Permalänk

Xbox360 handkontroll till PC ger blåskärm

Köpte en Xbox360 handkontroll för att lira lite bilspel med och även mafia 2. Hört att xbox dosan ska vara helt okej och ett vettigt pris tyckte jag.
Men när jag kopplade in dosan via usb så efter någon sekund så fick jag blåskärm och datorn startade om sig. Sen lyckades jag använda den men då fungerade inte joysticken.
Sen drog jag ur sladden och plugga i den igen och fick en ny blåskärm. Sen nu varje gång jag pluggar i dosan så får jag blåskärm. Spelar ingen roll om jag har drivrutiner installerade eller inte.

Sen gick jag in på webhallen igen, där jag köpt den och sa att dosan inte funkade nå vidare. Sa att jag fick blåskärm när jag kopplar in den. Så killen bakom disken pluggade in dosan i deras dator där och den fungerade helt felfritt. Det var Win Vista på deras burk medan jag har win 7.
Vad är det som kan orsaka blåskärm?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Almost_Me:

Köpte en Xbox360 handkontroll för att lira lite bilspel med och även mafia 2. Hört att xbox dosan ska vara helt okej och ett vettigt pris tyckte jag.
Men när jag kopplade in dosan via usb så efter någon sekund så fick jag blåskärm och datorn startade om sig. Sen lyckades jag använda den men då fungerade inte joysticken.
Sen drog jag ur sladden och plugga i den igen och fick en ny blåskärm. Sen nu varje gång jag pluggar i dosan så får jag blåskärm. Spelar ingen roll om jag har drivrutiner installerade eller inte.

Sen gick jag in på webhallen igen, där jag köpt den och sa att dosan inte funkade nå vidare. Sa att jag fick blåskärm när jag kopplar in den. Så killen bakom disken pluggade in dosan i deras dator där och den fungerade helt felfritt. Det var Win Vista på deras burk medan jag har win 7.