tangentbord som Qpad MK-XX serien, och det verkar ju folk tycka är bra.

Så det är bara att importera!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

tar upp den här tråden igen, då jag med är på jakt efter trådlöst mekaniskt tangentbord. ser att det är rea på det tangentbordet TS länkade i sitt startinlägg ( http://www.ergogeek.com/xarmor-u9w-2.4-ghz-rf-wireless-mechan... ). är det värt ett köp?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013