Permalänk

Asus E45M1-I Deluxe i HTPC

Hoppas jag kan få lite tips här då jag inte riktigt är insatt i HTPC men är ändå sugen på att skaffa en. Huvudsaken med burken är torrentmaskin & filmtittande och sen ska de vara strömsnålt.

Har funderat på ett Asus E45M1-I Deluxe då det är m-itx samt har inbyggd wifi & bt. Sen köra med Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB samt detta
chassi In-Win BP655 200W

Vad tror ni om detta? Och sen vad ska man köra med för operativsystem, räcker W7 Home Edition och de media centret?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

har faktiskt tänkt samma som du har också tänkt de chassit o moderkortet, fast e35är ju billigare och den enda skillnaden är ju att e45 klarar av 3D samt har lite snabbare cpu (0,05ghz) och bättre grafikdel men om du inte har en 3D tv kanske e35 skulle duga?

Skickades från m.sweclockers.com

edit om du vill ha en passivt kyld dator borde du skaffa ett picopsu så blir htpc:n knäpptyst för efter recensioner om de chassit verkar bra men chassi och nätdels fläkten verkar vara högljuda

Permalänk

Har faktiskt en Samsung UE46D8005 3D tv så de va därför jag tänkte lite på moderkortet.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Har faktiskt en Samsung UE46D8005 3D tv så de va därför jag tänkte lite på moderkortet.

jaha men då borda du bli nöjd med e45.
Om du köper det chassit får du gärna återkomma om det för är intresserad av det just för att chassit har 3,5 tums plattser

mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

jaha men då borda du bli nöjd med e45.
Om du köper det chassit får du gärna återkomma om det för är intresserad av det just för att chassit har 3,5 tums plattser

mvh

Hur är det med watt då, kör med max en ssd och en lagringsdisk? Andra förslag på chassin för bra pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Hur är det med watt då, kör med max en ssd och en lagringsdisk? Andra förslag på chassin för bra pris?

Skickades från m.sweclockers.com

det systemet kan du driva med 80 watt, med en ssd på högsta belastning ligger den på 60w om jag minns rätt så med en till hårddisk räcker ändå 80w om du nu tänkt köpa ett PICOpsu så räcker 80w.

Det med chassin beror på nästan alla chassin stöder bara 2,5 tums diskar dvs, laptop eller ssd diskar.Så om din lagringsdisk är 3,5 blir det svårare att hitta ett mini itx chassi som rymmer det , med i in win bp655 finns 2 3,5 platser så då kan du ju använda ena till lagringsdisken (om disken är 3,5) och skaffa en 3,5 till 2,5 adapter till ssd:n

Fast om du inte tänkt köpa ett PICOpsu så borda du nog köpa något annat, för man får vad man betalar för och om man får ett chassi och nätdel för 360kr så lär iaf inte nätdelen vara av så bra kvalite.