Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Vad tycker du om dom andra grejerna jag länkade?

fläktarna är säkert bra, om dom finns i en variant utan inbyggd varvtalsstyrning .. det grejar jag själv ...

stället/låddan är rätt meningslös, då allt ska sitta i ett egenbyggt chassi ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag har faktiskt provat bygga precis vad du säger med en Husvagns kyl/frys, dock går det inte men tanken är god, kondensen är ingen fara men en kyl/frys är skapad för att hålla tempen nere inte kyla ner, vilket betyder att datorn utvecklar värme och frysen/kylen klarar inte att hålla tempen nere så det är fruktlöst, jag försökte även att göra ett hål så den suger in luft i frysdelen utifrån med en lågvarvs 220v fläkt sedan ett hål från frysfacket till kylutrymmet med en liten fläkt sen ett utsug från botten av kylutrymmet så det blir väldigt sakta gående luffgenomströmmning, det gick någorlunda ett tag men kylen/frysen fick jobba något ofantligt mycket även då och gav upp inte långt efter så alla mina försökt har lett till samma slutsats, den kan hålla kyla men inte kyla ner snabbt nog

intressant .. kyldes den av gasol eller en peltier?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Borde den inte bara bli varmare och varmare om du kör utan fläkt? dvs den skulle bli mycket varmare om du körde i 24h jämfört med 5h etc?

Teoretiskt sätt ja till en viss gräns då vattnet fortfarande kyls utav luften som är i närheten utav radiatorn. Även utan fläktar kommer du aldrig ha helt stillastående luft.

Jag har dock ingen möjlighet att testa var den planar ut då jag med min processor hade behövt klocka ner den ganska hårt.

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

Teoretiskt sätt ja till en viss gräns då vattnet fortfarande kyls utav luften som är i närheten utav radiatorn. Även utan fläktar kommer du aldrig ha helt stillastående luft.

Jag har dock ingen möjlighet att testa var den planar ut då jag med min processor hade behövt klocka ner den ganska hårt.

Men om vi ska sammanfatta dina test so far så är det runt 50 grader idle utan fläkt, med en 120-rad, i ett vanligt chassi. Hur är det med chassifläktar?

Frågan är om jag kanske skulle prova att göra nån fullösning med min H80 och montera den horisontellt utan fläktar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av astrob0y:

Och när man väl har fått tyst på fläktarna och pumpen...ja då börjar man störa sig på sina mekaniska hårddiskar. Man lägger dem i en vattenkyld box för att slippa knastret och då sitter man och stör sig på psun...

Skrivet av Saandberg:

Exakt i det läget sitter jag... jag kan höra när ett foldingprojekt är färdigt och skickas in, då låter PSUn betydligt mindre :/
Funderar på att uppgradera men det finns idag ingen större anledning då den jag redan har är overkill
Till ts annars, tysta PSUer är NZXT Hale90 och då modellerna som är <=750w.

/S

Mja, jag har hårddiskar upphängda i gummifästen, pumpen på en dämpmatta och fläktarna på lägsta. Då hörs inte datorn över något speciellt faktiskt, jag gjorde rätt val som köpte mitt AX-agg och en D5a.

Edit: Mitt chassi hjälper nog en del för att dämpa iofs. :3

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Men om vi ska sammanfatta dina test so far så är det runt 50 grader idle utan fläkt, med en 120-rad, i ett vanligt chassi. Hur är det med chassifläktar?

Frågan är om jag kanske skulle prova att göra nån fullösning med min H80 och montera den horisontellt utan fläktar...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har radiatorn monterad i botten på mitt raven rv03 och jag har en fläkt i taket i övrigt är det inga andra fläktar förutom gpu.

Och idle temperaturen stämmer dock klarar den inte av att hålla en rimmlig load temp under längre tid

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem

Har nu fått min 240mm radiator så skall göra om testerna med sammanlagd radiator yta av 360mm

Någon som har några tankar kring vilken metod som kan tänkas ge mest relevanta resultat inom säg 4h för hela testproceduren

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

Har nu fått min 240mm radiator så skall göra om testerna med sammanlagd radiator yta av 360mm

Någon som har några tankar kring vilken metod som kan tänkas ge mest relevanta resultat inom säg 4h för hela testproceduren

vart kommer 240' n sitta? horisontellt eller vertikalt?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

vart kommer 240' n sitta? horisontellt eller vertikalt?

La upp ett galleri på hur det blev.

Första tanken var att sätta den vertikalt men blev dock att montera den i botten alltså horisontellt och 120mm's radiatorn blev vertikalt monterad i fronten

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0An21KKP4iQe5dDBq...
här kan man enkelt se vad som ger mest yta för pengarna (vilket i förlängningen borde betyda kyleffekt) .. det är sågott som enbart "slim" radiatorer ...priserna är från frozenCPU... ska man gå på kr/cm2 så är 180-mm rad bäst, en 180-tripple slutar på 0,79kr/cm2 och ger lika stor effektiv yta som 2 st 120-tripple ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

La upp ett galleri på hur det blev.

Första tanken var att sätta den vertikalt men blev dock att montera den i botten alltså horisontellt och 120mm's radiatorn blev vertikalt monterad i fronten

borde ge lite bättre resultat än tvärt om, hoppas jag ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Då har jag gjort ytterligare ett test den här gången med sammanlagd radiator yta av 360mm
Jag har kört min processor på stock inställningar först i ca 2h på max load för att värma upp vattnet efter natten därefter har jag kört tester i en halvtimme i occt sedan har jag tagit medelvärdet utav temperaturerna över kärnorna och sammanfört dem i ett diagram

Vad som är tänkvärt här är det faktumet att temperaturen inte hade planat ut i testet utan fläkt vilket leder mig till att anta att den kommer att bli varmare under längre belastning vilket gör att man får dra slutsatsen att man bör tänka väldigt noga om man funderar på att köra passivt och ha full last under lång tid. Alltså det fungerar förmodligen väldigt bra för en vanlig kontorsburk men om man skall tex folda bör man ha fläktar

Jag passade även på att göra ett längre test utan fläktar och temperaturen stabiliserade sig vid ca 80 grader efter en dryg timme

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

Då har jag gjort ytterligare ett test den här gången med sammanlagd radiator yta av 360mm

Jag passade även på att göra ett längre test utan fläktar och temperaturen stabiliserade sig vid ca 80 grader efter en dryg timme

tack igen x 100000!

det gjorde alltså ingen större skillnad med större yta, men det man kan säga är att den horisontella "delen" radiator dubblerades, vilket gjorde att temperaturen "stannade" på 80 grader iaf ... i test med Cape Cora så har den ju legat på runt 70-75 med överklockade 1156 i7 ...

intressant ... jag håller på och räknar lite, får vi se vart det hamnar ... just nu lutar det år 3 st 420-rad, dvs. 3x140mm och sen en eller två 200-250 mm fläktar som drar liiite luft över flänsarna ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

tack igen x 100000!

det gjorde alltså ingen större skillnad med större yta, men det man kan säga är att den horisontella "delen" radiator dubblerades, vilket gjorde att temperaturen "stannade" på 80 grader iaf ... i test med Cape Cora så har den ju legat på runt 70-75 med överklockade 1156 i7 ...

intressant ... jag håller på och räknar lite, får vi se vart det hamnar ... just nu lutar det år 3 st 420-rad, dvs. 3x140mm och sen en eller två 200-250 mm fläktar som drar liiite luft över flänsarna ...

Nu är jag ingen expert på vattenkylning men det känns som att ju fler och större radiatorer du lägger till desto större och kraftigare pump behöver du. Du borde nå en gräns där pumpen som krävs helt enkelt blir mer högljudd än några väldigt långsamt snurrande 120mm fläktar på en dubbel 360 uppsättning.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Nu är jag ingen expert på vattenkylning men det känns som att ju fler och större radiatorer du lägger till desto större och kraftigare pump behöver du. Du borde nå en gräns där pumpen som krävs helt enkelt blir mer högljudd än några väldigt långsamt snurrande 120mm fläktar på en dubbel 360 uppsättning.

ja, det är ju såklart en faktor att räkna med .... jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska satsa på passiv kylning, eller bygga ett schysst chassi med fläktar...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

ja, det är ju såklart en faktor att räkna med .... jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska satsa på passiv kylning, eller bygga ett schysst chassi med fläktar...

Ska du köra vattenkylning tror jag att man får det tystast om man tänker till lite och bygger med fläktar

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem

Om du tätar runt radiatorerna så att luft endast kan komma in i lådan genom att passera en radiator, så kan du ha en fläkt som suger ur luft ur chassit. Sätt helst fläkten högt i chassit, då det är bra att få bort den varma luften.

Du kan även använda fläkten i nätagget för att få lite mer luftflöde genom en radiator. Varför inte låta den fläkten suga luft genom en radiator? Se bara till att den varma luften från nätagget kommer ut ur lådan.

Häng pumpen i snören och ha inte för kort slang till/från pumpen, så slipper du vibrationer från pumpen.

Permalänk
Medlem

Borde gå bra att ställa pumpen på en tvättsvamp/skumgummi av någon sort!? Själv har jag satt störande hårddiskar på vanliga kökssvampar med mycket bra resultat.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

Ska du köra vattenkylning tror jag att man får det tystast om man tänker till lite och bygger med fläktar

japp. det är det jag lurar lite på .. dock var min första design byggd på självdrag, nu kan jag inte bestämma mig om jag ska köra samma och bygga in fläktar, eller göra om från början...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Borde gå bra att ställa pumpen på en tvättsvamp/skumgummi av någon sort!? Själv har jag satt störande hårddiskar på vanliga kökssvampar med mycket bra resultat.

det löser sig på nått sätt .. frågan är om man kan baka in den i skumgummi, jag kommer liksom inte att ha golv ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Problemet med vattenkylning är dock att pumpar låter mer än fläktar i 99% av fallen, även med dämpmatta och så. Kör du dina fläktar på några fåtal hundra varv så är det inte hörbar på 50cm avstånd till datorn.

Eller så köper man en tyst pump, bäst en pwm styrd och det kommer vara helt tyst

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Inveramsay:

Eller så köper man en tyst pump, bäst en pwm styrd och det kommer vara helt tyst

Jag har en D5a med EK-topp ståendes på en dämpmatta och den låter ändå mer än mina fläktar om båda är på lägsta. Den är dock i princip knäpptyst, men skrev inget annat heller.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

japp. det är det jag lurar lite på .. dock var min första design byggd på självdrag, nu kan jag inte bestämma mig om jag ska köra samma och bygga in fläktar, eller göra om från början...

Hej Fizzdan

De är inte lätt uppgift detta med att bygga den "ljudlösa" datorn... Detta var något jag funderade mycket på för 10 år sedan... och även mycket efter de. (detta även innan jag registrerade mig på Sweclockers... hängde mycket på kylning.com forum istället... eftersom folk hade mer kunskap över lag där... men de är en parentes).

Vad jag tänkte säga är att jag lärt mig en hel del över åren om just detta ur ett dator perspektiv... har även pluggat en del på högskolan vilket också gett en del perspektiv på de hela. Tänker inte ge dig hela historian och alla mina idéer och tankar på området. Men kan ge dig lite kommentarer som jag tror du kan ha nytta av och som du kan använda om du vill fundera över de hela ytterligare. Kan även fråga mig om du känner för de =). Tycker de kan vara kul att hjälpa till när man kan. Men hur som helst... Några saker som är bra att veta....

Till att börja med så är detta med att överföra värme från ett medium till ett annat en hel vetenskap... De går att göra en MÄNGD beräkningar på detta och optimera väldigt mycket. Men man behöver inte gå in i de hela så djupt... men man behöver veta några saker. Ett viktigt begrep är Delta T(alltså grekiska symbolen som ser ut som en triangel). Delta T är skillnaden i temperatur mellan de två olika elementen. De viktiga elementen i de här fallet är skillnaden mellan luften temperatur och kylarvattnet. Anledningen till att detta är viktig är för att detta är mycket svårare att överföra värme till gas jämfört med att överföra från "fast ämne" (processorn) till vattnet. (denna bit är inte oviktig så klart... men denna bit kommer inte vara problemet i ditt tänkta system)

Hur som helst... För att överföra värme till luft krävs en väldigt stor yta... En annan viktig faktor är luftflödet som passerar "ytan" där värmeöverföringen sker... använder man "naturlig konvention" alltså att varm luft rör på sig uppåt så kommer du ha väldigt lågt luftflöde. Använder man en fläkt kommer de vara BETYDLIGT högre (no shit Sherlock...). En tumregel jag fick lära mig på högskolan är att den skillnaden är ungefär 10 gånger... detta är VÄLDIGT UNGEFÄRLIGT... men du har i vart fall något att utgå från.

Så vad kan man göra med den här lilla kunskapen då...

Jo... Om din vattenkylning med fläkt har en temperatur på låt oss säga 32 grader... Tror de kan vara rimligt för ett vattenkylningsystem med stor radiator. har du då typ 22 grader i ditt rum så är de en skillnad på 10 grader mellan vatten och rumstemperatur... skulle då radiator funka en tiondel så bra utan fläkt... då skulle du får delta T på 100 grader... (detta har absolut inget med verkligheten att göra... om inte annat för att systemet skulle gå sönder långt innan man kom till den temperatur (122 grader))... Men i vart fall kan vi dra slutsatsen att de inte kommer fungerar.

Men skulle du däremot koppla i 4 radiatorer... då skulle du kunna dela dessa 100 grader med 4 och få ett delta T på ungefär 25 grader... 22 + 25 grader är 47 grader... processorn kommer kanske vara 15 varmare än vattentemperaturen (vet faktiskt inte riktigt hur stor skillnaden är... men kändes rimligt). Då hamnar CPU temperaturen på lite drygt 60 grader... vilket är helt ok för en processor.

Men med hjälp av den här uppskattning skulle man kunna gissa sig till att de skulle krävas 4 stycken radiatorer för att klara kylningen passivt... Alltså väldigt mycket. Men de är en väldigt ungefärlig uppskattning. Jag vet väldigt lite om radiatorns egenskaper... Skillnaden mellan vattentemperatur och rumstemperaturen är också väldigt "gissade".... Är skillnaden tex bara 7 grader... mellan vatten och rumstemperatur med en så stor radiator samt att "uppskattningen" på att de är 10 gånger så effekt med fläktar är för stor i detta fall utan kanske bara 8 gånger så stor så blir de en annan sak.... 8 * 7 = 56... 56 + 22 = 78... Men även då blir de svårt att kyla systemet med bara en radiator... Men två kanske skulle räcka i detta fall... Men en liten slutsat är i vart fall att jag tror de blir svårt att kyla ett system på ett tillfredsställande sätt med "bara" en 360 mm x 120 mm radiator helt utan fläktar tyvärr.

Sen de finns många frågetecken... en dator vid normal användning inte går på maxeffekt hela tiden... Har man mycket vatten i systemet kommer detta skapa en stor "tröghet" i systemet... dvs att du kanske kan spela i en timme utan att datorn blir överhettad... även om kylningen inte klarar den belastningen vid ett långtids test... Något annat som också kommer spela roll när man går mot högre temperatur är att du kommer få mer och mer kylning "gratis".... är något över 20 grader varmare än luften kan tex vattentanken och slangarna börja "sprida" en betydande del värme till luften runt om kring dem till exempel. Skulle du ha en riktigt stor vattentank i metall till exempel så skulle den ta hand om stor del av värmespridningen. Men tittar du på mina beräkningar kan du med hjälp av den leka med lite av siffrorna jag använt... kan även läsa en ganska avancerad tråd på vattenkylning som jag hittade på forumet här för att läsa mer om delta T och Cp och mycket annat.

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

det löser sig på nått sätt .. frågan är om man kan baka in den i skumgummi, jag kommer liksom inte att ha golv ...

Nja, jag vet inte hur varm en dylik pump blir men du kanske kan tillverka någon form av ramp över den nedre radiatorn som du monterar i botten på chassit. Hur ska du göra med nätaggregatet, ska du vätskekyla det med?

När det kommer till avsaknaden av golvet så kan vi kanske starta en insamling här på swec. så du kan lägga in ett golv hemma hos dig...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Hej Fizzdan

De är inte lätt uppgift detta med att bygga den "ljudlösa" datorn... Detta var något jag funderade mycket på för 10 år sedan... och även mycket efter de. (detta även innan jag registrerade mig på Sweclockers... hängde mycket på kylning.com forum istället... eftersom folk hade mer kunskap över lag där... men de är en parentes).

*snipp*

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

tack för ett ganska uttömmande svar .. kylning.com hade jag glömt bort, jag var reggad där med, för en herrans massa år sen ...

jag har väl nästintill lagt planerna på att köra passiv kylning (iaf med "vanlig" radiator på hyllan, då det är rätt uppenbart att 2x360 är för lite, och det blir svårt att bygga 3x360 i ett chassie .... det kommer troligen bli en phobya 1080-kylare som kommer bli sida i mitt chassi ...

dock skulle det vara intressant att montera 3 st 360 radiatorer "på varandra" i någon form av låda för att se hur mkt effekt det går att få, bara genom att utnyttja att varm luft stiger ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Kör med fläktar, vanliga radiatorer är designade för det. Passiva konvektorer är gjorda på ett helt annat sätt, de har parallella lodräta flänsar och veck eller kanaler som luften kan stiga rakt upp genom. Ganska precis som ett värmeelement alltså.

ett exempel på en passiv konvektor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Kör med fläktar, vanliga radiatorer är designade för det. Passiva konvektorer är gjorda på ett helt annat sätt, de har parallella lodräta flänsar och veck eller kanaler som luften kan stiga rakt upp genom. Ganska precis som ett värmeelement alltså.

[img]http://www.highspeedpc.com/konvektmount.jpg[img]
ett exempel på en passiv konvektor.

Jo, jag vet, jag har haft zalmans reserator, och ett flertal vanliga vattenkylningssytem.

Problemet med de passiva radiatorerna är att de är rätt skrymmande, och att det finns så få, dåliga recensioner av dem.. Jag hade verkar veta hur tex cape cora presterar när man sätter fart på luften runt dem (talar emot mig själv där.jag vet;)), och med olika processorer, inte bara en max överklockad 1156 i7 .. har liksom inte råd att köpa 20 sektioner cape cora för att testa..

Men som sagt, tror jag hittat en design, kanske kan lägga upp en bild senare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

problemet är väl snarare att snön smälter, och lämnar en bar, grön slang som värms av solen ...

en tanke bara, vad händer (i kondenshänseende) om man ställer hela burken i kylen? (alt frysen?)

jag har ett s939 moderkort, med en athlon 3500+ och lite ramminne ... måste prova att köra den i frysen ...

Din frys kommer gå sönder.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Din frys kommer gå sönder.

Jao, det har vi konstaterat..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jahapp, det verkar som jag får ändra alla planer.. Köpte två radiatorer här på Swec, en 360 och en 240 ... Men designen är nästan klar, det kommer ett galleri så fort jag ritat klart..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.