Hittar bara en av mina HDD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Hittar bara en av mina HDD?

Hej, som titeln lyder så hittar min dator bara en av de 2 HDD enheterna som jag kopplat i datorn.
Den är helt säkert inkopplad som den ska vara och jag hittar den även i intels storage software.

Någon som kan hjälpa mig så jag kan komma på disken i windows?

bild: http://imageshack.us/photo/my-images/528/problemx.png/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007
Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av draceus:

Hej, som titeln lyder så hittar min dator bara en av de 2 HDD enheterna som jag kopplat i datorn.
Den är helt säkert inkopplad som den ska vara och jag hittar den även i intels storage software.

Någon som kan hjälpa mig så jag kan komma på disken i windows?

bild: http://imageshack.us/photo/my-images/528/problemx.png/

§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Gjorde som i tråden du länkade fast mitt windows är på engelska... Hittade disken som saknas och den står som "Disk 1" Jag högerclickade och gick på "initialize Disk" Sen ville den att jag skulle välja partition style, jag valde en och tryckte på ok och fick då upp "the system cannot find the file specified" fick detta med både MBR och GPT partition style

Vill också säga att jag har information på disken som jag skulle vilja behålla och vet inte om detta formarterar disken helt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

dra ut och stoppa in ström och datakabel till hårdisken på bägge ändor, om du inte redan gjort det ett par gånger.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Devildoll:

dra ut och stoppa in ström och datakabel till hårdisken på bägge ändor, om du inte redan gjort det ett par gånger.

detta funkar inte heller, den vägrar att hitta disken.

När jag drar ut strömmen och sätter tillbaks så står det på datorn att den har hittat en disk på port 3 men jag får inte up den i disk managment