Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

D-link USB Nätverksadapter hittas ej?

Tjenare igen! Nu är det så att jag har byggt en ny dator och allt funkar perfekt förutom när jag skulle koppla in min USB Nätverksadapter. Det händer ingenting den lyser inte, datorn hittar den inte och alla USB uttag funkar. Adaptern funkar utmärkt till min gamla dator så det är inget fel på den. Har laddat ner drivrutiner till den men när man startar installationen så måste adaptern vara inkopplad men den hittas inte så det funkar inte. När jag kopplade in den i mitt tangentbord så lyser den och datorn hittar den men tyvärr så får den för lite ström igenom tangentbordet så den går inte att använda där. Har uppdaterat Bios och installera drivrutiner till moderkortet men det vill fortfarande inte fungera! Snälla hjälp mig då jag inte vill ha en internetsladd dragen igenom halva huset! Adaptern är en D-link DWA-111 Wireless G och moderkortet är ett Asus P8P67 Pro. Väldigt tacksam för svar!

Chassi : Modifierat Cooler Master HAF X | CPU: Intel i5 2500K @ 4.5GHz | GPU: Asus DCII GTX 580 SLI | MB: Asus P8P67 Pro
RAM: Corsair Vengeance 8GB | HDD: Western Digital Black 1TB | PSU: Corsair AX 850W | Kylare: Antec Kühler 920
Ljudkort: Creative Sound Blaster Z | #Framtiden: SSD, + 8GB RAM & NZXT GRID+