Elgigantens garantireparation för tagentbord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011

Elgigantens garantireparation för tagentbord

Ja tjenare tjenare!

Det är så att jag har ett allvarligt problem gällande en laptop jag köpte i slutet av oktober av Elgiganten.

Dagen då jag började använda datorn började tagentbordet spöka. Te.x den skrev bokstäver eller agerade som att jag klickade på dom när jag inte var i närheten av knapparna. Tagentbordet hängde heller inte med när man skrev utan man "fick skrva så hä npär tagentboret inte funkad esom den skulle"

Så jag gav in den 29 december (cirka 2 månader efter köpet). Delayen var pga att jag försökte få främst hjälp av MSI och andra MSI användare och försökte kolla om det var drivers eller något som spökade men tyvärr så var hela tagentbordet "defekterat".

Jag är student därför spelar laptopen en stor roll i mitt studentliv och i mitt spel-intresse. Och vill notera att det är min enda PC.

Dock tycker jag att det borde gå rätt snabbt att felsöka ett tagentbord och replaca det. Tyvärr är det så att jag anser att Elgiganten är otroligt seg med denna reparationen. Just nu ser det ut så här;

5. jan, 03:15 Ankommen hos verkstad
30. dec, 08:36 Skickad till verkstad
29. dec, 04:53 Mottagen och registrerad

Har inte fått någon information att de har börjat reparera eller felsöka den, eller om dom har tagentbordet för min MSI laptop. Om dom inte har reservdelen så lär de addera 1 vecka till på reparationstiden.

På torsdag (om två dagar) så har det gått 2 veckor sen jag gav in laptopen. Det är dessutom Elgigantens "normal-tid". Men om det nu tar 5 dagar att åka från Elgiganten Göteborg till verkstaden så lär jag inte få den förräns nästa vecka.

Nu är det så att jag är inte så kunnig i det hela. Men enligt mig så är det banne mig otroligt mycket tid för att bara felsöka ett litet tagentbord och sedan byta ut det (eftersom det är 100% fabriksfel osv).

Så jag vill veta vad ni tycker? Skall det ta sån här lång tid för ett litet tagentbordsbyte eller är det skamligt att det ska ta cirka 3 veckor (med tanke på att jag verkligen inte kommer få laptopen denna veckan) att felsöka och byta ett tagentbord på en laptop? Kan kanske t.o.m ta en månad om dem inte har reservdelen.

Hittade dessutom en kommentar på flashback; "Enligt konsumentrådgivaren skall en garantireparation va avklarad inom 2 veckor, tar det längre tid har man rätt till antingen lånevara eller kompensation."

Jag behöver verkligen min laptop för studierna. Har ju banne mig inte betalat 15 000:- för att ge in den till reparation efter 2 månader under 2-4 veckor.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du får väl tänka på att du lämnat in den över en helg och lägga på tid för det, verkliga reptiden är troligen samma oavsett fel, och vill du ha snabbare service så finns det att köpa via serviceavtal, typ 24 timmar max, så gör man på företag där man måste ha en viss funktionalitet, men då kostar det mera.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011

Vad kan detta serviceavtal kosta? Har du någon aning om det?

Lite försent att betala nu, men kan vara bra att ha i framtiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Vet tyvärr inte vad ett tagentbord är, men elgiganten och liknande är inte direkt kända för att vara snabba i serviceärenden. Vet inte anledningen till varför du köpte från just dem, men kundtjänst och service är något att prioritera i kommande köp.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Tex Dell har nästadagservice som standard på sina företagsmodeller under garantitiden, och service inom 2 eller 4 timmar som option via pro support http://i.dell.com/sites/content/shared-content/services/en/Do...
Vad pro kostar får du begära offert på.
Äpple har ju sin applecare, köper du en macbook pro (16500 kr) så kostar det 3300kr extra för 3 års prioriterad service, de ger inga tidsgarantier men de "tar hand om datorn direkt" på sina äpplecenter.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av mrqaffe:

Tex Dell har nästadagservice som standard på sina företagsmodeller under garantitiden, och service inom 2 eller 4 timmar som option via pro support http://i.dell.com/sites/content/shared-content/services/en/Do...
Vad pro kostar får du begära offert på.
Äpple har ju sin applecare, köper du en macbook pro (16500 kr) så kostar det 3300kr extra för 3 års prioriterad service, de ger inga tidsgarantier men de "tar hand om datorn direkt" på sina äpplecenter.

Får la hoppas att MSI har något liknande. Tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Hoppas det är tangentbordet och inte planar som spökar. Skulle också vilja veta vad ett avtal för dagenefter service kostar, om det går för privatpersoner
Inte för att man behöver det men kan vara intressant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Matenrou:

Hoppas det är tangentbordet och inte planar som spökar.

Planar :O?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Matenrou:

Hoppas det är tangentbordet och inte planar som spökar. Skulle också vilja veta vad ett avtal för dagenefter service kostar, om det går för privatpersoner
Inte för att man behöver det men kan vara intressant.

Hos Dell är det väl bara att köpa företagsmodeller så får du servicen, de är ju "slöa o usla" eller svindyra, men det beror ju på att det inte enbart handlar om prestandan för maskinen, man kan ju väga in att en normal kontorsarbetsplats kanske kostar 3000kr om dagen förutom själva värdet av arbetet som utförs, då kan det vara värt att det funkar med tekniken, det brukar även finnas reservmaskiner som snabbt kan flyttas ut och tas i drift, att ha nå % extra delar är ofta ganska vettigt för att slippa oförutsedda stopp, eller mera korrekt, kunna fixa dem snabbt.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Att vänta med en reklamation, ett garanti- eller försäkringsärende är nästintill aldrig gynnsamt. Dels måste man reklamera en vara inom två månader från det att man upptäckt felet på den.
Jag vet inte vad MSI har för DOA-regler men jag antar att det är minimum sju dagar. Hade du alltså kontaktat EG inom sju dagar från köpet hade de således troligtvis bytt ut datorn direkt utan att blanda in serviceverkstaden. Särskilt vid den här typen av fel som annars låter precis som en vätskeskada är det viktigt att vara tidigt ute.

Skälig reparationstid för hemelektronik brukar anges till mellan två och fyra veckor, då ligger en laptop i den övre änden av den skalan. Huruvida skolarbete är tillräckligt tungt vägande skäl för att byta ut datorn direkt tror jag ej prövats av ARN men med tanke på hur de flesta skolor idag är välutrustade med datorsalar etc. har jag svårt att tänka mig att det argumentet skulle gå hem, en lånedator kanske du skulle kunna pusha EG till att fixa fram. Spelande är dock inget som har någon som helst vikt

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kovland, Sundsvall
Registrerad
Sep 2008

De skickade den direkt till verkstad, antagligen infocare i Växsjö och har hand om i stort sett alla oem datorer för flera kedjor och tar därför tid.

Vad jag hört har msi 30 doa då deras laptops är av undermålig kvalité.

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Tyvärr är det helt fel tidpunkt du har skickat in den då det på grund av både ledighet och ökad försäljning kan vara långa köer på verkstäderna. Jobbar själv med reparation av hemelektronik och vet att det efter nyår i princip alltid är mest att göra så reparationerna tar tyvärr lite längre tid nu än under resten av året.

Du kan alltid ringa till serviceverkstan och höra efter hur det går om du är otålig, Elgiganten vet inte mer än det som står på deras hemsida.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011

Jag får tacka er otroligt mycket, fick en massa info jag inte visste innan tråden skapades.

Får ta och ringa till Infocare och höra med dom hur det går till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011

nvm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011

Pratade med InfoTech och dom meddelade mig att de inte hade hittat ett enda fel med tagentbordet så de blir att skicka tillbaka den....

Kul.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Kanske dålig kontakt någonstans som löst sig när de skruvat runt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kovland, Sundsvall
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Sammyc51:

Pratade med InfoTech och dom meddelade mig att de inte hade hittat ett enda fel med tagentbordet så de blir att skicka tillbaka den....

Kul.

Debiteras du en serviceavgift?

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Antzo:

Debiteras du en serviceavgift?

Det hoppas jag verkligen inte. Inget han pratade om på telefonen iallafall.

Jag ringde och ville veta statusen, han sade då att dem hade precis fått in ett meddelande att de var klara med laptopen och att inget fel kunde hittas.

Givetvist blir man ju upprörd då jag förklarade att jag inte skickar en fungerande laptop med tangentbord för skoj skull för reparation. Så jag förklarade problemet att "vänstra handen på vänstra halvan av tangetbordet, då får man inte tag på O P K L men även om man skriver WASD så kan det hända så att den skriver WA/SD eller WASKD) osv.

Han sa då att han tänkte kontakta teknikern och förklara, jag satt på hold och väntade. När han kom tillbaka förklarade han att teknikern hade suttit flera timmar och testat tangentbordet och kollat så att alla bokstäver funkar. (Jag glömde fråga om dom hade provat att skriva på tagentbordet med en snabb hastighet och inte bara klickat ner varenda knapp långsamt....)

Så jag frågade vad dom nu tänkte göra, "jo vi får väl skicka tillbaka den....finns ju inget fel på den". Och då blev jag lite förbannad och sade att "men vad händer om problemet kvarstår? Det är otroligt konstigt att jag hade haft problemet i två månader och vips så försvann det när ni meckade med den. Killen kunde inte heller förstå något men sade att jag får ta och se om den fortsätter agera som den gjorde när jag får tillbaka den.

Har skrivit ett stort supportmail till MSI nu och får se vad dom säger.

Får la se vad Elgiganten säger när jag tar emot laptopen. För man är ju inte mentalt frisk om man ger in sin "splitternya" laptop för 15 000:- till reparationsverkstad efter 2 månader om den funkar 100%.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Sammyc51:

Det hoppas jag verkligen inte. Inget han pratade om på telefonen iallafall.

Jag ringde och ville veta statusen, han sade då att dem hade precis fått in ett meddelande att de var klara med laptopen och att inget fel kunde hittas.

Givetvist blir man ju upprörd då jag förklarade att jag inte skickar en fungerande laptop med tangentbord för skoj skull för reparation. Så jag förklarade problemet att "vänstra handen på vänstra halvan av tangetbordet, då får man inte tag på O P K L men även om man skriver WASD så kan det hända så att den skriver WA/SD eller WASKD) osv.

Han sa då att han tänkte kontakta teknikern och förklara, jag satt på hold och väntade. När han kom tillbaka förklarade han att teknikern hade suttit flera timmar och testat tangentbordet och kollat så att alla bokstäver funkar. (Jag glömde fråga om dom hade provat att skriva på tagentbordet med en snabb hastighet och inte bara klickat ner varenda knapp långsamt....)

Så jag frågade vad dom nu tänkte göra, "jo vi får väl skicka tillbaka den....finns ju inget fel på den". Och då blev jag lite förbannad och sade att "men vad händer om problemet kvarstår? Det är otroligt konstigt att jag hade haft problemet i två månader och vips så försvann det när ni meckade med den. Killen kunde inte heller förstå något men sade att jag får ta och se om den fortsätter agera som den gjorde när jag får tillbaka den.

Har skrivit ett stort supportmail till MSI nu och får se vad dom säger.

Får la se vad Elgiganten säger när jag tar emot laptopen. För man är ju inte mentalt frisk om man ger in sin "splitternya" laptop för 15 000:- till reparationsverkstad efter 2 månader om den funkar 100%.

Om felet kvarstår efter du fått tillbaks den kan du väl spela in felet med en kamera? Kan hålla med om att MSIs laptops är av sämre kvalité men till ett bättre pris. Har fått skicka in en själv flera gånger med olika fel, touchpaden 2 gånger, glapp i strömkontakten, disken dog. Sura va och få tillbaka datorn med utbytt touchpad, som hade samma fel, kan undra om infocare kollar efter hårdvarubyten... Nu har touchpaden börjat bli dåligt igen och strömsladden ramlar ibland ur datorn av minsta lilla.

Intel i7 6700k Stock - ASRock Z170 Extreme4 - Crucial 32GB 2400MHz Ballistix Sport - EVGA GeForce GTX 1080 SC - Corsair AX 1200W 80+ GOLD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

dessa "service verkstäder" är rena skämtet.. För mig var det så att jag skickade in min Samsung datorskärm för den var trasig och fick tillbaka en med massor av pixel fel...! Hur kan man ens skicka iväg något att testa de? :S

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011

Nu har jag både ringt Infotech IGEN och Elgiganten och förklarat att det är absurt att man inte har kunnat hitta problemet efter 2 veckor som jag själv har fått utstå i cirka 2 månader varje dag.

Dessutom debiterar Elgiganten mig på en avgift för att det inte fanns ett problem från redan början! När jag frågade hur mycket avgiften skulle gå på så svarade hon;

500-1000 kronor.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Tror inte någon med lite vett i skallen skulle skicka en fungerande 15 000:- laptop efter 1½ månad till reparation om det inte var något fel.

Dem ville nu ta och kolla på laptopen i Göteborg tillsammans med mig i Elgiganten för att se vad som hade hänt. Personen som fick in laptopen vid Elgiganten och teknikern slöt fast att de var inget JAG hade gjort, dvs inga vätskeskador eller om jag har tappat varan.

Men det är så jävla skumt att de inte kunde hitta något som jag själv har utsatts för varje dag under 1½-2 månader. Jag informerade henne att jag själv ville testa laptopen några dagar för att se om teknikern hade gjort något mirakel utan att själv veta om det.

Men om jag vill testa skiten så måste jag betala avgiften för 500-1000.

Om dom vill skicka tillbaka laptopen, så har jag slösat bort 2 veckor och lär slösa bort 2 veckor till.

Elgiganten säger själva att;

Citat:

Du har alltid 3 års reklamationsrätt och om produkten har gått sönder kommer vi i första hand att reparera den. Är reparation inom skälig tid inte möjligt byter vi ut produkten mot en ny likvärdig vara. Om inget av ovanstående är genomförbart gäller hävning av köp, dvs. pengarna tillbaka.

Tar banne mig inte och skickar tillbaka den till en verkstad som inte kunde hitta problemet från början. Kan ju inte vara utan laptop i en hel månad när man betalar 1500 kronor i månaden och inte får använda den för den månaden man betalar....

Tror ni att jag kan begära att få en ny fast samma modell? Dvs reklamera för att få ut produkten mot en ny likvärdig.

För jag vill verkligen inte betala avgiften, få tillbaka laptopen, samma skit händer igen och samma procedur med reparation. Det tar jag fan inte och accepterar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Sammyc51:

Serviceavgiften informeras om när du lämnar in datorn, antar att EG har ett papper du ombeds läsa igenom och skriva under och att personen som tar emot datorn också går igenom detta muntligt.
Avgiften i sig är till för att täcka de faktiska kostnader som uppstår vid en serviceinlämning som ej täcks av tillverkaren, vilket sker om något ursprungsfelfel ej kan konstateras. Denna kostnad debiteras då återförsäljaren som i sin tur debiterar kunden som lämnat in varan.
Att upplysa om kostnaden innan inlämning görs både för att undvika konflikt senare och för att kunden faktiskt skall vara säker på att varan är defekt. Under mina år i branschen är det tämligen många som backat i det läget då de varit fullt medvetna om att felet orsakats av dem själva. Många av dessa har man istället kunna hjälpa direkt i butik med instruktioner/återställning/justering av inställningar etc. trots att de från början varit tvärsäkra på att varan varit defekt och skall skickas in.
Jag har dessutom varit med om diverse absurda fel som exempelvis uppstått hos kund men ej i butik, där det nästintill alltid varit kringutrustning eller miljön som orsakat "felet".
Ibland kan det vara fel på en vara men det uppstår bara under vissa specifika förhållanden och upptäcks därför inte på verkstaden. Man skall alltid, både som kund och personal, försöka framkalla felet på plats i butiken (om möjlighet finns) innan inlämning. Både som en bekräftelse på felet men också för att personen som tar emot datorn kan känna igen felet och ha insikt som underlättar felbeskrivning eller lösa felet direkt på plats.

Hursom, det finns lite flexibilited vad gäller servicekostnaden. Inte mycket men det är ett typexempel på område där goodwill faktiskt kan vara befogat om du är saklig och ännu hellre om EG slarvat med exempelvis dålig information om serviceavgiften.
Kan du påvisa felet i butik kommer du självklart inte debiteras någon avgift. Har du betalat avgiften och felet dyker upp igen kommer du få avgiften återbetald. Du kan också ta datorn till en annan verkstad som får kika på den, kan de styrka felet (du får ligga ute med slantar för deras felsökning) kan du gå tillbaka till EG med detta och de får stå för fiolerna.

Du kan aldrig reklamera en vara för ett fel som inte kan påvisas.

Slutligen, se till att vara saklig när du talar med EG och testar datorn tillsammans med dem. Det är ok att vara arg och även att informera personalen att man känner sig felbehandlad etc. men håll det på den nivån. Den som brusar upp, skäller som en galen hund eller på annat sätt är väldigt otrevlig får miniminivån av service. Måhända att den nyanställde backar för en kund som ryter, men det är de med mer erfarenhet som har bäst möjlighet att hjälpa dig och de har nog med skinn på näsan för att veta vad som är acceptabelt kundbeteende och vad som är över gränsen.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av twit:

Bladet om servicen och garantiavtalet läste jag klart och tydligt. Och där stod det inget om att man var tvungen att bli debiterad om dem inte hittade något fel. Utan att om felet var på grund av kunden dvs vätskeskador eller tappade föremål så kommer inte garantin täcka det.

Stod INGET om att man skulle få betala för att de inte hittade felen man beskrev. Detta förtydligade jag till personen som jobbade på Elgiganten (hade t.o.m pappret framför honom) och slapp undan att betala (även om personen i kundservice sa att jag skulle betala).

Jag har aldrig varit ARG eller höjt rösten både mot InfoCare eller Elgiganten, bett om ursäkt om jag tyckte att det var absurt att det skulle ta 2 veckor och sedan inte hitta ett fel. Var alltid vänlig mot dom.

Dock fick jag tillbaka laptopen.

Öppnade Star Wars: The Old Republic. Ena handen på vänstra sidan av tangentbordet och andra handen på musen.

Klickade 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 och wips kom ett P av sig själv (dvs den öppnade ability window av sig själv när jag klickade på p). Och inget var i närheten av knappen P.

Skrev lite på chat program/google chrome och hände samma sak fast då var det inte 11111 utan man skrev ner en adress och den agerar som att man klickar på andra knappar.

Och nej, det är inte enbart SWTOR som beter sig så här. Sker oftast på MSN och mIRC det vill säga, när man skriver. Eller när man skriver här till exempel så sker oftast felstavningar eftersom man är tvungen att klicka på MITTEN av tangentbordsknappen. Så mycket för Steelseries keyboard och inget MSI tangentbord som många tror här. Så det är ingen billig skit jag har köpt.

Så jag upplevde problemet IGEN efter mindre än en timma, medans InfoCare inte kunde hitta problemet under flera timmar med deras felsökningar.

Tycker banne mig att jag borde få reklamera denna skiten. Går ju inte att skriva saker utan att quadro-checka allt igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kovland, Sundsvall
Registrerad
Sep 2008

Jag är ganska säker på att serviceavgiften osv är vad man godkänner vid beställning av varorna, det känns mer rimligt än att man ska riskera att hamna i en tvist. Men sen är långt från alla människor och företag eftertänksamma så..

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007

Filma!!! Sen trycker du upp det i ansiktet på dom.

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av sj6:

Filma!!! Sen trycker du upp det i ansiktet på dom.

Jo, det är lite lättare sagt än gjort eftersom det sker när man minst anar det.

Dock får jag ta och dedikera en hel dag åt att sitta filma handen och laptopen tills skiten kommer upp.

Sen kör jag upp .avi'n i ansiktet på både InfoCare och Elgiganten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Sammyc51:

Jo, det är lite lättare sagt än gjort eftersom det sker när man minst anar det.

Dock får jag ta och dedikera en hel dag åt att sitta filma handen och laptopen tills skiten kommer upp.

Sen kör jag upp .avi'n i ansiktet på både InfoCare och Elgiganten.

Har själv jobbat på Onoff.. och även när det kommit in kunder som kan trycka upp en telefon/dator/whatever i nyllet på en och klart och tydligt visa problemen, har rutinen fortfarande varit att skicka in grejen till infocare. Man får inte ångra köpet förränn prylen varit på reparation 3 gånger men inte fixats. (och då måste samma fel ha hittats alla 3 gånger av verkstaden)

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011

Jaha! Så det GÅR att reklamera även om dom inte hittar problemet efter tredje gången?

Och här satt jag och trodde att dom var tvungna att hitta fel innan man kunde göra på det viset.

(Skulle skriva "och här" och det blev "oc,h här"......hur fanimig kunde inte infocare hitta felet?)

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Felet måste hittas (läs innanför parenteserna i Cindoris inlägg) för att det ska bli tal om utbyte, annars kan ju folk hitta på samma fel tre gånger för att få sina saker utbytta.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011

Fast hur kan dom fixa något som inte kan hittas? Det är ju absurt, suttit två timmar med laptopen nu och hittar en massa fel och den beter sig som att jag klickar på olika knappar när jag verkligen inte är i närheten av dom.

Kan ju inte skicka in laptopen gång på gång utan att de hittar något. Dom lär ju tro att jag verkligen inte är mentalt frisk genom att skicka fungerande varor till dom hela tiden.