Hjälp med Hårddisk, hittas inte!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vikmanshyttan
Registrerad
Sep 2008

Hjälp med Hårddisk, hittas inte!

Hej, har precis fått hem nya delar till datorn, installerade allting och allt verkade vara frid och fröjd.
Installerade windows 7 på min nya SSD på 60gb, (Ocz agility series 3).
Har även en western digital caviar blue 500gb, (helt ny). Som datorn hittar men ej går att använda, enda lagringen jag har enligt operativsystemet är min SSD på 60gb, vilket jag inte kommer långt på.
Började pilla lite i bios, men gjorde nästan saken värre, kom inte ens in i windows. Återställde allting men har fortfarande problemet att hårddisken inte kan hittas.
Är totalt vilse inom hårddiskar. Så ni får ha lite tålamod.
Och en till sak, datorn vill köra någon av hårddiskarna i AHCI (ploppar upp när jag startar den), trök på ja, i hopp om att hårddisken skulle hittas,men det gjorde den ju såklart inte.

Kan tillägga att jag har en intel 2500k, Gigabyte z68X-UD3H-B3.

Väldigt tacksam för svar!.

Mvh viken

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Testa med att enkelt skriva in diskmgmt.msc (disk management) i start/run och vänta ifall den hittas där, gör den inte det så får du skriva det. Det ska vara inställt på AHCi så ändra inte på det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vikmanshyttan
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av EkrJkr:

Testa med att enkelt skriva in diskmgmt.msc (disk management) i start/run och vänta ifall den hittas där, gör den inte det så får du skriva det. Det ska vara inställt på AHCi så ändra inte på det.

Den hittar disk 0, som är på 465,76 GB, måste vara hårddisken, står dock med svart och att den är ''Unallocated'', har win7 på engelska xD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Okt 2011

Start - sidoklick på "Dator" - hantera - diskhantering - kolla om du hittar den där, du kanske måste ge den ett "namn"

|Moderkort: MSI X370 Krait Gaming |GPU: Palit GTX 1080 Dual OC
|CPU: Ryzen 7 1700 |PSU: BF Whisper M 550W |SSD: Samsung Pro 960 240GB
|Minne: 16GB Corsair LPX DDR4 3200 Mhz |Chassi: Phanteks Enthoo Pro
|Datorskärm: AOC Agon AG271QG 27" 1440p 165Hz IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vikmanshyttan
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Thumbii:

Start - sidoklick på "Dator" - hantera - diskhantering - kolla om du hittar den där, du kanske måste ge den ett "namn"

Haha, så enkelt var det, glömde bara namnge den xD.
Tack för hjälpen iaf!.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av VikeeN:

Den hittar disk 0, som är på 465,76 GB, måste vara hårddisken, står dock med svart och att den är ''Unallocated'', har win7 på engelska xD.

Verkar vara fixat så