Asus släpper sjutums surfplatta med Tegra 3 för 249 USD

Permalänk
Melding Plague

Asus släpper sjutums surfplatta med Tegra 3 för 249 USD

Mindre och billigare surfplattor är på modet. Asus tillsammans med Nvidia släpper Eee Pad Memo ME370T med Tegra 3 och lovar lägre pris än någonsin tidigare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Först med första inlägget!:D:D Låter sådär initialt tycker jag!:) Ingen nyhet som gör mig småvarm inombords. Men man får vänta och se vad utvecklingen har i sitt sköte!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Undrar vad de har snålat in på, verkar vara alldeles för bra pris.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Betydligt billigare än många, men ser fortfarande inget riktigt användningsområde för plattor.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Undrar vad de har snålat in på, verkar vara alldeles för bra pris.

Engelska lektionerna.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

intressant det är i den här prisklassen det börjar blir intressant tycker jag

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Inget angående Kepler på Nvidias CES presskonferens alltså, utan uteslutande information om Tegra?
Får en att undra lite hur långt bort den nya serien kretsar egentligen är.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Engelska lektionerna.

Jo det var inte lätt att höra vad han sa men produkten tror jag är okej 7" är den storleken jag vill ha på surfplattor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Engelska lektionerna.

Kul att du kritiserar någon som uppenbarligen inte har engelska som modersmål när du inte ens kan skriva ett simpelt ord på ditt eget språk utan att särskriva.

Hur som helst så kan den nog bli intressant. Hade fungerat bra för mig som inte vill ha en dyr och ömtålig mobil(jobbar med konserter och festivaler) eller orkar släpa med laptopen till möten hela tiden. Om priset nu verkligen landar på ca 2200kr så äre ju en helt okej summa.

Permalänk

Ännu en Facebook apparat..

Skrivet av BAPEsta:

Kul att du kritiserar någon som uppenbarligen inte har engelska som modersmål när du inte ens kan skriva ett simpelt ord på ditt eget språk utan att särskriva.
.

Ironin är slående

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ingen nyhet som gör mig småvarm inombords. Men man får vänta och se vad utvecklingen har i sitt sköte!:)

Samma här, det är ju underbart när utvecklingen går framåt och priset neråt. Dock inget jag har något ha-begär över

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MyZk0:

Ännu en Facebook apparat..

Ironin är slående

Nu särskrev du ju själv också

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris.

Permalänk
Medlem

Aj aj, otäckt lik iPad.
Bäst de ändrar designen...

Nä, men priset ser bra ut, och jag gillar att det
är hög upplösning på den.
Vet fortfarande inte riktigt vad jag skulle ha en platta till dock...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Vill ha...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nu särskrev du ju själv också

"man ska inte kasta sten i glas hus " bästa sättet att undgå dåliga skriv kunskaper är att inte klaga på andra!

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk

Kanonpris ju!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Ska lätt köpa en 7" padda med tegra 3. Nu vill jag se vad konkurenterna har att kontra med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en trevlig fjärrkontroll

Skrivet av hampa10:

"man ska inte kasta sten i glas hus " bästa sättet att undgå dåliga skriv kunskaper är att inte klaga på andra!

keep it up

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Himla vad billigt den ligger pris i jämförelse med de andra på marknaden, priset kommer väl hamna på ca 2500kr som max får man hoppas.
Undra hur det är med HDMI ut och sådant.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en surfplatta, men jag har alltid tyckt att de har kostat för mycket relaterat till dess användningsområden.
Med den här dock så ska det bli intressant, problemet är dock att jag är lite av en Samsung fanboy.

Permalänk
Skrivet av Knogs:

Jag vill ha en surfplatta, men jag har alltid tyckt att de har kostat för mycket relaterat till dess användningsområden.
Med den här dock så ska det bli intressant, problemet är dock att jag är lite av en Samsung fanboy.

Ja du kan ju räkna med att konurenterna delvis samsung kommer måsta pressa priserna på sina kommande tablets och det kommer säkert någon i samma prisklass.

Permalänk

Och priset hamnar på 4-5000kr...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

249 USD motsvarar 1718 kronor, inte 2200. Dock är det mycket troligt att priset kommer att hamna på runt 2500 i Sverige.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

249 USD motsvarar 1718 kronor, inte 2200. Dock är det mycket troligt att priset kommer att hamna på runt 2500 i Sverige.

De skrev priset inklusive 25% moms, vilket vi har i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Undrar vad de har snålat in på, verkar vara alldeles för bra pris.

Detta undrar jag med. Ska bli spännande och se specifikationerna på den.

Permalänk

Pallar den videouppspelning i 720p och kan leverera det över HDMI så är det inte omöjligt att det blir ett köp

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Pallar den videouppspelning i 720p och kan leverera det över HDMI så är det inte omöjligt att det blir ett köp

//BG

Klart som 17 den klarar av 720p.
Sen kommer den med stor säkerhet ha hdmi i en eller annan form, troligen över usbporten.

Kommer med största säkerhet köpa en till min fru i sommar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Klart som 17 den klarar av 720p.
Sen kommer den med stor säkerhet ha hdmi i en eller annan form, troligen över usbporten.

Kommer med största säkerhet köpa en till min fru i sommar

Tegra 3 ska klara high profile 1080p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Undrar vad de har snålat in på, verkar vara alldeles för bra pris.

Det undrar jag också. Vad kan Asus tänkas tjäna på att sälja plattor med så liten marginal som den här borde ha? Amazon sägs gå back $10 för varje såld Kindle Fire men tjänar ju in pengarna via Kindle Store istället, vilket Asus saknar motsvarighet till.