Hittar bara en av mina HDD?

Permalänk
Medlem

Hittar bara en av mina HDD?

Hej, som titeln lyder så hittar min dator bara en av de 2 HDD enheterna som jag kopplat i datorn.
Den är helt säkert inkopplad som den ska vara och jag hittar den även i intels storage software.

Någon som kan hjälpa mig så jag kan komma på disken i windows?

bild: http://imageshack.us/photo/my-images/528/problemx.png/

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av draceus:

Hej, som titeln lyder så hittar min dator bara en av de 2 HDD enheterna som jag kopplat i datorn.
Den är helt säkert inkopplad som den ska vara och jag hittar den även i intels storage software.

Någon som kan hjälpa mig så jag kan komma på disken i windows?

bild: http://imageshack.us/photo/my-images/528/problemx.png/

§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Gjorde som i tråden du länkade fast mitt windows är på engelska... Hittade disken som saknas och den står som "Disk 1" Jag högerclickade och gick på "initialize Disk" Sen ville den att jag skulle välja partition style, jag valde en och tryckte på ok och fick då upp "the system cannot find the file specified" fick detta med både MBR och GPT partition style

Vill också säga att jag har information på disken som jag skulle vilja behålla och vet inte om detta formarterar disken helt

Permalänk
Medlem

dra ut och stoppa in ström och datakabel till hårdisken på bägge ändor, om du inte redan gjort det ett par gånger.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

dra ut och stoppa in ström och datakabel till hårdisken på bägge ändor, om du inte redan gjort det ett par gånger.

detta funkar inte heller, den vägrar att hitta disken.

När jag drar ut strömmen och sätter tillbaks så står det på datorn att den har hittat en disk på port 3 men jag får inte up den i disk managment