Apple Ipad 3 i mars, Ipad 4 i oktober

Permalänk
Melding Plague

Apple Ipad 3 i mars, Ipad 4 i oktober

Det blir inte bara en utan två nya Ipad under 2012, åtminstone om man får källor från taiwanesiska komponenttillverkare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

The fuck? Det låter inte riktigt rätt, 4:an måste vara ruskigt mycket dyrare om de ska hinna mjölka 3:an

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Apple goes Firefox! hahaha wtf like

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Inte speciellt troligt, oktober? Galet nog om de släppde den i december.

Permalänk
Medlem

Citerar från steam:
04:53 - DerpishCat: oh what the fuck
04:53 - DerpishCat: Apple is going to release TWO iPads this year...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Skrivet av Kare:

Apple goes Firefox! hahaha wtf like

Kunde inte sagt det bättre själv haha!

Permalänk
Medlem

Tveksamt om jag någonsin kommer behöva en iPad...

Ultrabook + super workstation = win

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Det låter inte särskilt troligt....

Permalänk

Känns otroligt korkat. isf måste de har något bra ess i skjortarmen för 4an men det låter fortfarande som det går för fort fram

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Låter otroligt faktiskt, Apple som är ett riktigt mjölkande företag vad det gäller sina produkter lär väl knappst släppa två versioner av ny Ipad under samma år.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Hittade en trevlig mellanväg med Galaxy Note. Platta och smartphone i ett, som ryms i fickan.

Samsung har tagit sig rejält sen 2010, deras kommande platta skulle bli mitt förstahandsval. Apple var roligt 2009. Idag har de inga fördelar eller sympatier efter självmordsskandaler, stämningar och en blind ledning. Inlåst och föråldrat, alltid efter och med en prissättning som inte följer någon logik.

Tur att det finns bättre alternativ, synd att inte flera hoppar av iReligionen. De bromsar utvecklingen med design före funktion...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Detta känns inte så troligt. Dom gör säker med glasbaksida. Invalida ingenjörer på Apple. Ja, glaset sprack häromdan på min ajphån, suck.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Håller Apple på så här så är det inte långt kvar tills historien upprepar sig. Den här gången finns det ingen Jobs som kan kliva in och rädda dem om de skulle fibbla till det. http://www.youtube.com/watch?v=brj2UkUPjCI

Permalänk
Medlem

*asg* Ja, skönt att Appel slutligen har nått vägs ände. IOS och slöa plattor har ingen framtid - lyssna på Intel, ultabook är det som gäller om man skall ha supermobilitet. Jaja, goda skatt får man iaf!

Jag såg i helgen en mupp som trodde att sin iPad var en kompaktkamera - karln försökte fota ungar i ett bollhav med en padda som en kompaktkamera - ingår det en påse knark i förpackningen när man köper en dylig tingest? Som sagt, många goda skratt får man av appel och deras "användare" iaf så någon funktion fyller dessa extremt tveksamma produkter.

Permalänk
Inaktiv

Steve dör - vi dubblar intäkterna och släpper två produkter per år!
Profit?
Men det kanske funkar det med, om inte annat så dumpas priset på föregående version

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

*asg* Ja, skönt att Appel slutligen har nått vägs ände. IOS och slöa plattor har ingen framtid - lyssna på Intel, ultabook är det som gäller om man skall ha supermobilitet. Jaja, goda skatt får man iaf!

Jag såg i helgen en mupp som trodde att sin iPad var en kompaktkamera - karln försökte fota ungar i ett bollhav med en padda som en kompaktkamera - ingår det en påse knark i förpackningen när man köper en dylig tingest? Som sagt, många goda skratt får man av appel och deras "användare" iaf så någon funktion fyller dessa extremt tveksamma produkter.

Nu är det väl så att Apple (ja så stavas det) redan har en UltraBook. En UltraBook som fanns på marknaden långt innan någon av konkurrenterna ens hade tänkt så långt. Och personen som fotade med sin iPad kanske inte hade någon annan kamera, eller så var han så dum i huvuded att han fotar sin önskade bakgrundsbild direkt med enheten han skall ha den på? ........

Brukar inte bemöda mig att besvara så här korkade inlägg men detta var ändå värt det (:

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

*asg* Ja, skönt att Appel slutligen har nått vägs ände. IOS och slöa plattor har ingen framtid - lyssna på Intel, ultabook är det som gäller om man skall ha supermobilitet. Jaja, goda skatt får man iaf!

Jag såg i helgen en mupp som trodde att sin iPad var en kompaktkamera - karln försökte fota ungar i ett bollhav med en padda som en kompaktkamera - ingår det en påse knark i förpackningen när man köper en dylig tingest? Som sagt, många goda skratt får man av appel och deras "användare" iaf så någon funktion fyller dessa extremt tveksamma produkter.

Vad svamlar du om? "Appel" "användare" ?
Företaget heter Apple och deras "användare" har väl rätt att "använda" sina prylar som de vill?

En surfplatta (iPad) slår ultrabooks på många områden. Jag "använder" min till allt, "använder" nästan aldrig min bärbara dator längre.
Försök använda en ultrabook som kamera

Med tanke på hur bra de säljer så finns det uppenbarligen ett behov av dessa "tveksamma produkter".

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Håller Apple på så här så är det inte långt kvar tills historien upprepar sig. Den här gången finns det ingen Jobs som kan kliva in och rädda dem om de skulle fibbla till det. http://www.youtube.com/watch?v=brj2UkUPjCI

Fast Bill Gates finns ju kvar. Dock otroligt tveksam om han går in och räddar apple igen

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Detta känns inte så troligt. Dom gör säker med glasbaksida. Invalida ingenjörer på Apple. Ja, glaset sprack häromdan på min ajphån, suck.

Håller med, inte så troligt att Apple släpper två versioner, förstår inte att SweC tar upp detta.. MacRumors förstår jag, men SweC.. nja.. lägg mer energi på CES ist..

Tror inte ingenjörerna tänkte på alla idioter som kommer använda mobilen, du får köpa nån annan lur ^_^

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Sötast

Finns det något rykte som som någonsin har stämt gällande Apple produkter? Skulle inte tro det faktiskt...

Permalänk
Medlem

Samma rykten förra gången om att iPad 2 skulle släppas på våren och iPad 3 till hösten. Men det blev inte så, tror knappast ryktena stämmer, så dumma är dom inte.

Permalänk
Medlem

Nej, inte många.

Svaren i den här tråden visar på hur mogna många användare på SweC är, not.
Det ena lågvattenmärket efter det andra, väx upp.

Permalänk

År 2012 är väl om ett bra tag, Apple kör väl år 2011s nu?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Finns det något rykte som som någonsin har stämt gällande Apple produkter? Skulle inte tro det faktiskt...

Finns det något rykte som stämmer ang. någon tillverkare? Det är ju för det första INTE Apple själva som sagt detta, de säger aldrig något förrän det är dax och då håller de sina datum

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd

låter inte som apple.

men hur fungerar retina display? 1080 finns knappt på surfplattor idag och så kommer apple med en display som har 1 536 x 2 048.
tyckte att jag låste något innan att man fuskar lite med pixlarna på retina display

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför Apple envisas med 4:3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Nu är det väl så att Apple (ja så stavas det) redan har en UltraBook. En UltraBook som fanns på marknaden långt innan någon av konkurrenterna ens hade tänkt så långt.

Vassego, en liten lektion i modern historia såhär på morgonkvisten.
Skulle det vara så att du menar "ultraportabel" istället för "ultrabook" så hittar du istället det här.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det var väll snack om att Apple skulle försöka ha paddor i två helt olika prisklasser för att bättre konkurrera med Android? Att iPad 3 ska bli billigare är väl för mycket att hoppas på så det innebär väll ett hutlöst pris på fyran om trean ska ligga kvar där tvåan är idag. <-- Jobbig mening.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NaWi:

Samma rykten förra gången om att iPad 2 skulle släppas på våren och iPad 3 till hösten. Men det blev inte så, tror knappast ryktena stämmer, så dumma är dom inte.

kommer ihåg när de skulle släppa iphone 4 så gick det rykte om att det skulle komma två modeller en billigare och en dyrare

Permalänk
Skrivet av twit:

Vassego, en liten lektion i modern historia såhär på morgonkvisten.

Vad menar du?
MacBook Air kan väl ändå sägas ingå i kategorin Ultrabook även om den inte uttalat (från Apples sida) är en sådan?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma