Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2005

Frontmonterad USB 5 1/4" sökes

Tjenare!
Jag håller på att "återuppliva" mitt gamla Cheiftech Dragon chassie (med diverse modifieringar) men problemet jag har är att jag inte har några frontmonterade USB portar på det. Och chassiet är ju inte direkt litet och lätt så att få krypa in bakom varje gång man ska ansluta något är inte det roligaste.

Så nu har jag utan framgång jagat portar att sätta i fronten, då gärna som redan är monterade i en 5 1/4" platta för smidigast montering.
Har gjort en massa annat jobb på den så jag tänkte slippa sätta mig och löda/limma egna portar, så nu undrar jag om någon här kan tänkas veta var jag kan få tag på något liknande?

Tack på förhand
Björn

Chassie: Cheiftech Dragon | Moderkort: MSI 970A-G45 | CPU: AMD FX 4100 |
RAM: 4Gb DDR3 Corsair Dominator | Grafik: 2x ATI Radeon HD 6870 XFX Black Edition (Crossfire)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jan 2005

Chassie: Cheiftech Dragon | Moderkort: MSI 970A-G45 | CPU: AMD FX 4100 |
RAM: 4Gb DDR3 Corsair Dominator | Grafik: 2x ATI Radeon HD 6870 XFX Black Edition (Crossfire)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Chieftech_Bear:

Tjenare!
Jag håller på att "återuppliva" mitt gamla Cheiftech Dragon chassie (med diverse modifieringar) men problemet jag har är att jag inte har några frontmonterade USB portar på det. Och chassiet är ju inte direkt litet och lätt så att få krypa in bakom varje gång man ska ansluta något är inte det roligaste.

Så nu har jag utan framgång jagat portar att sätta i fronten, då gärna som redan är monterade i en 5 1/4" platta för smidigast montering.
Har gjort en massa annat jobb på den så jag tänkte slippa sätta mig och löda/limma egna portar, så nu undrar jag om någon här kan tänkas veta var jag kan få tag på något liknande?

Tack på förhand
Björn

En snabb och hyfsat billig lösning vore att plugga in sladden till en usb hub därbak och dra fram hubben. Har gjort det själv på en del burkar, har då satt hubben högst upp, längst fram på chassit och tryckt fast den mot chassit med häftmassa, känns löst till att börja med, men efter nåna dar klistrar det bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB