Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Mar 2010

Grafikkort för HTPC 3D

Hej, en kille på jobbet har en 3D projektor och frågade mig vilket grafikkort han ska ha i sin HTPC för att kunna kolla på 3D film.
Fungerar Nvidia 3D Vision till projektorn (fungerar det till film?)? Ingen koll alls på projektorer och hur det funkar med 3D osv.

Har själv 3D Vision till datorn och det fungerar bara till spel men jag har läst någonstans att om man har en 3DTV ska det fungera till den också.

Om det funkar så antar jag att man måste ha Nvidias glasögon? Eller?

i7 7700k @4.5GHz | Cryorig R1 Universal | Corsair Vengeance LED DDR4 3200MHz 16GB | ASUS Geforce GTX 1080 ROG Strix | Asus Z270 Maximus IX HERO | Corsair AX 850W 80+ Gold | Corsair Force MP500 500GB | Samsung SSD 840 Pro 128GB | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair Carbide Air 540

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2008

Vilken projektor är det? Det finns 3d vision certifierade projektorer som funkar utmärkt med 3d vision både för spel och film (äger en själv). I det fallet använder man nvidias egna glasögon. Sen finns det förstås de som stödjer 3D på samma sätt som en 3D tv. Då funkar nvidias 3DTV play mjukvara utmärkt, och i det fallet använder man projektortillverkarens egna glasögon.

Ditt 3D vision till datorn funkar förresten till film också, man måste bara ha rätt mjukvara!