Spotify på Android krånglar - egna låtar, avslutas

Permalänk
Medlem

Spotify på Android krånglar - egna låtar, avslutas

Har spotify premium och lyssnar en hel del i min mobil.
Tyvärr har jag drabbats av ett riktigt jobbigt problem.

Jag har kanske 250 låtar i en offline-playlist där många (kanske 20%) är egna låtar som ligger lokalt på min dator och inte finns på spotify.
Dessa egna låtar synkas ju också när dator och mobil är i samma nätverk. Det har fungerat bra förr.

Men nu har det blivit skit av allt. Lyssnar jag slumpmässigt på min offline-lista så stänger spotify då och då av sig. Det bara dör. Texten i notifikationsfältet är kvar men musiken tystnar. Det måste startas om och loggas in osv.

Har testat att ta bort filerna manuellt som hör till spotify på minneskortet samt rensat spotify-data via menyalternativet och synkat om allt igen.
Det tar en jävla tid att synka om det dessutom.

Någon som har idé vad det kan vara?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Hade också det. Fast inte riktigt så. Utan jag hade vissa låtar som inte finns på Spotify i Local Files på mobilen. Det var två speciella låtar där som fick Spotify att dö på sättet du beskriver. Fan ingen aning om vad det handla om.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Hade också det. Fast inte riktigt så. Utan jag hade vissa låtar som inte finns på Spotify i Local Files på mobilen. Det var två speciella låtar där som fick Spotify att dö på sättet du beskriver. Fan ingen aning om vad det handla om.

Jo något liknande fel verkar du ha haft!
Mina ligger ju också bland Local när de synkats från datorn och samma sak händer när jag går i på vissa låtar via Local files-listan (många andra lokala filer fungerar).
Helskumt för jag är 100 på att dessa fungerat förr.
Inget har ändrat sig, de ligger kvar på datorn och allt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Jo något liknande fel verkar du ha haft!
Mina ligger ju också bland Local när de synkats från datorn och samma sak händer när jag går i på vissa låtar via Local files-listan (många andra lokala filer fungerar).
Helskumt för jag är 100 på att dessa fungerat förr.
Inget har ändrat sig, de ligger kvar på datorn och allt.

Ja exakt. Det är precis samma fel jag hade också. Vettefan vad det beror på, helmysko är det i alla fall. Aldrig hört någon annan klaga över det heller.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag löste det genom att helt ta bort spotify från mobilen, all cache osv. Sen installera om allt rent. Funkade för mig.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedishPshyco:

Jag löste det genom att helt ta bort spotify från mobilen, all cache osv. Sen installera om allt rent. Funkade för mig.

Tack, ska testa också när jag orkar.
Återkommer då.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?