Permalänk

Xbox360 handkontroll till PC ger blåskärm

Köpte en Xbox360 handkontroll för att lira lite bilspel med och även mafia 2. Hört att xbox dosan ska vara helt okej och ett vettigt pris tyckte jag.
Men när jag kopplade in dosan via usb så efter någon sekund så fick jag blåskärm och datorn startade om sig. Sen lyckades jag använda den men då fungerade inte joysticken.
Sen drog jag ur sladden och plugga i den igen och fick en ny blåskärm. Sen nu varje gång jag pluggar i dosan så får jag blåskärm. Spelar ingen roll om jag har drivrutiner installerade eller inte.

Sen gick jag in på webhallen igen, där jag köpt den och sa att dosan inte funkade nå vidare. Sa att jag fick blåskärm när jag kopplar in den. Så killen bakom disken pluggade in dosan i deras dator där och den fungerade helt felfritt. Det var Win Vista på deras burk medan jag har win 7.
Vad är det som kan orsaka blåskärm?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Almost_Me:

Köpte en Xbox360 handkontroll för att lira lite bilspel med och även mafia 2. Hört att xbox dosan ska vara helt okej och ett vettigt pris tyckte jag.
Men när jag kopplade in dosan via usb så efter någon sekund så fick jag blåskärm och datorn startade om sig. Sen lyckades jag använda den men då fungerade inte joysticken.
Sen drog jag ur sladden och plugga i den igen och fick en ny blåskärm. Sen nu varje gång jag pluggar i dosan så får jag blåskärm. Spelar ingen roll om jag har drivrutiner installerade eller inte.

Sen gick jag in på webhallen igen, där jag köpt den och sa att dosan inte funkade nå vidare. Sa att jag fick blåskärm när jag kopplar in den. Så killen bakom disken pluggade in dosan i deras dator där och den fungerade helt felfritt. Det var Win Vista på deras burk medan jag har win 7.
Vad är det som kan orsaka blåskärm?

Kolla vad det står för kod när blåskärmen kommer upp. brukar ge ganska så tydliga riktlinjer. Skulle dock tippa på mjukvara

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Kolla vad det står för kod när blåskärmen kommer upp. brukar ge ganska så tydliga riktlinjer. Skulle dock tippa på mjukvara

/S

Tar jag bort en systemfil som heter "MiijXfilt.sys" som har nå med motionjoy drivrutin att göra så får jag ingen blåskärm. Men då fungerar inte dosan alls men windows hittar dosan ändå. Så jag antar att det är den systemfilen som orsakar blåskärm. Så den skulle ju behöva uppdateras på nå vis.

Har googlat och verkar finnas en del folk som får blåskärm med xbox dosan med win7. Men har inte luskat ut hur man ska få det o fungera.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

"motionjoy drivrutin" är ju till för PS3-dosa till PC. Avinstallera detta, starta om datorn och testa igen.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------