Ska sälja min dator och tänkte därför snygga till chassit, vad ska jag tänka på?

Permalänk
Medlem

Ska sälja min dator och tänkte därför snygga till chassit, vad ska jag tänka på?

Hej,

Har en gammal dator som jag nu bestämt mig för att sälja.
Den är inte bra, men den klarar av att spela upp filmer i 720p format. Jag har även provat spela CS 1.6 på den, vilket flyter på bra.

Jag har lite frågor kring målningen av chassit:

  • Måste man ha någon speciell sprayfärg för att få samma lena yta på chassit (jag ska måla på både plasten och plåten)?

  • Har ni tips på några snygga motiv man skulle kunna göra? Något enkelt med schabloner eller något liknande.

Permalänk
Medlem

Tror inte du får tillbaka pengarna för färgen på den. Sälj den som den är istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laasek:

Tror inte du får tillbaka pengarna för färgen på den. Sälj den som den är istället.

Det tror jag nog eftersom burken är otroligt repig. Det skulle räcka att spraya lite svart färg på den, men när man ändå håller på så tänkte jag sätta dit ett motiv för att locka prylbögar.

Permalänk
Medlem

Vi pratar om 600kr som max för den där datorn, vill du måla om den så att det ser bra ut så lär du iaf få lägga ut kanske 200kr.

och datorns värde kommer inte öka ett dugg.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av onaona:

Hej,

Har en gammal dator som jag nu bestämt mig för att sälja.
Den är inte bra, men den klarar av att spela upp filmer i 720p format. Jag har även provat spela CS 1.6 på den, vilket flyter på bra.

Jag har lite frågor kring målningen av chassit:

  • Måste man ha någon speciell sprayfärg för att få samma lena yta på chassit (jag ska måla på både plasten och plåten)?

  • Har ni tips på några snygga motiv man skulle kunna göra? Något enkelt med schabloner eller något liknande.

Som andra har redan har skrivit är det inte lönt. Om du insisterar kan du antingen köpa ett helt nytt chassi för 200 (189 om du studerar): http://www.dustinhome.se/ace-miditower-stac4-atx-black-(no-ps... eller köpa sånt plastfolie/film. Ifall du väljer måla måste du ju spackla och slipa innan. Lagom kul att lägga så mycket jobb på en gammal dator.....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Vi pratar om 600kr som max för den där datorn, vill du måla om den så att det ser bra ut så lär du iaf få lägga ut kanske 200kr.

och datorns värde kommer inte öka ett dugg.

Skrivet av screamin-daemon:

Som andra har redan har skrivit är det inte lönt. Om du insisterar kan du antingen köpa ett helt nytt chassi för 200 (189 om du studerar): http://www.dustinhome.se/ace-miditower-stac4-atx-black-(no-ps... eller köpa sånt plastfolie/film. Ifall du väljer måla måste du ju spackla och slipa innan. Lagom kul att lägga så mycket jobb på en gammal dator.....

Då jag inte har något bättre för mig de närmsta dagarna så målar jag gärna om chassit samtidigt som jag får lite tidsfördriv.
Jag skulle därför uppskatta svar på mina obesvarade frågor som ni hittar i första posten.

Permalänk
Medlem

Vad är det för specc på datorn till att börja med. Du säger den klarar 1,6. Alltså kommer den troligen att vara mycket svårsåld. Lägg inte ner pengar å tid på att måla om den. Sälj den som den är eller ge bort/kasta.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Vad är det för specc på datorn till att börja med. Du säger den klarar 1,6. Alltså kommer den troligen att vara mycket svårsåld. Lägg inte ner pengar å tid på att måla om den. Sälj den som den är eller ge bort/kasta.

Det enda spelet jag har provat spela är CS 1.6, visserligen är CS 1.6 väldigt okrävande, men jag tror inte att den klarar av så mycket mer krävande spel än det.

AMD Athlon 64 Dual-core 3800+, 2 Ghz
ASUS M2A-MVP
2x1 GB DDR2 667 Mhz
Nvidia Geforcce 6200
200 GB PATA HDD

För ungefär ett halvår sedan sålde jag en ännu sämre (dock tystare) dator för 500 kr, så nog ska jag få den här skiten såld också.

Permalänk
Medlem

Isf har jag en förmögenhet i skrubben haha.

Men kudos om du pallar att måla för att sälja för nån hundralapp sen. (Dock tror jag fortfarande inte att lite ny färg höjer priset...)