Permalänk

Jag skulle behöva lite rådgivning här!

Jag har ett SS 6gv2 med en "fuckad" space tangent. Den fastnar i botten om man trycker lätt på den (normalt knapptryck)

När jag plockar bort spacebaren så sitter det ju 2 "stabilisatorer" en på var sida om själva switchen. Dessa är helt lösa och jag undrar om det ska vara så?
Alltså de ligger i botten ursprungligen, jag kan med nageln till hjälp lyfta upp "den" men möter inget motstånd och när jag släpper den igen så faller den ner. Hursomhelst, kan någon plocka lös sin space tangent för att kolla om ni också får det här problemet?!

Jag har fått en RMA av SS men jag vill inte betala dyr frakt för att få det här ordnat jag köpte mitt för 399 under inets rea. Kan jag länka till konsumentverkets sida? Det måste väll gälla eftersom produkten finns tillgänglig i Sverige?! Danmark eller andra EU länder kan ha vissa smärre skillnader står det på sidan.

Tack på förhand
Eddmaan

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddmaan:

Jag skulle behöva lite rådgivning här!

Jag har ett SS 6gv2 med en "fuckad" space tangent. Den fastnar i botten om man trycker lätt på den (normalt knapptryck)

När jag plockar bort spacebaren så sitter det ju 2 "stabilisatorer" en på var sida om själva switchen. Dessa är helt lösa och jag undrar om det ska vara så?
Alltså de ligger i botten ursprungligen, jag kan med nageln till hjälp lyfta upp "den" men möter inget motstånd och när jag släpper den igen så faller den ner. Hursomhelst, kan någon plocka lös sin space tangent för att kolla om ni också får det här problemet?!

Jag har fått en RMA av SS men jag vill inte betala dyr frakt för att få det här ordnat jag köpte mitt för 399 under inets rea. Kan jag länka till konsumentverkets sida? Det måste väll gälla eftersom produkten finns tillgänglig i Sverige?! Danmark eller andra EU länder kan ha vissa smärre skillnader står det på sidan.

Tack på förhand
Eddmaan

Varför reklamerade du inte tangentbordet till Inet direkt istället för att göra RMA hos Steelseries?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Skrivet av Anders127:

Varför reklamerade du inte tangentbordet till Inet direkt istället för att göra RMA hos Steelseries?

Jag.. vet inte.
När jag hade extrem screen bleeding på min BENQ xl2410t så bad Alina mig att kontakta BENQ och tänkte det är väll samma här. Men jag kanske är fel ute. Får se vad jag får för svar av SS har skrivit något. Annars får jag väll ringa/maila Inet men måste få bort min RMA med SS först känns de som.

Annars så kan lite av anledningen vara att många har skrivit, jag skrev till SS och de skickar en ny space bar så det var väll egentligen det som jag var ute efter men men..

Jag har dock vant mig med att klicka på switchen i sig nu så om allt går åt fanders så får jag väll klara mig